Валерія Покідіна

Автор:
Врятувати професійну освіту

Врятувати професійну освіту

мнения

7 Апреля 2016, 08:18

Децентралізація професійно-технічної освіти – наступний етап оптимізації фінансування освітньої сфери країни. Відповідно до бюджету України на 2016 рік видатки на професійно-технічну освіту (ПТО) децентралізуються і мають здійснюватися з бюджетів міст обласного значення – обласних центрів. Проаналізувавши ефективність освітніх послуг, що надаються українськими закладам ПТО, а саме, їхню відповідність потребам регіональних підприємств, можна зробити висновок, що з реформою, відверто кажучи, затягнули: профтехучилища вже давно не є джерелом поповнення ринку праці потрібними спеціалістами. Також міжнародний досвід успішних реформ у цій сфері говорить нам, що децентралізація – це саме той крок, що відкриває шлях до побудови ефективного діалогу між українськими закладами ПТО, роботодавцями та місцевими органами влади.

У пошуках альтернативи фінасування вищої освіти

У пошуках альтернативи фінасування вищої освіти

мнения

5 Декабря 2015, 09:05

Якість вищої освіти не завжди залежить від об’ємів державного фінансування. Передові світові університети – приватні, і взагалі не витрачають державних грошей. Натомість, вони створюють цільові фонди – ендавменти, у яких накопичують пожертви від спонсорів та меценатів, вигідно їх інвестують, і використовують прибутки за своїми академічними потребами. У запеклій боротьбі за спонсорські внески, західні виші захищають свою репутацію, вдосконалюють освітні програми, будують вигідні партнерства з бізнесом. Враховуючи українські реалії – слабка економіка та хронічне недофінансування освіти – українським вишам треба активно запозичувати практики ендавменту, щоб вижити у сучасному світі.

Закриття маленьких шкіл: покращення освіти і економія бюджету

Закриття маленьких шкіл: покращення освіти і економія бюджету

мнения

30 Ноября 2015, 14:42

Давня дискусія про те, чи потрібно "оптимізувати" мережу загальноосвітніх шкіл, не вщухає. Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах, де класи можуть налічувати від одного до чотирьох учнів. У багатьох випадках такі школи самі по собі припиняли існування, йшов природний процес.