Авторинок прокинувся: українці кинулися скуповувати машини

31 травня 2016, 11:10

Аліна Поліщук

З січня по квітень було продано на 56% більше авто, ніж у минулому році. Експерти кажуть: люди перестали боятися, а компанії змушені оновлювати свої автопарки

Юридичні особи не оновлювали автопарк з 2009 року - це теж допомогло попиту

Юридичні особи не оновлювали автопарк з 2009 року - це теж допомогло попиту

Українці кинулися скуповувати автомобілі: за січень – квітень цього року "залізних коней" було продано на 56% більше, ніж за такий же період минулого року. У квітні дилери продали на 72% більше машин, ніж за той же місяць роком раніше, а в березні приріст взагалі склав 98%. Травнева статистика обіцяє бути не менш райдужною. Однак учасники ринку не висловлюють з цього приводу особливого оптимізму: ринку ще дуже далеко до докризових показників.

НИЗЬКИЙ СТАРТ. "Статистикою насправді легко маніпулювати, – коментує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. – Припустимо, якщо я сьогодні продав одну машину, а завтра десять, то ось вам і зростання на 90%. При цьому врахуйте, що в минулому році з січня по квітень авторинок фактично лежав на дні: продажі по всій країні в цей період ледве перевалили за 10 тис. автомобілів". Чи коректно порівнювати нинішнє пожвавлення з дном? Тільки щоб отримати низький старт і красиву динаміку, упевнений незалежний автомобільний експерт Андрій Сидоренко. Адже якщо порівняти обсяги продажів з як завгодно успішним (тим же 2012) роком, то результат виявиться невтішним.

НАБРИДЛО БОЯТИСЯ. Втім, як би там не було, певний приріст все ж є: місяць за місяцем з автосалонів виїжджає все більше власників нових авто. Експерти пояснюють це в першу чергу стабілізацією економіки України. "Зростання автопродажів пов'язане з сезонним зміцненням гривні і стабілізацією на валютному ринку, – вважає радник президента Асоціації українських банків Олексій Кущ. – У період девальвації і широкої амплітуди коливань валютного курсу першими реагують ринок нерухомості і авто, тому що вони заточені під довгострокові кредити. Як тільки валютна ситуація стабілізується, починається відновлення продажів: спочатку на ринку авто, потім нерухомості". "Додатково до цього люди просто втомилися боятися, – каже Назаренко. – Рік чи два тому покупка авто у багатьох була на останньому місці в списку пріоритетів, люди готувалися до того, що доведеться залишити країну. Тим, хто залишився, вже набридло панікувати, вони повертаються до звичного життя".

Реклама

БАНК НА КОЛЕСАХ. Зростанню авторинку є й інше, майже зворотне пояснення – люди витрачають гроші, не вірячи в те, що стабілізація настала надовго. "Недовіра українців до банківської системи зростає, – зазначає Андрій Сидоренко. – З початку 2014 року Нацбанк вивів з ринку 64 фінустанови. У цьому році також пройшла низка гучних банкрутств: закрилися банки "Михайлівський", "Київ", є й інші на черзі. На тлі цього люди з середнім достатком намагаються вже не зберегти свої гроші, а хоча б не втратити їх, вклавши в автомобіль". На користь цієї думки говорить і "середній чек" з автосалонів: пожвавлення на ринку створили аж ніяк не бюджетні автомобілі. "Близько 70% продажів в цьому році відбуваються в ціновій категорії $ 15-25 тис. або вище, – стверджує комерційний директор компанії "Автоальянс" (офіційний дилер Nissan в Україні) Дмитро Деменко. – Причому авто люди беруть не в кредит, а відразу за повну вартість".

ТОП-МОДЕЛІ. Так що, як бачимо, зараз машини купують ті, хто кілька років відкладав таку велику покупку, як авто, і це далеко не пересічні громадяни країни. Тому і лідерами автопродажів стали бренди, які складно назвати бюджетними. За даними компанії AUTO-consulting, в топ-5 за підсумками минулого місяця увійшли послідовно Toyota, Volkswagen, Renault, Skoda і BMW. Аналітики зазначають, що вперше за всю історію спостережень за вітчизняним авторинком в десятку найбільш продаваних марок увійшов Mercedes-Benz, ставши поряд з BMW другим преміум-брендом у топ-10. Це також говорить на користь того, що ринок зараз працює на покупця "вище середнього", пропонуючи йому нові моделі і комплектації. "Основну погоду на сьогоднішній день роблять чотири-п'ять гравців на ринку, – говорить Деменко. – Якщо в минулому році це були Toyota і Renault (не в останню чергу за рахунок контрактів з МВС), то тепер в гру включилися BMW з хорошими цінами в преміальному сегменті і Volkswagen з справжнім проривом року – моделлю гольф-класу Jetta за стартовою ціною $ 20 тис. (зараз це половина всіх продажів бренду). Оновила модельний ряд і Toyota (RAV4 і Camry). Все це кілька і розігріло авторинок".

ЗА КОМПАНІЮ. Наступний фактор, який вплинув на продажу і "розставив" лідерів авторинку в їх нинішньому порядку, – це пожвавлення корпоративних клієнтів. "У юридичних осіб відкладений попит накопичено взагалі з 2009 року, – пояснює Деменко. – Компанії тоді практично перестали купувати машини, і автопаркам зараз по сім-вісім років. Тут покупка нових авто – це вже питання економічної доцільності, тому що утримувати парк, який два-три рази себе відпрацював, не має ніякого сенсу". Імовірно, саме попит від юросіб вивів бренд Renault на друге місце в топі лідерів продажів, адже такі моделі, як Logan, Dokker і Duster, дуже часто використовуються в корпоративних автопарках. До речі, в компанії Renault Україна відзначають ще один стимул для зростання продажів. За словами директора з маркетингу і комунікацій Оксани Борейко, банки стали активніше давати автокредити. "Юрикам" тут пощастило більше, ніж "фізикам" – позики на комерційні авто сьогодні можна взяти в половині банків з числа 25 найбільших. А ось фізособам поки що реально доступні партнерські програми банків, афілійованих з салонами і імпортерами. "Ситуації, коли людина могла вибирати з 10 банків, зараз немає, – запевняє Кущ. – Якщо покупець приходить в салон, там вибір обмежений двома-трьома банками, з яких один основний, а інші – для галочки".

-1_08

В тренді
Ціни, зарплати, надбавки, нові монети: що змінилося за тиждень

Реклама

ПРОГНОЗИ НА РІК

Прогнози з приводу подальшої динаміки продажів у експертів схожі. Наприклад, Олег Назаренко вважає, що за підсумками 12 місяців ринок вийде на 58 тисяч проданих авто (зростання за підсумками року – 23-25%). "Очікування від ринку на рівні тих же 55-60 тисяч, – погоджується Деменко. – До речі, поточний місяць через довгих свят втратить в порівнянні з минулим відсотків 20".

За словами експертів, стимулювати українців до покупок можуть самі виробники: наприклад, повторити прорив Volkswagen Jetta і привезти в Україну цікаве авто за привабливою ціною. До речі, щось подібне (правда, в більш економному варіанті) вже намагається зробити Chery. У квітні китайський бренд представив відразу три нові моделі: два седана ($ 12,5-16 тис.) І кросовер ($ 17 тис.), розраховуючи за їх рахунок відновити втрачені в минулому році позиції.

Загалом, дорога для нових авто в Україні в цьому році повинна бути помірно рівною з легким підйомом на 5,6-5,8 тис. машин щомісяця. Якщо, звичайно, на шляху не встануть парламентарії. "Продажі автомобілів "з салону" впадуть, якщо влада продовжить термін перебування в країні авто на тимчасовій реєстрації до одного року (у ВР на цей рахунок зареєстрований законопроект №4223). Те ж саме відбудеться при різкому зниженні акцизів на імпорт старих авто (законопроект №3251, прийнятий в першому читанні). Вступ в силу двох цих документів просто обвалить ринок", – прогнозує Назаренко. "Якщо до осені скасують акцизи на беушні автомобілі і до нас поїде секонд-хенд з Європи, про ринок нових авто на якийсь час доведеться забути, – погоджується керівник проекту "Клуб директорів автобізнесу" Олег Діващук. – Хоча дилери і виробники з країни не підуть. Швидше за все, вони очолять рух по імпорту до нас старої техніки. У багатьох з них є ресурси, логістичні центри та підрозділи, які потрібно завантажувати. І їм як акціонерам за великим рахунком все одно, на чому заробляти".

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти