Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Російська Lada не піде з авторинку України: експерти пояснили чому

22 грудня 2015, 05:02

 Імпортне мито лише обмежить зростання російських брендів, але не призведе до їх відходу з ринку

 Фото: avtovolgograda.ru

 Фото: avtovolgograda.ru

Для постачальників російських легкових автомобілів настали важкі часи. Україна строком на п'ять років встановила спецмита в розмірі 10,41-17,66% на імпорт авто виробництва РФ. Відповідне рішення Міжвідомчої комісії при Мінекономрозвитку опубліковано 3 грудня і набуде чинності через місяць, передає "Автовод".

"Остаточні компенсаційні заходи застосовуються шляхом стягнення остаточного компенсаційного мита щодо імпорту в Україну легкових автомобілів: виробництва ТОВ "Соллерс-Далекий Схід" – у розмірі 17,66%, виробництва ВАТ" АвтоВАЗ "- 14,57%, інших виробників РФ – 10 , 41% ", – йдеться в повідомленні МКМТ на сайті "Урядовий кур'єр".

Імпорт на митну територію України легкових автомобілів без сертифіката про походження і в разі неможливості визначення їх походження здійснюється зі сплатою остаточного компенсаційного мита зі ставкою 17,66%.

У Групі компаній "АІС", що поставляє і реалізує на українському ринку російські автомобілі ВАЗ, УАЗ, Chevrolet Niva, ГАЗ і автобуси ПАЗ, повідомили, що це додаткове субсидиційне мито матиме обмежений вплив на ринок легкових авто. "Рубль РФ девальвував більш ніж у 2 рази, що зробило ціни на російські авто дуже доступними. Попит буде, звичайно, менший, ніж міг бути. Але, навіть незважаючи на спецмито, ми прогнозуємо зростання продажів, просто темпи зростання будуть нижчими", – повідомив директор з розвитку групи компаній "АІС" Сергій Боровик.

Реклама

Говорячи про продажі російських авто в 2015 році, С.Боровик зазначив, що в абсолютних значеннях за різними брендам ситуація відрізняється. "У одних зростання, в інших падіння. Але падає весь авторинок. А частка російських брендів весь рік зростає. Наприклад, Chevrolet Niva, яка подається нашою компанією, показала 4-х кратне зростання продажів за 11 місяців 2015 року, її частка в сегменті B-SUV зросла з 3% до 16%, а в рейтингу продажів вона перемістилася з 5-го на 1-е місце", – зазначив експерт.

У той же час сукупний імпорт автомобілів з Росії, як нових, так і б/у, за останні два роки значно скоротився. За даними старшого аналітика ІГ "АРТ Капітал" Олексія Андрійченка, за 9 міс. 2013 року в Україну було завезено 18,3 тис. автомобілів з РФ (частка 13%), тоді як за той же період 2014 року – 3,5 тис. (частка 7%). Поточний рік став для російських авто, як, втім, і для авторинку в цілому, провальним: у січні-вересні 2015-го імпорт російських авто склав всього 938 автомобілів (частка 2%).

"У доларовому вираженні частка Росії впала з 8% в 2013 році до 4% в минулому році і до 1% цього року. Тому будь-які зміни в мито сьогодні не матимуть значний ефект на розподіл часток на ринку. У нас автомобілів російського походження практично не залишилося. Ті виробники, що могли, вибрали альтернативний майданчик для поставок з Європи", – говорить Андрійченко.

В тренді
Вантажівки не пустять в міста: для них введуть режим
Фото: А.Ракітін

І хоча імпортери говорять про незначне, але все таки зростання, експерти стверджують, що через введення нового мита на автомобілі російського походження, в момент збільшення продажів (яке, ймовірно, почнеться вже в 2016 році) постачальники РФ навряд чи зможуть скористатися відновленням попиту. "Додаткові 10-18% в ситуації гострої цінової конкуренції, коли клієнти збідніли і ретельно зіставляють ціну і якість, відіграватимуть вирішальну роль", – зазначив Андрійченко.

При цьому конкуренція на вітчизняному авторинку в порівнянні з 2013 роком посилилася ще й тому, що значно збільшилася частка б/в автомобілів в імпорті – до 35%, про що свідчить і падіння середньої ціни імпорту на 40%. А якщо приймуть законопроект щодо зниження акцизу на б/в автомобілі в середньому в 10 разів, то про продажі нових автомобілів можна буде забути і зовсім.

Нагадаємо, що, за прогнозами Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), продажі нових легкових автомобілів у 2016 році у разі ухвалення законопроекту про стимулювання продажів старих автомобілів (№ 3251), яким пропонується в середньому в 10 разів знизити акцизний збір на б/в автомобілі, можуть не перевищити 2,5 тис. од.

"Якщо ж акцизи залишаться на старому рівні, зростання продажів автомобілів в Україні в 2016 році може скласти 15-20%. Частка російських автомобілів у разі прийняття загороджувального мита повинна залишатися в межах 2-3%", – говорить експерт. І хоча, судячи із заяв "АІС", з ринку компанія повністю йти не збирається, але і частку свою наростити особливо не зможе в момент відновлення.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...