Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Поради підприємцям-початківцям: як правильно скласти бізнес-план

22 квітня 2019, 05:30

Христина Коновалова

Про правила складання документа без помилок - розповів гендиректор консалтингової компанії «Якість гарантовано» Єгор Шишенок

Перед запуском нового справи підприємці роздумують, як грамотно скласти бізнес-план – який би не тільки допоміг реалізувати успішний проект, а й передбачив ризики при становленні бізнесу. Про правила складання документа без помилок розповів гендиректор консалтингової компанії "Якість гарантовано" Єгор Шишенок.

СТАРТ 

Аналіз ринку і підготовка даних для складання бізнес-плану – відповідальний етап роботи. Адже від правильності оцінки обсягів ринку, конкуренції і затребуваності товарів-послуг залежать майбутні розрахунки.

"Підприємець повинен сформулювати, яку компанію створює, яку продукцію-послуги надаватиме, де і яким споживачам. Не зафіксувавши "конкретику" по проекту, неможливо грамотно проаналізувати ринок", – уточнює Шишенок.

Для локальних бізнесів на кшталт кафе, офлайн-магазинів важливо вдало підібрати місце.

"Воно повинно бути в радіусі максимального скупчення клієнтів. Наступний етап – аналіз конкурентного середовища: виявлення діючих гравців ринку, оцінка їх цін, рівня сервісу і завантаження. Формування середнього чека майбутнього підприємства базується на співвідношенні цих факторів", – пояснює експерт.

ОЦІНКА 

Бізнес-плани, що розглядаються інвесторами або банками, повинні відповідати одному з міжнародних стандартів – найбільш популярний UNIDO.

"Термін, на який розписується бізнес-план, повинен бути не менше періоду окупності. Тобто більше терміну, за який вкладення повністю повернуться", – підкреслює Шишенок.

Основними розділами бізнес-плану є аналіз ринку і SWOT-аналіз (аналіз внутрішніх і зовнішніх чинників компанії, оцінка ризиків і конкурентоспроможності товару в галузі), маркетинговий план, фінплан та способи мінімізації ризиків. У переліку ризиків найбільш частим і недооціненим є ризик повільного виходу на планові показники продажів.

В тренді
"Бабуся віддає землю експрокурору": у Зеленського зібралися покласти край схемам

"Не всякий бізнес починає приносити прибуток відразу: частіше потрібні дотування деякий час після старту", – пояснює експерт.

Тому важливо врахувати в бізнес-плані "суму на форс-мажори" – 10-30% від обсягу початкових інвестицій.

"А також врахувати в постійних витратах", – каже Шишенок.

Бізнес-план потрібно аналізувати хоча б раз на рік, а краще щоквартально.

"Реальне життя вносить корективи в будь-які бізнес-плани. Тому відмінним прогнозом вважається збіг в плюс-мінус 10% від розрахункових цифр. В цілому можна відходити від первинних розрахунків і бажано в бік більшого прибутку. Адже бізнес-план – інструкція до побудови бізнесу", – зазначає Шишенок.

ПОМИЛКИ 

При самостійному складанні бізнес-плану не завжди вдається обійтися без помилок в розрахунках. Підприємці забувають врахувати початкові витрати на доставку, митні витрати, пуско-налагоджувальні роботи для обладнання. А ще впевнені, що пошук кваліфікованого персоналу може зайняти кілька днів.

"Хоча в медицині або високотехнологічному виробництві співробітника доводиться шукати 3-4 місяці", – уточнює Шишенок. Щоб помилки в бізнес-плані були мінімальні, документ краще готувати всією командою проекту, обговорюючи з партнерами деталі. "Чим більше людей вникнуть в модель бізнесу, тим менше ймовірність "великого проколу", – вважає експерт.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...