Здавалося б, в кризу людей не особливо цікавить турбота про домашніх тварин – в такий час заробити б на покупку хліба з молоком для себе і оплату ЖКП. А якщо потрібно купити корм, можна зайти в супермаркет і вибрати делікатес, виходячи з товщини гаманця, – благо, асортимент там широкий. Саме тому вважається, що бізнес-проекти, спрямовані на класичні потреби вихованців, зараз запускати не варто: висока ймовірність, що вони виявляться провальними. В реальності ж все з точністю до навпаки, стверджують експерти: як не дивно, в Україні навіть зараз реалізуються цікаві нішеві послуги і товари для тварин. Активно розвиваються такі види бізнесу, як міні-готелі, салони краси і організація свят для домашніх улюбленців, виробництво точилок для кігтів, пакетів для відходів, картонних будок тощо. "Ці проекти мають всі шанси на життя – за умови складання грамотного бізнес-плану, дотримання жорсткої стратегії розвитку і надання дійсно хорошого сервісу", – говорить глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи запуску невеликого ветмагазину в Києві.
Бізнес-план ветеринарного магазинчика
1. Опис проекту
Відкриваємо на Позняках невеликий ветмагазін " Вуса і лапи ". Основна фішка – послуги ветеринара, який повинен отримати серед клієнтів неофіційний статус дільничного. Тобто фахівець буде виїжджати за адресою для оцінки здоров'я вихованця і в разі потреби зможе дати рекомендації щодо лікування. Також наш фахівець радитиме клієнтам вітаміни, аксесуари, процедури для тварини. За оцінками, якщо щодня 5 клієнтів заплатять за товари і послуги по 150 грн, проект окупиться приблизно за рік .
2. Стартовий капітал
Спочатку вкладемося в розробку простого інтернет – магазину, який з річними доменом і хостингом обійдеться в 12 тис. грн. Також потрібно закупити початковий асортимент – корми, вітаміни, ліки, одяг, іграшки тощо. На придбання 500 одиниць товару знадобиться близько 23 тис . грн. Для роботи потрібно також обладнання: пара ноутбуків і мобілок, модем – роутер і сканер з принтером – на ці цілі закладемо 25 тис. грн .
ВСЬОГО: 60 тис. грн
3. Маркетинг, реклама
Коли мова йде про популяризацію проекту, потрібно робити ставку на безкоштовні методи розкрутки і розраховувати на сарафанне радіо. Раз для нас важлива аудиторія мікрорайону, потрібно обійти прилеглі точки вигулу тварин, познайомитися з власниками і запропонувати послуги. Також потрібно завести свої сторінки в соцмережах, зайти в групи району. Корисно завести блог на нашому сайті. Організуємо акції і щасливі дні, розробимо для клієнтів систему накопичувальних бонусів. Також потрібні візитки та флаєри .
ВСЬОГО: 1000 грн в місяць
4. Поточні витрати
ВСЬОГО: 10,5 тис. грн.
5. Окупність
Шукаємо в собі ласкавого психолога
Запускати власну справу, де основними клієнтами будуть папужки, золоті рибки або хом'ячки, варто, тільки якщо майбутній підприємець любить домашніх тварин або є в цьому напрямку професіоналом – наприклад, досвідченим ветеринарним лікарем. "Можливо, це звучить дивно, але в бізнесі, побудованому на роботі з тваринами та їх власниками, доводиться бути хорошим психологом. Це важливо, оскільки потрібно вміти знаходити спільну мову з собаками або кішками, які, як і люди, відрізняються унікальними, доброзичливими або примхливими характерами. і якщо їм щось не сподобається, тварини можуть пустити в хід кігті з зубами. По-друге, комунікабельність і розуміння основ психології важливі при побудові тривалих взаємин з власниками тварин: коли знаєш, який у людини улюблений колір, коли вона гуляє з твариною і як проводить з нею вільний час, простіше перевести випадкового клієнта в статус постійного", – відзначає співвласник столичного магазинчика для тварин Ірина Ромашова.
До бізнес-старту важливо розібратися, чи буде попит на товари і послуги для тварин в конкретному місті чи районі. "Що пропонувати власнику тварин – вибір самого підприємця. В принципі можна торгувати навіть звичайними кормами. Але для цього потрібно відразу ж забезпечити потік клієнтів. Тоді потрібно заводити зв'язки в певних клубах. Можна також знайомитися з власниками міні-готелів, ветлікарень або салонів краси, або шукати клієнтів під час прогулянок у парку, де люди гуляють зі своїми вихованцями. і, якщо вміти правильно знайомитися з цими людьми і запропонувати їм вигідні ціни або незвичайні послуги, це хороший шанс роздобути нового клієнта", – каже Ольга Данилова, менеджер одного з готелів для тварин в Одесі.
Також можна формувати базу клієнтів через надання послуг ветеринара. " Якщо ветлікар запропонує в своєму районі послуги медобстеження домашньої тварини і продаж деяких вітамінів, розвиваючих ігор або кормів за оптовими цінами – така експертиза з виїздом на будинок також може бути затребувана мешканцями мікрорайону ", – вважає Андрій Кривонос .
Потрібен унікальний сервіс
Щоб бізнес розвивався активно, експерти рекомендують запускатися в нових спальних районах або житлових комплексах. "Це спрацює, тому що в нових будинках живе переважно платоспроможне населення, яке може собі дозволити товари рівня мас-маркету і формату "вище середніх цін". Якщо такі люди заводять домашніх тварин, вони не будуть на покупці кормів або аксесуарів економити кожну копійку. Таким клієнтам можна, наприклад, запропонувати дизайнерський демісезонний комбінезон, модний ошийник зі стразиками або точилку для кігтів з натуральних матеріалів", – вважає Ірина Ромашова.
Підглядаємо ідеї за кордоном
На нашому ринку товарів і послуг для тварин можна спробувати стартувати не просто з нішевою ідеєю, а й узяти на озброєння світовий бізнес-досвід, вважає Андрій Кривонос. Як приклад він наводить такий популярний за кордоном сервіс, як ... вичісуватель домашніх тварин. "Цей формат популярний у Франції, Бельгії, Австрії. Вичісуванням займається лікар і заодно визначає, чи здорова тварина, чи є у неї блохи і т.д. Виходить, вичісування тварин – це фактично медична послуга, адже діагностика здоров'я тварини проводиться на підставі аналізу стану її шерсті. І це логічно, оскільки тварина не може розповісти, чи болять у неї, наприклад, зуби. А якщо шерсть випадає – це вже ознака серйозних проблем зі здоров'ям. Тому після діагностики шерсті можна сказати власнику улюбленця, до якого фахівця потрібно звернутися далі для вирішення проблеми", – роз'яснює Кривонос.
Ще за кордоном люди нерідко звертаються до послуг ... дієтологів для тварин! "Цей формат популярний, тому що для різних цілей тварині потрібно організувати різний підхід в харчуванні. Так, якщо людина водить собаку на заняття в кінологічну школу – її потрібно збалансовано годувати, наприклад, м'ясом і кашами, а не борщем, макаронами та цукерками зі столу. Це тим більш важливо, що в залежності від породи, ваги і віку тварини, є свої особливості у формуванні її раціону. І всі ці нюанси може підказати дієтолог для тварин", – зазначає Кривонос.