В Україні готують нову формулу розмитнення "євроблях": що збираються змінити

8 жовтня 2019, 10:39

Про майбутні нововведення ексклюзивно розповів "Сьогодні" міністр інфраструктури Владислав Криклій

Уряд готує нову формулу розмитнення т.зв. "євроблях" – автомобілів на єврономерах. Після чергового мітингу власників авто з іноземною реєстрацією чиновники пообіцяли ще раз переглянути правила. Нагадаємо, перед цим уряд відстрочило застосування штрафів до власників "євроблях" до 1 січня 2020 року. Які саме зміни готують чиновники, розбиралися новини "Сьогодні".

Власники авто на єврономерах не здаються і вимагають, щоб розмитнення зробили дешевше. Якщо до них не дослухаються – обіцяють чергові страйки.

Олександр Чернявський з руху "АвтоЄвроСила" свій 17-річний Volkswagen придбав за кордоном за 1200 євро і до сих пір не розмитнив – через захмарні податки, які, мовляв, в кілька разів перевищують вартість самого автомобіля.

"Порахували: приблизно 2600 євро тільки акцизу, тобто, вартість розмитнення авто склала більше 300% його власної вартості – більше 3 тисяч євро. В пільговий період це було понад 2 тисячі євро"- каже Чернявський.

Реклама

За даними Державної фіскальної служби, з 50% -ою знижкою машини розмитнили 220 тисяч власників, ще більше сотні тисяч легалізували "бляхи" коли пільговий період закінчився. Це половина від офіційного кількості завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Водночас, за підрахунками автоекспертів, таких машин в країні набагато більше.

"По неофіцільним даними, на території України понад мільйон автомобілів-"євроблях". Дуже багато авто пішло на смітник. Розмитнили в основному по акції в 50% ті авто, які старіють. А зараз розмитнюють новіші, тому що коефіцієнт віку менше "- розповідає автоексперт Сергій Ключук.

Читайте також: В Україні відтермінували штрафи за "євробляхи": з'явилися подробиці

Зараз в уряді готують новий законопроект щодо розмитнення "евроблях". У ньому обіцяють врахувати вимоги автовласників. Питання тільки – в якому обсязі.

В ексклюзивному інтерв'ю "Сьогодні" міністр інфраструктури Владислав Криклій розповідає, які норми чинного законодавства можуть переглянути:

"По-перше, пропозиція "АвтоЄвроСили"- скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, дати можливість ввозити ретроавто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги за екостандартами, оскільки на сьогоднішній день через обмеження по [стандарту] "Євро 5", вантажні теж авто не можуть заїжджати", – зазначає Криклій.

Реклама

А щоб заохотити українців купувати нові машини, в Кабміні пропонують повернути утилізаційний збір, який скасували в 2014 році, а також обов'язковий техогляд. Адже зношені автомобілі псують екологію і загрожують безпеці руху.

Нові правила чиновники обіцяють надати до кінця жовтня-2019. Після цього законопроект винесуть на розгляд Верховної Ради.


З 22 серпня до прийняття закону про відстрочку штрафів на власників "євроблях" складали протоколи. Детальніше про те, як ловили і штрафували "бляхарів" – в нашому сюжеті:

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти