Дешеві дороги в Україні: як можна використовувати золошлаки від ТЕС

Завдяки дорогам із золошлаків у Євросоюзі утилізують відходи і вирішують проблеми захисту навколишнього середовища

Українські ТЕС – найбільші виробники золошлаків – самі намагаються прилаштувати відходи своїх станцій. Мільйони тонн того, що залишається від згорілого вугілля, пропонують використовувати в будівництві доріг. Чиновники ж на словах цю ініціативу підтримали, але як будуть допомагати реалізації – поки невідомо.

Реклама

Чорні гори, присипані снігом на полігоні відходів Бурштинської теплоелектростанції – це і є золошлаки, і ці пейзажі біля ТЕС йдуть за горизонт. Місцями попіл від спаленого на станції вугілля вже утрамбувався в імпровізовані дороги, поцятковані слідами вантажівок.

З цих відходів в Україні хочуть будувати справжні автодороги. Уже в 2018 році подібні відходи будуть використовувати в пілотному проекті – в будівництві кілометрової дороги неподалік від селища Добротвір у Львівській області.

"Думаю, повинен бути хороший ефект – дорога з асфальтовим твердим покриттям повинна довго прослужити, сподіваємося принаймні на це. Якщо це буде нормальна собівартість будівництва, будемо далі їх (золошлаки – Ред.) використовувати для будівництва наших доріг", – розповів глава Стародобротворської сільради Олег Прокопейко.

Реклама

Для України це – новинка, але ось для європейських країн – щось буденне. Завдяки дорогам з золошлаків утилізують відходи і вирішують проблеми захисту навколишнього середовища.

"У всьому світі використовуються відходи теплоенергетики для дорожнього будівництва. До 95% використовують золошлаки теплоенергетики, не утворюючи золовідвалів. Таким чином, ми теж можемо домогтися такого результату", – пояснила менеджер департаменту з екологічної безпеки ДТЕК Енерго Тетяна Завгородня.

В екологічних дорогах майбутнього ці золошлаки замінять пісок, щебінь і бетон, що дозволить знизити собівартість автошляхів на третину. Завдяки цьому і доріг можна будувати більше.

Реклама

"Якщо правильно підходити до підбору складу, то це дуже непоганий матеріал. Він може замінити і щебінь, і зміцнюючі матеріали. Тобто конструкцію дорожнього покриття теж можна на 60-70% забезпечити таким матеріалом, як золошлакові відвали", – розповів перший заступник директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту Валерій Ворожемський.

В "Укравтодорі" вважають за доцільне використовувати золошлаки не тільки для будівництва нових доріг, а й в реконструкції діючих. У відповіді на запит "Сегодня" про якість нових доріг нам відповіли:

"При облаштуванні шарів дорожнього покриття з використанням золошлакових матеріалів ТЕС проводиться ... контроль якості будівельних робіт, під час якого обов'язково буде перевірятися відповідність проектним рішенням, будівельним нормам і стандартам. Отже, якість облаштування шарів із золошлакових матеріалів ТЕС така ж, як і з матеріалів традиційних: щебеню, піску, сумішей ".

Будівництво нових доріг підтримують і в Мінекології – проект співзвучний цілям Національної стратегії управління відходами. Стосується це і переходу економіки до замкнутого циклу і утилізації відходів.

"Кабінет міністрів схвалив цей документ. І стоїть абсолютно зрозуміле завдання перед нами – це впровадження циклічної економіки, впровадження розширеної відповідальності виробника", – зауважив міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак.

Як чиновники готові підтримати будівництво доріг із золошлаків справою – поки невідомо. Тим часом невикористані обсяги "продуктів життєдіяльності" ТЕС продовжують зростати – спалювання вугілля залишається головним джерелом тепла в будинках українців і вироблення в країні електрики.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63863.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3115.11

Litecoin (LTC)

82.55

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти