ТОП-10 міфів і помилок водіїв

Багато автомобілістів породжують масу чуток про експлуатацію авто, що не мають до реальності ніякого відношення

Навіть найдосвідченіші водії іноді помиляються і свято вірять у постулати, які на ділі не відповідають істині.

Багато водіїв дуже трепетно ставляться до своїх авто, породжуючи масу чуток і упереджень, які стосуються його експлуатації. Яке паливо заливати? Де мити машину? Що вибрати при покупці – бензиновий або дизельний мотор? Це лише мала дещиця тих питань, які обросли десятками міфів, які не мають до реальності ніякого відношення.

Реклама

Журналісти видання "Деньги" вирішили розібратися в справедливості міфів і стереотипів, в які вірять автовласники.

Міф 1. Уявна гарантія

Гарантія на авто здається панацеєю, яка врятує від усіх бід. Але може виявитися, що жодних гарантійних зобов'язань просто немає, або вони дуже умовні". У мене зламалася магнітола. Але, як виявилося, гарантія на електричні вузли в авто діє лише один рік, хоча при покупці менеджер "співав" про те, що гарантія на машину – 5 років", – скаржиться таксист Сергій Лобов. Офіційний сервіс далеко не завжди радий допомогти безкоштовно, навіть якщо машина на гарантії. Наприклад, при поломці підвіски на СТО доведуть, що винен у цьому власник авто, тобто за ремонт доведеться платити.

Реклама

Якщо руйнується лакофарбове покриття, то відновлять його за умови, що автомобіль щорічно проходив діагностику кузова у дилера, а гарантія на іржу поширюється лише на наскрізну корозію кузова. Та й ТО доведеться проходити за свій рахунок, а на офіційних СТО сервіс в 2-3 рази дорожче.

Але все ж не варто поспішати відмовлятися від гарантії. Як мінімум потрібно проїхати 10 тис. км. Саме за цей час, як правило, вилазять "все блохи". Якщо ж з авто за перший рік нічого серйозного не сталося, а гарантійний сервіс невиправдано дорогий, від нього нерідко відмовляються. Виняток становлять хіба що дорогі машини, які якісно зможе обслужити далеко не кожна СТО.

Міф 2. Паспорт не обдурить

Реклама

Витрата палива – один з головних чинників, на який багато хто звертають увагу при купівлі автомобіля. Але показник, який демонструє виробник, означає, що пілот, який тестує машину в ідеальну погоду при ідеальних дорожніх умовах, домігся цієї витрати. І до цифри потрібно додавати 2-3 л "зверху", особливо з урахуванням міського трафіку і пробок. У результаті, якщо по "паспорту" за рік авто "з'їдає" бензин на 15 тис. грн, то фактичні витрати на паливо складуть 18-19 тис. грн.

Міф 3. Газ кращий за повітря

На будь-якому шиномонтажі обов'язково запропонують закачати шини газом. Але от чи варто погоджуватися? Справа в тому, що будь-яка газова суміш, яку пропонують власникам авто, це суміш на основі азоту. Однак звичайне повітря містить 80% азоту. Тому, навіть якщо в суміші вміст азоту – 85-90%, на комфорт пересування це практично не вплине. Зате за "закачку" доведеться віддати 40-60 грн.

Звичайним повітрям на будь-якому шиномонтажі "задують" шини за "червонець", а при перевзуванні авто – і зовсім безкоштовно. У Формулі-1 шини дійсно закачують шини спеціальним газом, але температура гоночного колеса під час змагань піднімається до ста градусів!

Міф 4. Суперпальне

Сьогодні АЗС постійно рекламують різні "брендові" марки палива, які мають міфічні властивості і перетворять авто в "болід". "Супербензин" не додає потужності. У чому користь? Автовласник економить на витраті, який при більш дорогому бензині може бути нижче на 1-2 л на 100 км.

Якщо залити бензин з вищим октановим числом, ніж зазначено в паспорті автомобіля, збільшується ризик того, що мотор вийде з ладу. Доведеться їхати на СТО, щоб там двигун підрегулювати під бензин з вищим октановим числом. В ідеалі ж потрібно "годувати" машину тим паливом, яке рекомендує виробник по "паспорту", і заправлятися на перевірених АЗС.

Міф 5. Дизель краще бензину

Українці люблять дизельні мотори, вважаючи їх економічнішими і "тягловитими", та й паливо дешевше. Однак, якщо купувати авто з "дизелем", головною проблемою стане неякісна солярка з великим вмістом парафіну, яка зустрічається часом на АЗС. Це означає, що взимку паливо застигне, і доведеться чистити паливну систему, а в гіршому випадку – повністю замінити. Та й ремонт дизеля в разі поломки обійдеться набагато дорожче, ніж бензинового мотора. Тому заради економії двох-трьох літрів бензину не варто купувати дизель, який коштує до того ж на 2-4 тис. дол. дорожче. Він окупить себе лише в тому випадку, якщо у автомобіля планується щорічний пробіг більше 25 тисяч кілометрів.

Міф 6. Взимку і влітку – одним кольором

Багато автовласників впевнені, що всесезонка – відмінна гума для будь-яких погодних умов. Але у неї вельми усереднені показники – як для асфальту, так і для ожеледі, і для наших зим вона не підходить. "Вирішив не витрачатися на зимові шини і їздив на всесезонці. Однак у серйозну ожеледь машина стала некерованою, і я врізався в задній бампер BMW. Так що тепер на гумі економити не буду", – розповів менеджер з реклами Євген Никоненко. "Перевзутися" навіть в недорогі зимові шини краще, ніж їздити на всесезонці, ризикуючи потрапити в ДТП.

Міф 7. Корова на льоду

Автовласники часто сперечаються про шиповану гуму, і багато хто вважає, що їзда на ній по асфальту – як на "ковзанах". Але "шип" дійсно виручає на слизькій дорозі. При швидкості, скажімо, 60 км/год автомобіль на "шипі" більш керований, і його гальмівний шлях менший. У міських умовах за малосніжної зими можна використовувати сучасні фрикційні (нешиповані) зимові шини. Якщо ви часто їздите за містом або живете в передмісті, то ваш вибір – шипи.

Міф 8. Під дахом будинку мого

Гаражне зберігання часто виставляється як гідність при продажу авто. Тим не менш, для цього мають бути створені певні умови: вентиляція, низька вологість, стабільна температура. Наприклад, якщо взимку машину поставили в теплий непровітрюваних гараж, а сніг розтанув і волога не встигла випаруватися, проникнувши в деталі автомобіля, то іржі не уникнути.

Міф 9. Нова або з пробігом?

Найчастіше покупка з "рук" авто з відтінком престижу вважається більш вигідною, ніж придбання нової машини бюджетного класу. Але, купуючи, наприклад, 10-річний BMW, його власник постійно буде витрачати гроші на ремонт. Адже знос деталей на момент покупки в кращому випадку складе 60-70%, а в гіршому – 90-100%. До того ж, якщо за 10 тис. доларів купити автомобіль, який раніше коштував 50 тис. доларів, запчастини на нього обійдуться дорого. І, як показує досвід, навіть якщо брати авто "з рук" в найкращому стані, після покупки все одно доведеться вкласти в нього як мінімум 20% його останньої вартості.

Міф 10. Повний вперед!

Існує думка, що повнопривідні авто безпечні, володіють високою прохідністю, стійкістю на снігу, слизькій дорозі. "Повний привід – найскладніший в управлінні, і на слизькій або засніженій дорозі може повести себе непередбачувано. До того ж, витрати на утримання повнопривідного авто набагато вищі", – попереджає Рауль Чілачава, телепродюсер і ведучий програми "Дві кінські сили". Так, можливо, повний привід дозволяє краще розганятися, але його система гальмування така ж, як і при передньому чи задньому приводі. Тому 4х4 виправдає себе в тому випадку, якщо живете за містом і багато їздите по бездоріжжю.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,81
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,62
56,49
55,02
54,97
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,56
51,08
26,95
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62028.02

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3027.07

Litecoin (LTC)

80.38

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти