Не тільки для еліти: в Україні хочуть змінити податок на авто

22 липня, 09:32

Ксенія Капустинська , Віталій Андронік

Транспортний податок збираються поширити на автомобілі середнього класу

Зареєстровані у Верховній Раді законопроєкти №3704, 3705 та 3706 не тільки скасовують акцизи і пропонують повернути пільгове розмитнення "євроблях". Якщо їх приймуть, зміни чекають також транспортний податок – він перестане бути збором на елітні автомобілі.

Реклама

Зараз цим податком обкладають нові авто вартістю понад 1,8 млн грн (375 мін. зарплат), або 57,5 тис. євро. Розмір податку – 25 тисяч гривень на рік протягом п'яти років від року виробництва авто. Законопроєкти передбачають зниження цієї планки. Крім легкових автомобілів, транспортним податком хочуть обкладати мотоцикли, судна та човни вартістю від 944 тис. грн (200 мін. зарплат), або 30,6 тис. євро.

Сам податок становитиме 28,3 тис. грн (шість мін. зарплат) і буде стягуватися протягом восьми років. Однак податком не будуть обкладати машини швидкої допомоги і авто на балансі держави або місцевих органів влади.

"Насторожує, що в законопроєкти внесені пункти, які не належать до розмитнення. По суті, в два рази зменшується поріг вартості, за якої застосовується транспортний податок на розкіш. Купуючи елітний автомобіль, людина розуміє, що протягом п'яти років буде платити приблизно 1000 дол. на рік. Тепер "стелю" знижують майже в два рази – до 31 тис. доларів. Під цей податок підпадає дуже великий сегмент далеко не преміальних автомобілів. Автоматично треба платити податок протягом восьми років, якщо автомобіль дорожче 31 тис. доларів. Той, хто може купити авто за 100 тис. дол., швидше за все, може платити по 1000 доларів у бюджет вісім років. Але якщо я купую авто за 35 тис. доларів, то додаткові податки по 1000 дол. – це все-таки дуже багато", – каже Михайло Катрук.

Читайте також: Потихеньку назбираємо: скільки зарплат потрібно українцю, щоб накопичити на авто

Якщо планку транспортного податку знизять, то нові авто ніхто не захоче купувати, впевнений Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

"Інші країни зацікавлені, щоб люди їздили на хороших, безпечних автомобілях. У всьому світі податком обкладаються старі автомобілі. А в нас виходить, що держава, навпаки, підвищує податок на нові авто і стимулює купівлю старих авто з високим рівнем вихлопів. Наприклад, якщо я купую авто за 31 тис. дол., то я плачу всі податки, і з мене хочуть ще вісім років брати по 28 тис. грн. Це нонсенс ", – вважає експерт.

Реклама

Детальніше про нововведення читайте на сайті "Сьогодні" в спеціальному матеріалі "Дешеве розмитнення, обов'язковий техогляд і розкіш середнього класу: на авторинку наближається революція".

Нагадаємо, раніше в Україні запустили електронне посвідчення водія. Таку функцію вже пропонує урядовий застосунок "Дія":

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти