Як відкрити магазин подарунків: бізнес-план

На торгівлі сувенірами можна заробити 15 тис. грн на місяць

Навіть коли в країні криза, багатьом українцям хочеться свята. Тому як тільки виникає привід або вільні гроші, люди поспішають побалувати себе: купити морозиво, сходити в кіно, зробити сюрприз для друзів. Так що магазини подарунків користуються попитом навіть зараз, а значить, можуть бути цікавою платформою для вкладення інвестицій. "Цей бізнес-формат дає багато можливостей для старту і зростання. Адже якщо підприємці грамотні, вони можуть спочатку відкрити одну точку і розкрутити її до рівня сетевика, – каже голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. - Але для успішності бізнесу потрібно враховувати свою аудиторію, пропонувати покупцям нестандартний товар і відкривати магазин в людному місці". "Сегодня" вивчила плюси і мінуси вкладення коштів в запуск магазину подарунків в Києві.

1. Опис проекту

Реклама

Відкриваємо в Києві магазин подарунків "Сюрпризи". Запропонуємо клієнтам найрізноманітніші сувеніри, які можна подарувати і на день народження, і як корпоративний презент. Йдеться про прикраси, канцтовари, іграшки, шкіргалантерею, магніти. Торгувати будемо офлайн і онлайн. Асортимент постараємося сформувати нестандартний, будемо закуповувати новинки за кордоном і шукати креативних хендмейдеров в Україні. Широкий вибір товару за доступними цінами дозволить зайняти свою нішу. За розрахунками, якщо щодня продамо 12 сувенірів за середнім чеком 150 грн, проект окупиться за 9-10 місяців.

2. Стартовий капітал

Для старту потрібно закупити меблі : стелажі , вітрини , столи , стільці , сейф і ін . Крім того , потрібна техніка : термінал , сканер , принтер , 2-3 ноутбука , модем – роутер , 2-3 мобілки тощо. А ще для роботи знадобляться лампочки , миючі засоби , канцтовари . Разом : 70 тис . грн .

Реклама

ТОВАР.На формування початкового асортименту сувенірів закладемо 50 тис . грн : це дозволить закупити до 500-600 одиниць товару .

РАЗОМ: 120 тис. грн.

3. Поточні витрати

Реклама

Закладаємо гроші на оренду приміщення з ремонтом в ТРЦ на Позняках . Найм 20 кв . м , а також оплата ЖКП , мобсчетов , інтернету , охорони тягне на 12-14 тис . грн . Ще 10 тис . грн направимо на підтримку товарного ряду . Разом : 24 тис . грн .

ЗАРПЛАТА. Візьмемо двох продавців ( ставка по 200 грн / щодня ) , які будуть працювати через день , обслуговувати покупців , приймати замовлення в інтернеті , вести групи в соцмережах тощо . Також потрібні на півставки бухгалтер (2500 грн ) і прибиральниця (1500 грн ) . Разом : 10 тис . грн .

РАЗОМ: 34 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Тут потрібно врахувати витрати на створення сайту для інтернет – магазину , а також річний хостинг , домен , техпідтримку . Для цього витратимо 20 тис . грн . А ще треба замовити вивіску , візитки (5000 грн ) . Разом : 25 тис . грн .

ІНТЕРНЕТ.Просувати проект онлайн постараємося безкоштовно . Для цього створюємо сторінки в соцмережах , де будемо постити новини , акції . Крім того , скористаємося можливостями сервісів зі скидками і дощок онлайн – оголошень .

ГАЧКИ.Для наших покупців заведемо картки з накопичувальними знижками . Будемо дарувати сюрпризи в дні народження . А ще періодично організуємо розсилки на пошту або мобільний з цікавими акціями .

РАЗОМ:25 тис . на старті і 5000 грн на міс .

5. Окупність

У торгівлі подарунками будемо ставити націнку до 50 % . Тобто якщо середня ціна закупівлі товарів складе 100 грн , то середній чек для покупця – 150 грн . Таким чином , якщо щодня ми продамо 12 клієнтам товар на середній чек в 150 грн , то за місяць заробимо 54 тис . грн . Мінусуємо від цієї суми поточні ( 34 тис . грн ) і маркетингові витрати ( 5 тис . грн , всього 39 тис . грн ) , в результаті отримуємо 15 тис . грн . з урахуванням стартових ( 120 тис . грн ) і маркетингових витрат ( 25 тис . грн , всього 145 тис . гн ) виходить , що наш проект окупиться через 9-10 місяців .

РИЗИКИ.У цьому бізнесі зберігаються традиційні ризики – коливання валюти і низькі сезони . Їх можна нівелювати , якщо активніше купувати вітчизняні сувеніри та подарунки , а також якщо формувати асортимент з популярних товарів .

Вибираємо нішу і постачальників

Незважаючи на те що в магазині подарунків можна торгувати всім чим завгодно (прикрасами, картинами, канцелярськими товарами), все ж краще визначити якусь спеціалізацію, вважають експерти. "Сьогодні вибір ніш досить широкий. Наприклад, можна орієнтуватися на туристів і продавати все, що пов'язано з українською національною символікою: вишиванки, віночки, магніти з зображенням Києва. А можна орієнтуватися на молодіжну тематику і зайнятися реалізацією технологічних новинок, починаючи засобами пересування у вигляді гіроскутеров і закінчуючи розумними браслетами, які вимірюють кроки, стежать за сном тощо. Вибрати нішу важливо на самому початку запуску бізнесу, тому що від цього рішення будуть залежати і наступні рішення, які орієнтуються на цільову аудиторію. Йдеться про місце торгівлі, підбір команди, просування проекту та інші оргпитання", – роз'яснює Андрій Кривонос.

ПОСТАВКИ.Як тільки починаючий підприємець визначився з нішею, з розумінням формату потрібно шукати і постачальників, щоб правильно сформувати товарний асортимент, кажуть учасники ринку. "На самому початку можна просто знайти і співпрацювати з постачальниками товарів, які вас цікавлять, адже тут можна отримати і знижки за опт, і працювати з відстрочкою платежу, якщо репутація магазину не викликає сумнівів. А якщо більш-менш знаєш англійську, то безпосередньо замовляти сувеніри з Китаю. Це, як правило, штучні замовлення деяких новомодних, які дозволять запропонувати покупцеві цікаву фішку, – каже власник магазинчика подарунків в Одесі Інна Моїсеєнко. - Ще один хороший варіант пошуку постачальників – це закупівля екоподарунків або сувенірів українського виробництва, адже обидва ці напрямки зараз високо затребувані. Наприклад, батьки люблять купувати дітям іграшки-конструктори з дерева. Можна запропонувати і косметику або блокноти, створені українськими хендмейдерами".

Торгуємо в інтернеті і в реалі

Торговий бізнес може бути успішним лише в тому випадку, якщо про магазин поширюється максимум інформації. Це означає, що потрібно активно використовувати всі наявні інструменти: створити власний сайт, розмістити оголошення на дошках оголошень, поширити акції на сайтах зі скидками. "Успішно торгувати подарунками можна онлайн і оффлайн. А все тому, що організація магазину тільки в реалі, наприклад, навіть в якомусь людному місці біля метро або ринку, все ж обмежує обсяги продажів виключно цим районом. А коли створюєш свій сайт, то оформити замовлення там можуть люди, які проживають навіть за кордоном. Тоді реальний магазин може виконувати функцію пункту видачі для інтернет-замовлень. Якщо ж клієнт не може приїхати за товаром, можна переслати товар поштою або кур'єром за невелику допплату", – пояснює Кривонос.

АКТИВНОСТІ.Учасники ринку рекомендують підприємцям-новачкам бути максимально в "подарунковій тусовці", тобто відвідувати ярмарки, фестивалі, виставки, де можуть бути цікаві пропозиції від виробників косметики, шкіргалантереї тощо. "Це дозволяє побачити новинки, подивитися що в моді, а що неактуально. Крім того, можна безпосередньо поспілкуватися з представниками або керівниками підприємств-виробників і домовитися про взаємовигідну співпрацю. І звичайно ж можна знайти цікавих хендмейдерів, які придумують унікальні речі – умовно вручну розмальовані футболки або краватки з вишивкою", – пояснює директор магазинчика сувенірів в Миколаєві Ольга Анікеєва. За її словами, такі заходи бажано відслідковувати заздалегідь і формувати календар. "Часто виставки можуть бути в іншому місті, наприклад, в столиці, а це гроші і час. Тому якщо бюджету на такі поїздки немає, можна просити друзів і знайомих, щоб вони сходили набрали візиток, зробили фото, запаслися враженнями. А потім вже самостійно вивчати пропозиції та телефонувати з виробниками", – радить Анікеєва.

Використовуємо таємних покупців

Відомо, що торговий бізнес тісно пов'язаний з орієнтованістю на клієнта, адже якщо продавці ввічливі і усміхнені, то і задоволені клієнти знову прийдуть за покупками. А туди, де клієнт стикається з грубістю і хамством, навряд чи він повернеться. Тому експерти радять уважно відбирати команду продавців перед запуском магазину подарунків. "Важливо висувати чіткі вимоги до продавців-консультантів магазину подарунків. А все тому, що сюди клієнти часто приходять у святковому настрої, коли планують підготувати якийсь сюрприз близькій людині і, відповідно, продавці повинні допомогти їй реалізувати задумку. Яким же повинен бути оптимальний продавець-консультант? Він повинен знати добре асортимент, бути ввічливим і оптимістичним, а також трохи психологом. Все це дозволяє йому розговорити клієнта, з'ясувати переваги дарувальника, запропонувати кілька варіантів подарунка. І якщо продавець правильно зрозумів смаки і думки клієнта, то покупець ніколи не піде з магазину з порожніми руками", – вважає Інна Моїсеєнко. За її словами, при наймі команди необов'язково, щоб продавець був з великим досвідом роботи, адже його можна всьому навчити: "Важливо, щоб у людини горіли очі і йому подобалася його робота. А навчити всьому може і власник магазину, тому що з часом у кожного підприємця з'являються свої секрети, як краще продати клієнтові товар. Звичайно, для того щоб тримати руку на пульсі бізнесу, потрібно періодично бути "на землі", тобто самому, наприклад, вставати за прилавок. Це допомагає відслідковувати настрої клієнтів".

КОНТРОЛЬ.Підприємець Ольга Анікеєва зазначає, що для контролю роботи магазину подарунків потрібно поставити в залі відеокамери. "Це психологічно дисциплінує співробітників і змушує їх виконувати свої обов'язки. Справа в тому, що під час відсутності власника консультанти можуть пити чай-каву, бігати на перекури або слухати музику в навушниках, а магазин в результаті залишається без нагляду. Так що без контролю в бізнесі ніяк не обійтися", – каже Аникеева. При цьому вона відзначає, що для контролю роботи продавців не завадить іноді використовувати методику таємних покупців: "Можна просити друзів, щоб вони прийшли в магазин і поспілкувалися з продавцями в ролі поганого клієнта. Це дозволяє моніторити якість послуг в магазині".

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64349.46

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3098.94

Litecoin (LTC)

81.41

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти