Україну чекає бум недорогих електрокарів: машини стануть дешевше, ніж в Європі

Ринок електромобілів в країні може вирости в два-три рази
Україна чекає бум електрокарів . Вже зараз по країні їздить більше 4 тис . Електромобілів , при цьому половина з них куплені в 2017 році. За темпами розвитку ринку електрокарів Україна потрапила в п'ятірку лідерів в світі . У Четвер 7 грудняРада проголосувала за нульові податки на ввезення електричних машин. Це може збільшити попит на них в десятки разів , вважають експерти . Сайт " Сегодня" дізнався , чи варто чекати дешевих електромобілів .

Електрокари стануть дешевше, ніж в Європі

Україна з Нового року звільнить електромобілі від податків : ПДВ – 16,8 % , і акцизного збору – 109 євро . Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8 % .

Від ПДВ і акцизу електромобілі звільняються на рік – до 31 грудня 2018 року. Також парламент позбавив від ПДВ служби таксі з електромобілями і послуги з прокату та лізингу електричних авто . Однак ці зміни ще повинен підписати президент .
У листопаді 2015 року в Україні скасували 10 % -е мито на ввезення електрокарів . Через це в країні в 2016 та 2017 років роках подвоювалась кількість електрокарів .

electric-car-2934945_1920

Реклама

Фото: pixabay.com

Скасування ПДВ і акцизу дозволить збільшити продажі в десятки разів , вважає Олег Назаренко , директор Всеукраїнської автомобільної асоціації дилерів та імпортерів .

Це зробить електромобілі дешевше , ніж в Європі , на 17 % , прогнозує співзасновник Tesla Club Ukraine Назар Шимоне – Давида . Наприклад , в Польщі ПДВ на електромобілі – 23 % . Зараз в Україну ввозяться в основному підтримані електрокари . Але скасування податків вирівнює їх в ціні з машинами з двигуном внутрішнього згоряння ( ДВЗ ) .

"Спрос на новые автомобили вырастет, потому что цена на электромобиль и машину на бензине выровняется. И водитель выберет электрокар, потому что его не нужно заправлять дорогим бензином. Раньше электромобиль окупал себя за два-три года, теперь его преимущество будет проявляться сразу", – добавляет Назар Шимоне-Давида.

У компанії Electrocars очікують , що ринок електромобілів виросте в два – три рази . І експансія електрокарів стане помітною в обласних центрах і невеликих містах .

Найбільш популярні в Україні електрокари – Nissan Leaf, Ford Focus Electric і Tеsla, але офіційно вони не продаються в країні . Поки в Україні продають свої електрокари тільки Mitsubishi , Hyundai та Renault . Ціни на нові машини стартують від 35 тис . доларів . Електрокари з пробігом обходяться в два рази дешевше .

Реклама
Для офіційних продажів Nissan Leaf або Tеsla одного року скасування ПДВ недостатньо , зазначає Кравцов .

"Мы ждем, что на украинский рынок обратят внимание китайские компании", – добавляет он.

Високий попит може спрокувати підняття цін

90 % електрокарів , які купують українці – це потримані Nissan Leaf з США . Автодилери купують машини на американських аукціонах . Однак за останні два місяці вартість авто з пробігом виросла в середньому на 2000 доларів через підвищений попит з Європи .

Через різке зростання продажів електрокарів кількість цілих машин на аукціонах скоротилося . На кінець листопада продали тільки 275 Nissan Leaf , повідомляє головний виконавчий директор Electrocars Олександр Кравцов .

Nissan Leaf з пробігом після " обнулення " податків подешевшає на 1000 доларів , прогнозує Кравцов . Так , електрокар базової комплекції варто в штатах 7-8 тис . доларів . Але до його вартості в Україні , крім податків , додаються інші платежі : логістика , портовий збір , який може вирости через попит на електромашини .

2011-284202-2012-ford-focus-electric-14-12-20111

Фото: electrical-cars.net

У зв'язку з цим може вирости ринок електрокарів з ушкодженнями – вартість битого авто на аукціонах починається від 4-5 тис . доларів . Їх поставляють в Україну і тут ремонтують . Це позитивно вплине на зарядну і сервісну інфраструктуру в країні .

Реклама

"Спрос на "лифы" на американских аукционах вырастит в разы. Это повлияет на стартовую стоимость. Поэтому, если даже не брать во внимание интерес импортера – для конечного покупателя цена на Leaf с пробегом уменьшится примерно на 1000 долларов. Потому что именно НДС для такого автомобиля – не ключевое. Но для премиум-сегмента – Chevrolet BOLT, Tesla, BMW с пробегом – падение цен будет заметней", – говорит Кравцов.

Але покупці можуть і не відчути скасування податків через підвищений попит , вважає Сергій Боровик , директор з маркетингу Групи компаній " АІС " .

"Левова частка б/в електро імпортувалася сірими торговцями за сірими схемами. Тобто, вони і раніше практично не платили ПДВ. У таких "дилерів" нічого не зміниться, ні за собівартістю, ні за цінами", – розповідає він.

Ще одне обмеження: з масових б/в поки що доступна для покупки тільки одна модель – Nissan Leaf. Це також обмежує попит на електро. Таким чином, спрогнозувати зміну цін і обсягів достатньо складно, додає Боровик: "Ми думаємо, що тренд зростання ємності б/в електро буде слабо зростаючим, але постійним і довгостроковим".

При цьому ситуація на ринку нових електрокарів також істотно не зміниться, упевнений він. Сьогодні новий невеликий електроавтомобіль B-класу коштує в ЄС близько 30 000 євро. Новий аналог авто з ДВС – від 10 000 євро. Без ПДВ ціна нового електрокара може знизитися до 25-27 тис. євро.

"Погодьтеся, це зниження не змінить ситуацію з мізерним попитом на нові електроавтомобілі", - резюмує Сергій Боровик
.

Що з зарядними станціями для електрокарів

Киянин Богдан Бойко заряджає свій Nissan Leaf будинку від звичайної розетки вісім годин. На роботі чоловік дозаряджати автомобіль біля офісу – це дозволяє збільшити пробіг з 150 км до 250-300 км в день .

"До 80% вона заряджається досить швидко – десь години за два-три. Цього вистачить кілометрів на 100. Решта заряду йде повільно. Загалом, заряд триває годин вісім від звичайної розетки. На заправках можна і за три години зарядити машину",- ділиться Бойко.

0724_electric_car

Фото: 1Gai.ru

В Україні досить швидкими темпами розвивається мережа зарядочних станцій , зазначає Сергій Боровик . Активно до електрифікації готується і автобізнес .

"Закупается оборудование для сервиса, закупаются зарядные станции для клиентов. В целом можно говорить о готовности всех заинтересованных сторон к росту парка электромобилей", – говорит он.

Коли електромобілів в країні стало більше , ринок відреагував самостійно – без стимулювання держави з'явилися станції зарядки електрокарів , пояснює Назар Шимоне – Давида . Але до " електрозаправок " держава повинна встановити технічні вимоги , вважає Олег Родін , директор компанії E – Line , яка встановлює зарядні станції для електрокарів . Так , в Україні поки що мало швидких електрозарядок , які заряджають машину за півгодини .

Наступний крок – виробництво електрокарів в Україні

Держава повинна продовжити пільгові умови для ввезення електромобілів , вважають експерти , а також залучати в країну виробників .

Для цього в Україні потрібно скасувати податки і для виробників електромобілів . Такий крок приверне в країну інвесторів , вважає Олег Назаренко .

"Авто с ДВС в Украине не делают, потому что производства достаточно в Европе и России. Поэтому Украина может сконцентрироваться на производстве электрокаров и поставлять их в соседние страны, в тот же ЕС", – отмечает Назаренко.

Зі скасуванням податків для виробників в Україні може відродитися вітчизняне виробництво електрокарів . Ще з 50 – х років у Львові , Харкові та Запоріжжі виробляли різного роду електротранспорт від автомобілів до електробусів і навіть троллейвози . Періодично в Україні презентують вітчизняні електромобілі , але ще жоден з них не запущений в масове виробництво .

synchronous

Перший український електромобіль Synchronous. Фото: Ecotechnica.com.ua

"У радянські часи електрокари були перспективною розробкою. Масове виробництво в світі почалося п'ять-шість років тому. Україна зі своїми розробками з радянських часів і професійними кадрами має шанс відродити виробництво електрокарів", - говорить Олег Назаренко.

Також в Україні потрібно скасувати податки на імпорт і виробництво електрозарядних станцій . Це дозволить розвинути інфраструктуру за містами . Чим більш розвиненою вона буде , тим більше люди будуть купувати електрокари , не боячись виявитися в розрядженому авто посеред дороги . Для більшого розвитку інфраструктури в Україні також потрібно міняти будівельні норми , щоб при зведенні торгово – розважальних центрів і житлових будинків відразу ж передбачали електрозарядкі .

У Міністерстві інфраструктури вже є проект з розвитку електрокарів. Однак близько року він лежить "в столі". Відомство планує скасувати всі податки на ввезення електрокарів до 2021 року. Крім того, в уряді хочуть зробити знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартості авто покупцеві. Для вітчизняних виробників електромобілів – скасувати ПДВ і ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року; збір до Пенсійного фонду скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63448.06

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3067.65

Litecoin (LTC)

81.1

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти