Блоги
Владимир Шульга

Важно не потеряться (укр.)

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Ми губимо справжні важливі речі та дати. І не важливо, яка влада в Україні. Адже це має бути відчутно для кожного і зрозуміло кожному, а не нав’язано якимись постановами чи указами. Ось, наприклад, хто знає, скільки років поспіль вже відзначається День цивільної авіації? І чому саме він визначений в ООН для святкування саме 7 грудня? Не лізьте до Вікіпедії. 7 грудня 1996 року визнано Днем цивільної авіації у світі з нагоди п'ятдесятої річниці з моменту підписання Міжнародної конвенції про цивільну авіацію.

Але що ми знаємо про цивільну авіацію в Україні? Точніше, що ми про неї вже забули? Так, ми пам’ятаємо про "лєтайтє самольотамі Аерофлота", про Міміно та відважний "Екіпаж". Але на основі чого створювалися ці образи?

Реклама

Мало хто знає, проте днем народження української цивільної авіації вважають 26 березня 1923 року, коли на теренах України утворили добровільне товариство авіації та повітроплавання "Укрповітряшлях", яке розпочало організацію наземного господарства, обладнання аеродромів та посадкових майданчиків.

Винесемо за дужки ту політичну ситуацію та владу, що панувала на той час на території нашої Вітчизни. Ще раз наголошую – я не розглядаю історію авіації в контексті історії, як такої, адже історія розвивається нелінійно. І, наприклад, в тому ж таки Китаї, який сьогодні є ледь не лідером з розвитку високих технологій, досі випускають ліцензійні копії "кукурузника" Ан-2, як одного з найуспішніших літаків для багатоцільового використання у складних умовах.

Проте повернемось до української авіації. Отже, ангари та авіамайстерні з’являються на аеродромах Харкова, Києва, Одеси, Полтави, Єлисаветграду (Кропивницький) понад 95 (!!!) років тому, а посадкові майданчики облаштували у Миргороді, Лубнах, Кременчуці, Первомайську. До речі, залізобетонний ангар харківського аеродрому у ті часи був найбільшим у СРСР – у ньому могли одночасно розміститися 9–10 літаків. А вже у травні 1924 року розпочалися регулярні польоти Харків–Полтава–Київ та Харків–Єлисаветград–Одеса. Аероплани, які могли взяти на борт 6 пасажирів, на цих трасах літали двічі на тиждень. Льотний сезон тривав 5 місяців.

Реклама

Пізніше з’явились нові повітряні лінії: Харків–Курськ–Орел–Москва (670 км) та Харків–Артемівськ– Ростов-на-Дону (400 км), встановлено повітряний зв’язок із Закавказзям. А вже 1928 року відкрили першу в Україні й другу в СРСР міжнародну повітряну лінію Харків–Баку–Пехлеві (Іран). І лише у жовтні 1930 року українська цивільна авіація увійшла до складу "Аерофлоту" й була його частиною понад 60 років – до проголошення незалежності України.

А хто ж були ті пілоти, котрі керували літаками? Де вони навчалися? Адже країна лежала в руїнах після війн. Проте навчатися було де. Ще наприкінці XIX століття в Києві були створені авіаційні курси, організовані київськими політехніками. А вже після того, як з українських аеропортів (і не лише українських) стали регулярно здійснюватися авіарейси, а вже самостійна історія "курсів" почалася в 1933 році: постановою Ради Народних Комісарів СРСР на базі авіаційного факультету Київського політехнічного інституту був заснований Київський авіаційний інститут. У подальшому його назва змінювалася: Київський інститут цивільного повітряного флоту (1947 рік), Київський інститут інженерів цивільної авіації (1965 рік), Київський міжнародний університет цивільної авіації (1994 рік), а з 2000 року – це Національний авіаційний університет.

А скільки було аеропортів в Україні ще донедавна? 24 – лише в обласних центрах. А взагалі – близько ста! Станом на 2020 рік в країні функціонує до 20 аеропортів, з яких 2/3 потребують реконструкції та суттєвого переоснащення. Міністерство інфраструктури має намір до 2030 року відродити всі 50 об’єктів.

Реклама

Навіщо я вам, друзі, все це розповів? А для того, щоб коли вам хтось казав, що в Україні окрім горілки, вареників, галушок та мазаних хаток з вишитими рушниками нічого історично значущого немає – ви б привели бодай один вагомий аргумент, що Україна – була і є лідером серед авіаційних держав. Що наша країна здатна налагодити повний цикл виробництва найпотужніших літаків. І що принаймні авіація України варта того, щоб відродити та згуртувати навколо неї вагому частку української економіки та інфраструктури.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

64313.85

Binance Coin (BNB)

605.39

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

83.63

Theta (THETA)

2.3

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять