За перевищення швидкості українських водіїв не штрафують вже два роки – "листи щастя" поза законом, а радарів у патрульних поліцейських немає.
Громадський активіст Олеся Холопік стверджує, що аварійність зростає день у день, тому що дозволена межа швидкості в місті – 60 км/год, – шофери ігнорують.
З радаром активіст показала, що на одній ділянці дороги кожну хвилину хтось проїжджає зі швидкістю вище вісімдесяти кілометрів на годину, і кожні три хвилини кореспонденти бачили лихачів, що мчали зі швидкістю далеко за сотню.
Якщо на цій ділянці встановити автоматичну систему фіксації прівишенія швидкості, держбюджет тільки за півгодини може наповнитися штрафами на суму в 20 тис. гривень.
Причина масових порушень не тільки в легковажності водіїв, а й в нечіткості законодавства, впевнена експерт.
Якщо водії стануть їздити за все на десять кілометрів на годину повільніше, це на третину скоротить кількість смертей на дорогах, кажуть експерти. На швидкості 30 км/год ризик збити пішохода або велосипедиста практично виключений. Імовірність аварії при швидкості 80 км/год замість дозволених 60 км/год зростає в чотири раз
Відучити водіїв лихачити можуть прилади автоматичної фіксації. Про намір в Києві встановити такі камери в поліції говорили ще півтора роки тому, але система поки не працює – закон не дозволяє штрафувати порушників в автоматичному режимі.
Поки ж тільки обіцяють обладнати радарами патрульні машини – але тільки після того, як прилади пройдуть державну сертифікацію.
Правоохоронці визнають, що рівень ДТП продовжує зростати: за офіційними даними, в цьому році – ще на 10%.