Електрокари стануть дешевше, ніж в Європі
Фото: pixabay.com
Це зробить електромобілі дешевше , ніж в Європі , на 17 % , прогнозує співзасновник Tesla Club Ukraine Назар Шимоне – Давида . Наприклад , в Польщі ПДВ на електромобілі – 23 % . Зараз в Україну ввозяться в основному підтримані електрокари . Але скасування податків вирівнює їх в ціні з машинами з двигуном внутрішнього згоряння ( ДВЗ ) .
"Спрос на новые автомобили вырастет, потому что цена на электромобиль и машину на бензине выровняется. И водитель выберет электрокар, потому что его не нужно заправлять дорогим бензином. Раньше электромобиль окупал себя за два-три года, теперь его преимущество будет проявляться сразу", – добавляет Назар Шимоне-Давида.
Найбільш популярні в Україні електрокари – Nissan Leaf, Ford Focus Electric і Tеsla, але офіційно вони не продаються в країні . Поки в Україні продають свої електрокари тільки Mitsubishi , Hyundai та Renault . Ціни на нові машини стартують від 35 тис . доларів . Електрокари з пробігом обходяться в два рази дешевше .
"Мы ждем, что на украинский рынок обратят внимание китайские компании", – добавляет он.
Високий попит може спрокувати підняття цін
Фото: electrical-cars.net
У зв'язку з цим може вирости ринок електрокарів з ушкодженнями – вартість битого авто на аукціонах починається від 4-5 тис . доларів . Їх поставляють в Україну і тут ремонтують . Це позитивно вплине на зарядну і сервісну інфраструктуру в країні .
"Спрос на "лифы" на американских аукционах вырастит в разы. Это повлияет на стартовую стоимость. Поэтому, если даже не брать во внимание интерес импортера – для конечного покупателя цена на Leaf с пробегом уменьшится примерно на 1000 долларов. Потому что именно НДС для такого автомобиля – не ключевое. Но для премиум-сегмента – Chevrolet BOLT, Tesla, BMW с пробегом – падение цен будет заметней", – говорит Кравцов.
Що з зарядними станціями для електрокарів
"До 80% вона заряджається досить швидко – десь години за два-три. Цього вистачить кілометрів на 100. Решта заряду йде повільно. Загалом, заряд триває годин вісім від звичайної розетки. На заправках можна і за три години зарядити машину",- ділиться Бойко.
Фото: 1Gai.ru
"Закупается оборудование для сервиса, закупаются зарядные станции для клиентов. В целом можно говорить о готовности всех заинтересованных сторон к росту парка электромобилей", – говорит он.
Коли електромобілів в країні стало більше , ринок відреагував самостійно – без стимулювання держави з'явилися станції зарядки електрокарів , пояснює Назар Шимоне – Давида . Але до " електрозаправок " держава повинна встановити технічні вимоги , вважає Олег Родін , директор компанії E – Line , яка встановлює зарядні станції для електрокарів . Так , в Україні поки що мало швидких електрозарядок , які заряджають машину за півгодини .
Наступний крок – виробництво електрокарів в Україні
"Авто с ДВС в Украине не делают, потому что производства достаточно в Европе и России. Поэтому Украина может сконцентрироваться на производстве электрокаров и поставлять их в соседние страны, в тот же ЕС", – отмечает Назаренко.
Зі скасуванням податків для виробників в Україні може відродитися вітчизняне виробництво електрокарів . Ще з 50 – х років у Львові , Харкові та Запоріжжі виробляли різного роду електротранспорт від автомобілів до електробусів і навіть троллейвози . Періодично в Україні презентують вітчизняні електромобілі , але ще жоден з них не запущений в масове виробництво .
Перший український електромобіль Synchronous. Фото: Ecotechnica.com.ua
"У радянські часи електрокари були перспективною розробкою. Масове виробництво в світі почалося п'ять-шість років тому. Україна зі своїми розробками з радянських часів і професійними кадрами має шанс відродити виробництво електрокарів", - говорить Олег Назаренко.
Також в Україні потрібно скасувати податки на імпорт і виробництво електрозарядних станцій . Це дозволить розвинути інфраструктуру за містами . Чим більш розвиненою вона буде , тим більше люди будуть купувати електрокари , не боячись виявитися в розрядженому авто посеред дороги . Для більшого розвитку інфраструктури в Україні також потрібно міняти будівельні норми , щоб при зведенні торгово – розважальних центрів і житлових будинків відразу ж передбачали електрозарядкі .
Читайте також:
- Китайці створили дуже вузький електрокар для туристів
- Колишній шеф-дизайнер BMW придумав для китайців електрокар з масажною підлогою і сонячними панелями
- Як поводиться Tesla в мороз: відео
- "Злякався, що злечу": Лукашенко протестував Tesla (відео)
- Зарядка від розетки, а ламатися нема чому: як модні електрокари підкорюють українців
- Українці стрімко нарощують парк електромобілів