Півроку скасування податків на електрокари: українці скуповують "зелені" авто

З 1 січня 2018 року в Україні діють нульові ставки на розмитнення електромобілів. Вони будуть працювати до кінця року

В Україні останнім часом справжній "бум" електромобілів. За останні шість років країна зробила величезний стрибок – з семи зареєстрованих електрокарів в 2012-му до 7439 "зелених" машин на сьогодні. У рейтингу електромобілізації країн світу від Іnsideevs ми посіли дев'яте місце за зростанням ринку "зелених" автомобілів в 2017 році, обігнавши Францію. У лідерах – Китай та Норвегія.

За результатами цього року Україна може обігнати ще три-чотири країни. З початку 2018 року країна обнулила податки на розмитнення електрокарів.

Реклама

Чи стали українці купувати більше електромобілів, розбирався сайт "Сегодня".

Що сталося з цінами на електромобілі

Уже півроку в Україні можна розмитнити електромобіль без сплати податків. Уряд звільнив "зелені" машини від ПДВ (16,8%) і акцизного збору (109 євро).

Виходить, з 1 січня Nissan Leaf повинен був подешевшати з 15 000 доларів до 12 371 дол. Однак не всі салони знизили ціни.

Реклама

Справа в тому, що українці купують в основному старі електромобілі з США. Дилери скуповують машини на аукціонах, часто це електрокари з поломками, які ремонтують уже в Україні, а потім виставляють на продаж. Зростання попиту на б/у електромобілі і привело до підняття цін на аукціонах. Тому скасування податків вплинула на ціни несуттєво, пояснюють автодилери.

Фото: pixabay.com

Фото: pixabay.com

Реклама

Поки в Україні офіційно продають свої електрокари тільки Mitsubishi, Hyundai та Renault. Також в офіційному продажі є нові BMW i3 і Rover Quick 2000. Ціни на машини стартують від 35 тис. доларів. Електрокари з пробігом обходяться в два рази дешевше.

Але ціни не завадили зростанню продажів. На кінець 2017 року Україні було зареєстровано 4800 електрокарів. Зараз їх – більше 7,4 тисячі. Поки це крапля в морі. Всього в країні 9,1 млн автомобілів, тобто, на електрокари доводиться – 0,04%.

Станцій електрозарядів стало більше

Киянин Богдан Бойко заряджає свій Nissan Leaf будинку від звичайної розетки вісім годин. На роботі чоловік дозаряджати автомобіль біля офісу – це дозволяє збільшити пробіг з 150 км до 250-300 км в день.

"До 80% вона заряджається досить швидко – десь години за дві-три. Цього вистачить кілометрів на 100. Решта заряду йде повільно. Загалом, заряд триває годин вісім від звичайної розетки. На заправках машину можна зарядити і за три години", – ділиться Бойко.

Більшість власників електрокарів заряджають свої машини вночі вдома. І найбільшою проблемою залишається те, жителі багатоквартирних будинків не мають законного права протягнути кабель на паркувальне місце і встановити там розетку для електромобіля, зазначає Захар Пашун, експерт по електромобілях, засновник компанії ELMOB.

Удобно поÐ

Фото: архів

У той же час, із зростанням кількості електрокарів в Україні стало більше і зарядних станцій.

За даними Schneider Electric в Україні понад 1500 розеток для електрокарів. Якщо рік тому власники "зелених" машин самі обладнали зарядні станції, то тепер на ринок виходять великі компанії. У містах будують все більше швидкісних зарядних станцій, які заряджають автомобіль за 15-20 хвилин.

Наприклад, в Києві компанія ДТЕК обладнала мережу швидкісних зарядок для електромобілів STRUM. Також з'явилися швидкісні станції між містами. Але поки таких всього 5-10%. Деякі мережі АЗС теж почали орієнтуватися на електрокари. Так, з Києва можна за дозарядженню по дорозі доїхати до Львова чи Харкова. Однак на деяких заправках потрібно бронювати час, щоб зарядити свій автомобіль.

До кінця року станцій електрозарядов стане ще більше. У квітні Нацкомісія з регулювання в сфері енергетики роз'яснила, що власникам швидкісних розеток для електрокарів не потрібна ліцензія. Це зняло страхи бізнесу бути покараними за продаж електроенергії через електричні зарядки, пояснює Олег Родін, директор компанії E-Line.

При цьому залишається проблема виділення землі під станцію електрозарядов. І не всі власники електрокарів хочуть платити за користування "розетки.

"Існуюча інфраструктура ще не дозволяє комфортно і впевнено подорожувати між містами України. А досить велика інвестиційна складова в зарядну інфраструктуру, і ще невелика загальна кількість авто не дозволять мати прибутковий бізнес в цьому напрямку. Також майже відсутні проекти по обладнанню паркінгів і житлових комплексів повільними зарядними пристроями для підзарядки електромобілів вночі або під час перебування власника електрокара на роботі. надалі ці напрямки зростання інфраструктури будуть визначальними для розвитку всього ринку електротранспорту в Україні", – відзначають в ДТЕК.

Кожен п'ятий електромобіль в Україні буде електричним

Через 10 років в Україні буде 700 тисяч електрокарів, прогнозує Ярослав Пилипчук, експерт з економічного аналізу та транспортну інфраструктуру Українського інституту майбутнього.

Це базовий сценарій. До 2030 року загальний парк автомобілів в країні збільшиться до 10 млн, серед них електромобілів буде 7%. Цьому буде сприяти три чинники: зростання платоспроможного попиту, розвиток екосистеми для електрокарів, а також знос автомобілів. Зараз середній вік машин на українській реєстрації – 20 років. А до 2020 року ціна електрокарів вирівняється з ціною на авто з двигуном внутрішнього згоряння. Це спричинить зростання частки електрокарів в країні.

Згідно найоптимістичнішим сценарієм частка електрокарів за 12 років може вирости до 20%. Це буде відбуватися на тлі переходу всього світу на електромобілі. Країни Європи, Китай і Індія вже заявили, що відмовляться від продажів автомобілів з бензиновими і дизельними двигунами. Зараз ці країни стимулюють своїх громадян купувати електромобілі, видаючи гранти і знижуючи податки. А через 10-20 років вони планують заборонити продаж авто з двигунами внутрішнього згоряння.

За підрахунками аналітиків, до 2040 року більше 50% автомобілів на ринку нових авто будуть електричними.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64843.8

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3116.74

Litecoin (LTC)

81.61

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти