"Пом'яті, але живі": Даша Астаф'єва та TAYANNA розповіли, як ремінь безпеки врятував їм життя

Саме небажання зім'яти одяг входить до ТОП-10 причин того, чому водії та пасажири не хочуть використовувати ремінь безпеки

Напередодні новорічних свят Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) в рамках кампанії "За безпечні дороги" ініціював соціальний проект "Пом'яті, але живі", який закликає водіїв та пасажирів користуватися ременем безпеки. У проекті брали участь співачки Оля Полякова, Надя Дорофеєва, Даша Астаф'єва, TAYANNA і Michelle Andrade, телеведучі Володимир Дантес, Олександр Педан і Тимур Мірошниченко.

Під час фотосесії українські зірки позували у пом'ятих сукнях і сорочках, показуючи, що навіть в передсвятковій лихоманці краще пристебнутися в автомобілі і зім'яти одяг, ніж ризикувати життям. Саме небажання пом'яти одяг входить до ТОП-10 причин того, чому водії та пасажири не хочуть використовувати ремінь безпеки. 

Реклама

Учасники проекту "Пом'яті, але живі" розповіли особисті історії про те, як ремінь безпеки врятував життя їм або їхнім близьким, і про своє ставлення до підвищення штрафів.

Тимур Мірошниченко, телеведучий

miroshnichenko

Реклама

Я 12 років за кермом, завжди пристібаюся сам і наполягаю, щоб це зробили всі хто сідає до мене в машину. Одного разу я потрапила в серйозну аварію. Їхав вранці з роботи додому, зйомки тривали більше 14 годин, я був дуже втомлений. Буквально на дві секунди втратив контроль над дорогою і врізався в маршрутку. Вона, на щастя, була без пасажирів, і ніхто не постраждав. Єдиний, хто міг серйозно постраждати, це я – машина була розбита. Мене врятував ремінь безпеки – завдяки тому, що був пристебнутий, відбувся подряпиною на коліні.

Я вважаю, що штраф повинен бути в рази більше, ніж зараз. Це підвищить свідомість водіїв і пасажирів. Адже потрібно зрозуміти, що ціна непристебнутого ременя – це твоє життя.


Даша Астаф'єва, співачка

astafeva_01

Ти виїжджаєш на дорогу, не пристебнув ремінь безпеки, або сів за кермо в нетверезому стані – і в першому, і в другому випадку ти не володієш ситуацією. Мене шокували дані ЦЕДЕМ про те, що 77% українських водіїв не пристібаються під час руху. Я вважаю це злочином не тільки проти самого себе, а й проти людей, які тебе оточують на дорозі. Ні імідж, ні зручність не варті людського життя.

Володимир Дантес, співак

Реклама

dantes

Коли мені було 16 років, я їхав на мопеді і мене збила машина. Тоді я зрозумів, що головне на дорозі – безпека. Пізніше була ситуація, коли я вів машину і потрапив в аварію. Зі мною були двоє пасажирів, ми їхали з Харкова до Києва і приземлилися в відбійник. Ніхто, на щастя, не постраждав завдяки тому, що всі були пристебнуті.

Щоб виробити звичку пристібатися у інших людей, треба почати з себе і своєї сім'ї. У нас з Надею (Надя Дорофєєва – дружина Володимира Дантеса. – Ред.) це перше правило – сів, пристебнувся, тільки тоді поїхав. Я вважаю, що пристібатися в машині має стати модним.

TAYANNA, співачка

tayanna

Я за рулем 15 лет. Очень долго считала себя супергероем, который будет жить вечно, и ездила, не пристегиваясь. Однажды на перекрестке в мою машину врезался автомобиль. Если бы тогда я была не пристегнута, ударилась бы головой об окно – потеряла сознание или получила сотрясение. И теперь пользуюсь ремнем безопасности – всегда и везде.

Олександр Педан, телеведучий

pedan

Я сів за кермо свого автомобіля понад 10 років тому і з того моменту завжди використовую ремінь. Мені подобається почуття безпеки. Також я дбаю про безпеку близьких – всі, хто сідає до мене в машину, пристібаються. Це правильно, це must і я б хотів, щоб це стало модним.

У мене недавно друг потрапив в аварію – через ожеледицю не впорався з керуванням і його викинуло в кювет. Все обійшлося, він був пристебнутий і подушки спрацювали, завдяки цьому він залишився цілий і неушкоджений.

Це ж так просто – пристебнутися! І цю звичку можна виробити дуже швидко. У мене це доведено до автоматизму, я навіть не помічаю і роблю це за частку секунди. Я вважаю, що треба бути відповідальним по відношенню до свого життя і життя інших людей. Кому ти намагаєшся щось довести? Що ти такий крутий і фартовий? Це дитячість! Невиправдана і дурна. Доводити свою крутість треба правильними вчинками.

Michelle Andrade, співачка

andrade

Я народилася в Болівії і жила там до 13 років. У нас дітям мало не з народження розповідають про "Дорогу смерті", що з'єднує столицю Ла-Пас з містом Коройко. "Дорога смерті" в основному однополосна, без огороджень, частина її проходить над прірвою за кілька сотень метрів. Щорічно тут гине близько 300 людей. Зазвичай це водії, пасажири і любителі екстремальної їзди на велосипедах, які в потрібний момент не змогли загальмувати на повороті і зірвалися в прірву. Ми з сім'єю часто їздили по цій дорозі в джунглі. Батько щоразу розповідав страшні історії і акцентував на тому, як важливо бути уважним і обережним.

Поки я ще не вожу машину, але коли отримаю права, буду дуже серйозно ставитися до правил безпеки. У цьому сенсі для мене приклад – моя тітка. Після невеликого дорожнього інциденту, в який вона одного разу потрапила, в її автомобілі пристібають навіть собак.

Ігнорування пасів безпеки – актуальна для України проблема. Це підтверджує всеукраїнське дослідження, яке провели в жовтні 2018 року ГО "Vision Zero" і ЦЕДЕМ. За результатами дослідження, середній показник користування ременями безпеки серед водіїв в містах України становить 23%.

У грудні Верховна Рада у другому читанні розглядала ініційований ЦЕДЕМ законопроект, мета якого зменшення смертності та травматизму на дорогах завдяки формуванню звички пристібатися в автомобілі. Цей законопроект пропонував збільшити штраф за порушення правил користування ременями безпеки з 51 гривні до 850 гривень. Законодавчу ініціативу підтримали лише 185 депутатів при мінімально необхідних 226 голосах.

"Серйозні штрафи за ігнорування паса безпеки – один з найпоширеніших у світі способів вплинути на свідомість водіїв. Такі штрафи в країнах Європи досить високі: у Данії – 200 євро, в Нідерландах – 140 євро, в Іспанії – 200 євро, – каже Тарас Шевченко, директор Центру демократії і верховенства права (ЦЕДЕМ). – за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, досвід країн, які прийняли закони про високі штрафи за ігнорування ременів безпеки, показує дуже хорошу динаміку. Наприклад, в Нідерландах рівень користування пасами безпеки до прийняття закону – 15%, після – 86%; в Данії до прийняття закону – 5%, після – 94%, в Іспанії до прийняття закону – 25%, після – 86%. Хоча, звичайно, все повинно бути в комплексі і одночасно – підвищення штрафів і інформаційна компанія, частиною якої є проект "Пом'яті, але живі". Він ґрунтується на інсайте. Адже складки на одязі здаються проблемою тільки до моменту, поки не поставиш на терези: на одній шальці – пом'ята сорочка, на інший – життя".

Нагадаємо, в цілому по Україні за останні три роки в аваріях загинуло понад 15 тисяч людей. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман назвав ситуацію катастрофічною і підкреслив, що трагічні випадки почастішали на відремонтованому трасах, тому що автомобілі по них "мчать зі швидкістю літаків", а технічні засоби для контролю швидкості не встановлюються.

Також раніше повідомлялося, що п'яних лихачів не лякає, що за водіння в нетверезому вигляді тягують до 40 тисяч гривень штрафу, а також позбавляють прав на термін до 10 років

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66163.81

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3187.54

Litecoin (LTC)

84.42

Ripple (XRP)

0.54

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти