Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Нові радари на дорогах України: українці подають позови до суду проти поліцейських з TruCam

14 травня 2019, 07:00

Ігор Сєров

За півроку роботи TrueCam знизилася кількість ДТП. Але багато хто судиться з патрульними

/ Фото: Вiталiй Лазебник, Сьогодні

Поліцейські пообіцяли максимально ускладнити життя водіям, які люблять перевищувати швидкість. Як повідомив заступник голови департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, з 13 травня на траси країни вийдуть 25 додаткових нарядів з лазерними радарами TruCam – число "радарних" патрулів в країні досягне сотні. Крім того, днями виповнилося півроку, як радари повернулися на дороги України після 9-річної перерви. "Сьогодні" з'ясували, чи змогли радари знизити число аварій і скількох лихачів вдалося зловити за допомогою цих апаратів.

"З моменту початку використання приладів, з жовтня 2018 року, ми склали понад 138 тисяч постанов за даний вид порушень", – повідомив Білошицький.

Ми ж проаналізували статистику аварійності на українських дорогах і з'ясували, що вперше за останні роки число аварій трохи знизилося. Наприклад, перед поверненням радарів аварійність була на рівні 14 тисяч ДТП в місяць. Це дані офіційного звіту патрульної поліції за вересень минулого року, коли радари ще не використовували і у поліції взагалі не було ніяких вимірювачів швидкості. Через півроку, у квітні 2019 року, на трасах України відбулося трохи більше 12 тисяч аварій. Хоча швидкість вище дозволеної норми все одно залишається однією з головних причин смертності і травматизму. Зараз за добу в дорожніх аваріях гинуть в середньому 7 осіб, а травмуються – понад 60. ДТП за добу відбувається понад 390.

Якщо ж проаналізувати судові рішення, де фігурують лихачі, то можна виявити безліч фактів, коли водії навіть зараз, незважаючи на радари, мчать на швидкості понад 100 км/год в населених пунктах, хоча допустима швидкість – всього лише 50 км/год. Мало того, за ці півроку вже майже 300 водіїв спробували оскаржити постанови про штрафи, подаючи до суду на патрульних. Порушники мотивували свої позови тим, що TruCam взагалі поза законом, що швидкість перевищив не їхній автомобіль, а сусідній тощо. Деякі з позовів судами першої інстанції були задоволені, але відчайдухи зазнали невдачі в апеляційних судах. Одна з таких справ нещодавно слухалася у Другому апеляційному адмінсуді (Харків). У рішенні суду сказано, що жінка-водій в селі Циганське на Полтавщині мчала зі швидкістю 108 км/год, після чого її зупинили поліцейські. Копи зняли порушення на фото за допомогою радара і виписали штраф на суму 510 грн. Водій не погодилася і подала в суд, мотивуючи це тим, що було недостатньо доказів її провини. У суді першої інстанції жінка виграла справу, але в апеляції її чекав провал – суддя визнав, що доказів достатньо, а сам радар використовується поліцейськими законно.

В тренді
Зарплати, ціни, штрафи і виплати: що змінилося за тиждень

"Багато водіїв з числа місцевих вже звикли до того, що патрулі з радарами стоять на аварійно небезпечних ділянках, тому знижують швидкість. Нехай хоч так, але ми добиваємося того, що аварій стає менше", – розповів нам один з копів, які патрулюють трасу Київ – Житомир.  

Нагадаємо, раніше "Сьогодні" писали про те, як на дорогах України зростає число радарів TruCаm і публікували карту і список трас, на яких з'являться нові радари. 

При цьому у квітні у Вінниці пройшов незвичайний рейд поліцейських. Копи за допомогою солодощів спонукали пішоходів-порушників дотримуватися правил дорожнього руху. Як це відбувається, бачили журналісти "Сьогодні".

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...