Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Катастрофа "Боїнга" на Донбасі: останні версії і розслідування

13 жовтня 2015, 16:29

Дар`я Нинько, Сергій Рюмочкін

Лайнер впав внаслідок вибуху ракети, випущеної ЗРК "Бук", говориться у звіті Радбезу Нідерландів

Малайзійський "Боїнг" зазнав аварії в Донецькій області в липні 2014 року. Фото: AFP

Малайзійський "Боїнг" зазнав аварії в Донецькій області в липні 2014 року. Фото: AFP

Рада безпеки Нідерландів сьогодні оприлюднив результати розслідування катастрофи малайзійського "Боїнга-777", що виконував рейс MH-17 за маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур.

Міжнародна група експертів, яка проводить розслідування причин катастрофи "Боїнга" "Малайзійських авіаліній" на сході України, прийшла до висновку, що лайнер 17 липня 2014-го впав внаслідок вибуху бойової частини типу 9N314M, встановленої на ракеті серії 9М38, випущеної ракетно-зенітним комплексом "Бук".

Відео: Youtube/Onderzoeksraad voor Veiligheid

Згідно з доповіддю, ракета вразила кабіну пілота з лівого боку. Після вибуху ракети головна частина літака відокремилася від фюзеляжу.

crmhxovwwaexgig

Фото: twitter.com/oivshina

Крім того, група експертів визначила територію, на якій міг знаходитися зенітно-ракетний комплекс "Бук".

У результатах дослідження позначені кілька версій: за даними української сторони, за даними російської сторони, і більш широка площа, з якої міг бути зроблений постріл – її означили автори дослідження.

llll

Експерти зазначають, що неможливо визначити точну позицію і кут запуску ракети, а також її швидкість.

llllloo0

Реклама

Ударна хвиля завдала шкоди передній частині судна, до 12,5 м від носа фюзеляжу. В результаті вибуху і поразки літак розсипався в повітрі: кабіна пілотів і підлогу салону бізнес-класу відірвалися майже відразу і впали на землю. Інша частина літака продовжувала летіти ще приблизно 8,5 метрів. Елементи верхній частині літака були відірвані потоками повітря, швидкість яких складала близько 900 км / год.

У ході розслідування катастрофи було встановлено, що після вибуху ракети, яка збила "Боїнг", частина пасажирів були ще живі, на них виявили кисневі маски. Обидва пілоти "Боїнга" загинули відразу ж після вибуху, в їхніх тілах були виявлені фрагменти ракети, випущеної з ЗРК "Бук".

Крім того, в результатах дослідження говориться, що звук вибуху ракети був зафіксований мікрофонами в літаку. На основі цих даних експерти визначили відстань, на якому вона перебувала від лайнера.

Крім того, Радбез Нідерландів прийшов до висновку, що було достатньо підстав для закриття повітряного простору на території східної частини України, де був збитий малайзійський лайнер рейсу МН-17.

"Ясно, що в України вже було достатньо підстав, щоб закрити повітряний простір над східною частиною України в якості запобіжного заходу до 17 липня 2014 року. Жодна зі сторін не визнала ризики для польотів цивільних літаків через збройного конфлікту в східній частині України" , – сказано в повідомленні з нагоди випуску звіту Радбезом Нідерландів у вівторок.

Детальніше з доповіддю можна ознайомитися в матеріалі Сегодня.ua, а з повною версією, фото- і відеореконструкцією краху - на сайте Ради безпеки. 

Версія російського виробника "Буків"

Російський концерн "Алмаз-Антей", який займається складанням "Буків" сьогодні провів прес-конференцію, на якій були оприлюднені дані натурного дослідження, згідно яким випущена ЗРК "Бук" ракета розірвалася з лівого боку малазійського "Боїнга-777".

"Осколок, який прийшов до штурвала командира літака, а також в крісло командира екіпажу, рухався практично прямо вздовж конструкції літака. На підставі аналізу всіх цих елементів ми прийшли до висновку, що основна частина вражаючих елементів рухалася уздовж конструкції літака", – розповів генеральний директор Ян Новіков.

За його словами, "при аналізі ми звернули увагу, що крило і частину лівого стабілізатора мають пошкодження, фрагменти яких нанесені бойовими вражаючими елементами, що мають розміри 8-14 міліметрів, які характерні для вражаючих елементів ракети "Бук"".

Підрив ракети стався на відстані більше 20 метрів від лівого двигуна малайзійського Boeing МН17, заявив журналістам радник генконструктора Концерну ППО "Алмаз – Антей" Михайло Малишевський.

"За будь-якої версії, яку б не розглядала комісія, лівий двигун знаходився на відстані більше 20 метрів від точки підриву ракети", – сказав Малишевський.

Частина пошкоджень малазійського "Боїнга-777" викликана руйнуванням елементів конструкції лайнера, також заявив Новіков.

Реклама

"Найбільші ушкодження додатково могли бути нанесені вже розвалюються елементами конструкції літака – так звані третинні ушкодження", – сказав він.

За його словами, шматки обшивки літака могли потрапити в двигун і тим самим завдати додаткові пошкодження.

При цьому, як заявляють в концерні, ракета, яка збила малайзійський "Боїнг" в небі над Україною, була знята з озброєння російської армії в 2011 році.

"Нами доведено, що зенітною ракетою, яка збила "Боїнг" в небі над Україною, могла бути виключно ракета 9М38 комплексу "Бук"... Остання така ракета була випущена в Радянському Союзі в 1986 році", – сказав Новіков.

За його словами, остаточний і безпечний термін цього типу ракет, з урахуванням всіх продовжень, був визначений у 25 років, після чого вони були зняті з озброєння російської армії.

"Два останні експерименту показали, що в разі поразки Boeing більш сучасною ракетою 9М38М1 літак би мав величезну кількість характерних ушкоджень у вигляді "метелика", так як з 7000 осколків кожен четвертий – це двутавр з найбільшою кінетичною енергією", – вказав гендиректор концерну – виробника систем "Бук".

Трибунал

Країни міжнародної слідчої групи по краху Boeing над Україною влітку 2014-го припинили зусилля по установі трибуналу через резолюцію Радбезу ООН. Про це заявив посол Нідерландів в Москві Рон ван Дартел.

Серед альтернатив посол назвав розслідування справи в Міжнародному кримінальному суді. Другим варіантом, який розглядають країни – учасники слідчої групи, є суд в одній з країн.

Як повідомлялося, наприкінці вересня глава МЗС Австралії Джулі Бішоп не виключала повторного ініціювання подачі проекту резолюції про створення трибуналу. Вона говорила, що така пропозиція може бути подано, після того як офіційне розслідування катастрофи літака завершиться.

Бішоп тоді зазначала, що Бельгія, Нідерланди, Україна, Малайзія і Австралія розглядають кілька основних сценаріїв: створення трибуналу всіма п'ятьма або кримінальні процеси в кожній з постраждалих країн.

Нагадаємо, що пасажирський Boeing авіакомпанії Malaysia Airlines зазнав аварії 17 липня 2014-го під Донецьком. Лайнер прямував рейсом MH17 з Амстердама в Куала-Лумпур, на його борту знаходилися 298 чоловік, всі вони загинули.

Різні розслідування підтвердили, що він був збитий з ракетної установки "Бук", з території, яка перебувала під контролем бойовиків. Сама установка, за численними свідченнями, була завезена з Росії.

У липні Радбез ООН голосував по резолюції про створення міжнародного трибуналу по краху Boeing, проте Росія заблокувала це рішенням своїм вето.

У липні 2015 року родичі загиблих подали позов одного з лідерів бойовиків Ігоря Стрєлкова. Його звинувачують в організації обстрілу літака і вимагають компенсації на суму $900 млн.

Всі подробиці в спецтемі Авіакатастрофа в Україні: розбився пасажирський "Боїнг"

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...