Блоги
Владимир Шульга

"Антонов" – это не фабрика по производству фанерных аэропланов (укр.)

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Грейс Хоппер , американський учений і контр-адмірал флоту США колись сказав: "Кораблю безпечніше в порту, але він не для цього будувався".

Якщо повністю осмислити цей вислів, зробивши проекцію на безпеку громадян будь-якої держави, то стає зрозумілим, що в принципі не можливо убезпечити людей країни, якщо не мати належних засобів. І я веду мову не про армію, хоча вона сьогодні потребує ще більшої уваги.

Реклама

Я кажу про ті внутрішні безпекові виклики, що постають перед українцями щороку і двічі на рік. Масштабні повені та масштабні лісові чи степові пожежі, що руйнують країну та знедолюють життя громадян.

Звісно, що запобігати стихійним лихам – то державницька справа. Але сьогодні маємо наслідки того, що було зроблено чи не зроблено протягом десятиліть. А тому ліквідація цих наслідків – теж повинна бути на найвищому рівні.

І сьогодні маємо чудову нагоду поговорити про ще один важливий щабель на сходженні до вдосконалення цієї безпеки.

Реклама

Отже: ДП "Антонов" більше не використовує російських деталей у виробництві планера Ан-178. Усі складники планера сімейства Ан-148/158/178, починаючи від кабіни, закінчуючи хвостовою частиною, виготовляються в Україні.

Чому цей простий факт я хочу піднести до рівня перемоги у боротьбі за внутрішню безпеку? Не лише тому, що наша держава позбулося залежності від країни-агресора у найнеобхіднішій (на моє переконання) галузі – авіації. А ще й тому, що тепер угода про виробництво літаків Ан-178 для Єдиної авіасистеми МВС стає абсолютно реальною для виконання.

Нагадаю, що згідно з угодою, ДП "Антонов" впродовж найближчих років має виготовити для Єдиної авіасистеми МВС 13 багатоцільових літаків Ан-178. Ними будуть оснащені авіапідрозділи ДСНС, Нацгвардії та Держприкордонслужби. Звісно, і Нацполіції.

Якщо ще хтось не розуміє, навіщо в МВС літаки, та ще й такій кількості, то просто згадайте ті масштаби повені у Карпатах чи лісових пожеж, що були минулими роками. Доправлення вантажів, найнеобхідніших речей, продуктів, матеріалів, евакуація людей – все це фактично неможливо без авіації. А літаки Ан-178 тим і знані в усьому світі, що можуть злітати та сідати фактично на необлаштованих смугах. При цьому доправляти абсолютно прийняту кількість вантажу чи людей. Про так зване технічне використання, тобто без приземлення, а скидання вантажу – теж може бути мова.

Звісно, сьогодні ті масштаби трагедій вже трішки забулися. Адже багато хто відслудковував не те, як саме надавалася допомога екстреними службами, а хто з політиків що заявляв, хто що обіцяв та чи знайшли винних. Тому раджу згадати не Україну, а наймасштабнішу катастрофу США останніх років – наслідки урагану "Катріна". Саме Національна гвардія та рятувальні служби завдяки авіації тоді змогли врятувати велику кількість людських життів.

Реклама

То якщо у США це можливо, чому в Україні, яка має авіагігант та майже повний цикл виробництва літаків (одних з найкращих у світі) – не виходить? Правильно, бо не було відроджено виробництво літаків. Навіть програм для цього відродження не було. Та й бажання, власне кажучи, відроджувати українську авіацію, теж, радше за все, ні в кого не було.

Що сьогодні? Сьогодні навпаки. Принаймні є дві великі угоди, що допоможуть "Антонову" у відродженні, а українській авіації у новому пануванні у світовому небі.

Це угода з оснащення Єдиної авіасистеми МВС літаками Ан-178, про яку я вище згадував, та меморандум про виробництво військово-транспортних літаків для Міноборони України.

Хочу трішки обмовитися і зазирнути у ймовірне майбутнє. А почну з питання: як вважаєте, чи звернуть увагу закордонні уряди на те, що український авіагігант відроджується і здатен пришвидшити темпи виробництва? Питання, звісно, риторичне. Мені часто доводилося бувати за кордоном у робочих справах, і повірте, друзі, скрізь мене питали майже одне й те саме: "Коли "Антонов" почне знову випускати свої легендарні літаки, що можуть літати за екстремальних умов та злітати і сідати там, де не кожен автомобіль проїде?"

І я не мав що відповісти. Адже наші літаки, що так цінуються у світі, на той момент майже не випускалися.

Тому ще раз підкреслю: коли мова йде про нібито незначну "перемогу" української авіації, насправді йдеться про престиж держави на міжнародній арені, про міжнародні відносини та зрештою про багатомільйонні міжнародні умови. Чи це варте того, щоб принаймні виділити окремий вектор у розбудові країни саме на авіацію? Знову ж таки – питання риторичне.

Адже ДП "Антонов" – це не фабрика з виробництва фанерних аеропланів. А реальний впливовий гравець на світовому ринку авіації.

І пафос тут зовсім ні до чого.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
54,00
53,50
53,50
39,95
54,90
52,90
53,90
35,90
55,74
54,29
54,30
36,77
55,79
54,38
54,29
36,99
55,90
53,90
52,90
35,90
59,99
57,99
56,99
36,72
59,99
57,99
57,99
36,73
59,99
57,99
56,99
36,64
60,49
57,79
56,49
36,83
-
51,63
51,49
34,93
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

37989.89

Binance Coin (BNB)

228.71

Dogecoin (DOGE)

0.08

Litecoin (LTC)

69.82

Theta (THETA)

1.01

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять