Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як реклама вгадує наші бажання: експерти розкрили ознаки того, що за вами стежать

3 лютого, 06:33

Додатки в смартфонах вміють підслуховувати навіть розмови власника з друзями

Сказали друзям, що хочете придбати певну річ, зайшли в інтернет, а реклама в мережівже пропонує купити саме цей товар. Знайома ситуація? Як реклама вгадує наші бажання і плани, і що ховається за таким дивом, вирішили розібратися новини "Сегодня".

Шпигунство за людьми – вже давно не фантастика. Виробники телефонів, пошукові системи, соцмережі підслуховують розмови, відстежують місцезнаходження користувачів.

Наталія Бугайова, кандидат психологічних наук, експерт з психологічної кібербезпеки:

"Можна зробити експеримент: проговорити щось про товар, який зазвичай не купуєте. Наприклад, запитати хотіли б його купити і який. І подивитися, чи буде що-небудь з'являтися чи ні".

Ви тільки скажете вголос, що хочете купити якусь річ, як реклама цього товару сама вас знайде. Студентка Олена особисто переконалася, що її підслуховують так звані нейромережі:

"Ми сиділи разом з друзями в компанії, мова зайшла про нову купюрі, яка вийшла нещодавно – тисячна купюра. Буквально через 10 хвилин, почали гортати стрічку соціальної мережі і у мене почало кілька постів рекламних висвітлюватися з цієї ж тисячної купюрою. Я думаю, що це не випадково".

Все, що ви говорите поруч з гаджетами, може записуватися на камеру, або за допомогою мікрофона. Шпигують навіть за приватним листуванням користувачів. А інформацію продають виробникам різних товарів.

Максим Луночкін, співвласник громадської організації "Лабораторія цифрової безпеки":

В тренді
Зміцнення гривні не спрацювало: експерт розповів про ситуацію із зовнішньою торгівлею

"Програмами, сервісами ми користуємося безкоштовно. Тоді виникає питання: на чому ж ці компанії заробляють? Звичайно, вони заробляють. Персональні дані – це така валюта для багатьох компаній. Є спеціалізовані компанії, які масово скуповують ці дані".

Під прицілом і контент в наших гаджетах. Нещодавно один з виробників телефонів зізнався: він має доступ до фотографій користувачів. Свій шпигунство виправдав боротьбою з дитячою порнографією. Спеціаліст з реклами в такі благородні наміри не вірить. Розповідає, як ця схема заробітку може працювати.

Анна Лесюк, фахівець з рекламним дослідженням:

"Користувач купив шкарпетки, шкарпетки модні, вони йому подобаються, він сфотографував ці шкарпетки і зберіг фотографію у себе в телефоні. Так ось інформація про цю фотографію може потрапити в руки виробника текстильних товарів. Виробник запропонує до цих носків шапочку і рукавички".

І перешкодити шпигунам не можна. Менше обговорюйте приватне в інтернеті і постійно перезавантажувати всю техніку. Це допоможе запобігти крадіжці даних, так пристрій часто перереєстровується мережі. Втім, найпопулярніший спосіб захисту від шпигунства – це особистий контроль власного гаджета. Наприклад, камеру можна заклеїти, доступ до геолокації або мікрофона дозволяти тільки програмам перевіреним. І тільки в момент їх використання.

Варто відзначити, що полюють не тільки за допомогою телефонів, але навіть через телевізори. Тому новини "Сегодня" раніше розібралися в тому, як убезпечити розумне ТВ з доступом до інтернету. Якщо пристрій почало повільно працювати – ймовірно, воно уражена вірусом. Експерти радять негайно нести техніку в сервіс. Втім, можна попереджати атаки антивірусом.

Реклама

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...