Відкриваємо магазин "все по десять": бізнес-план

На запуск магазину єдиних цін можна заробити до 40 тис. грн на місяць

Коли на вулиці криза, багато підприємців бояться запускати нову справу, адже у всіх галузях конкуренція зростає, а купівельна спроможність падає. Але коли мова заходить про магазини, які торгують в форматі fix price, або єдиних цін, наприклад, "Все по 10" або "Все по 30 грн", люди активізуються – адже в такому "бутіку" можна і шопінгом себе побалувати, і не витратитися особливо. "Ці магазинчики відносяться до масового сегменту і мають чимало конкурентів. Але залучають клієнтів тим, що тут можна купити за низькими цінами найрізноманітніші товари: дитячий одяг, побутову хімію, аксесуари, канцтовари, посуд, фоторамки, дзеркала, текстиль, побутову техніку. Ну а якщо, окрім низьких цін, в цих точках ще й товар якісний, а продавці вміють обслуговувати покупців, то формат fix price досить швидко стає прибутковим. Так що бізнес-старт в форматі єдиної ціни актуальний і в кризу", – роз'яснює голова Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи і ризики вкладення коштів в невеликий магазинчик fix price в Києві.

Бізнес-план

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві мультітоварний магазин "все по 50 грн". Тут будемо продавати кухонний посуд, канцтовари, іграшки, парасольки, одяг, фоторамки, дрібну побутову техніку. Будуть і свої фішки – у вигляді хендмейдових футболок, прикрас та інших товарів. Незважаючи на високу конкуренцію в столиці, де представлено десятки аналогічних точок, своє місце займемо завдяки низьким цінам, що оновлюється асортименту, акціям і бонусів. За попередніми оцінками, якщо щодня в наш магазин буде заходити по 70 осіб, які залишать по 40 грн, то наш проект окупиться через 4-5 місяців.

2. Капітал на старті

Реклама

На старті потрібні : 2 ноутбуки , ксерокс , роутер , калькулятори , сейф , термінал ( для безготівкових розрахунків ) . Разом : 40 тис . грн .

МЕБЛІ. Стіл , стілець , стелажі , вітрина . Разом : 15-20 тис . грн .

ТОВАР. Закладаємо 100 тис . грн на асортимент і витратні матеріали ( миючі , канцтовари ) для магазину .

Реклама

Разом: 160 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Розвивати проект в онлайні будемо безкоштовно . Для цього запустимо сторінку в " Фейсбуці " , де будемо постити новини про нові колекції , розіграші та акції . Також будемо залишати оголошення в районних групах і галузевих сторінках . Запропонуємо клієнтам можливість замовити товар по інтернету ( в ролі кур'єра виступить власник ) . Крім онлайн – популяризації , буде потрібно також вивіска , внесений рекламний щит і візитки .

4. Поточні витрати

Орендуємо приміщення в нормальному стані ( р емонт не потрібний) , в 20 кв . м , на Позняках . Оренда , ЖКП , інтернет , мобзв'язок і охорона " потягнуть " на 12 тис . грн на місяць . Візьмемо на роботу 2 – х продавців : вони будуть через день продавати товари і прибирати приміщення ( 150 грн / зміна + % ) . Також потрібен бухгалтер ( 2000 грн) . Власник бізнесу займеться закупівлями і оргпитаннями ( 4,5 тис . грн ) . Ще 20 тис . грн закладемо на оновлення товарного ряду і форс – мажори .

Разом: 43 тис. грн.

5. Окупність проекту

Припустимо, що в магазин "все по 50 грн" будуть щодня заходити "на вогник" близько 200 осіб. З цього потоку людей клієнтами виявляться 70 осіб, які куплять товарів в середньому по 40 грн. В такому випадку щомісяця проект буде заробляти 84 тис. грн. Мінусуємо поточні (43 тис. грн) і маркетингові (1 тис. грн) витрати (всього 44 тис. грн), отримуємо 40 тис. грн. Виходить, з урахуванням стартових (160 тис. грн) і маркетингових (4 тис. грн) витрат (всього 164 тис. грн) наш магазинчик окупиться через 4-5 місяців. Настільки швидкій окупності можуть перешкодити ризики: валютні скачки або невдалий вибір сезонних товарів. Тоді доведеться підвищувати ціни, влаштовувати розпродажі або витрачатися на рекламу.

Пам'ятаємо про ціни і якість

Спочатку поява в Україні магазинів з фіксованою ціною ототожнювалося в свідомості покупців з продажем хоча і дешевого, але не завжди якісного товару, кажуть експерти. "Спрацював стереотип:" Дешево – значить, неякісно". Цю думку живило відкриття точок, де торгували сірим імпортом і митним конфіскатом, де якість речей відверто кульгала. Не виключено, що перший час в магазинчиках, що залучають клієнтів чіпкою вивіскою "все по 5 грн", "все по 30 грн", дійсно продавали неякісний товар. Але бізнес в цілому був прибутковим, оскільки клієнти все одно були готові купувати хоч і неякісний, але недорогу посуд, тому підприємці не хотіли нічого змінювати", – роз'яснює керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. За його словами, ситуація змінилася в кризу 2008-2009 років, коли українці почали рахувати кожну копійку: "магазинчикам довелося або закриватися, або переорієнтуватися на нові вимоги аудиторії, яка чекала не тільки доступних цін, але і якісних товарів. В принципі, зараз формат єдиних цін, що складається з низької цінової політики, товарів нормальної якості, комунікабельності та ввічливості команди, оптимальний для отримання прибутку".

АСОРТИМЕНТ. Основа успіху і отримання прибутку в магазинах єдиних цін – правильне управління асортиментом. "Потрібно постійно шукати постачальників з хорошим товаром і низькими цінами. І не можна допускати "затарювання" полиць – дохід бізнесу приносять високі обсяги продажів, а не занадто широкий асортимент. Тому якщо бачите, що якийсь товар залежується, відмовляйтеся від нього або шукайте причини його непопулярності", – радить Андрій Кривонос. Потрібно враховувати і фактор сезонності і передбачати щомісячні піки затребуваності продукції для закупівель: "Наприклад, в червні більше потрібні хімікати на дачу, в серпні – зошити та ручки. А ось кухонне начиння затребуване круглий рік".

Як зацікавити клієнта

Багатьох підприємців може лякати питання: як правильно сформувати асортимент товарів в магазині за фіксованою ціною, якщо в закупівлі продукція може бути не тільки дешевше, але і дорожче? "Тут потрібно діяти за принципом пропорції. І оптимальна пропорція – якщо близько 80-90% пропонованого товару в опті коштує дешевше, а 10-20% – дорожче. При цьому більш дорога продукція повинна продаватися не просто в збиток, а бути свого роду гачком. Тобто покупець буде готовий прийти в магазин єдиних цін тільки заради цього товару – і, можливо, купить щось додатково. Такими фішками, наприклад, можуть бути побутові товари типу фенів, міксерів, обігрівачів. Але важливо, щоб на такий товар надавалася гарантія", – пояснює Андрій Кривонос. За його словами, щоб такі гачки працювали, потрібно правильно розставляти товари на полицях: біля входу – дрібнички, а в якомусь куточку – дійсно цікаві і цінні речі. "Сенс такої розстановки товару в тому, що покупець потягнеться до дійсно дорогих речей. Але по шляху набере дріб'язку", – радить Кривонос.

НЕФОРМАТ. Експерти відзначають, що зараз в магазинах fix price перестали дотримуватися єдиних цін, і виною всьому валютні скачки останніх двох років. "Товари в закупівлі прив'язані до курсу долара, і коли опт був за курсом 5 або 8 грн за долар, але валюта в цілому стабілізувалася, можна було відповідати політиці фіксованих цін. Але в останній виток кризи курсові коливання (один день долар коштував 15 грн, а через місяць – 18 грн) серйозно ускладнили життя бізнесу. Ця ситуація змусила підприємців змінити формат. Тому є товари по 10 грн, а є і по 50. Але старі добрі вивіски на магазині "все по 30 грн", як і раніше працюють", – каже Андрій Забловський. За його словами, підприємцям вдається зберігати низькі ціни на товар, навіть не дивлячись на курсові коливання, за рахунок маленької націнки в роздрібній торгівлі: "Для розуміння: великі гіпермаркети можуть ставити маржу між закупівлею і продажем кінцевому покупцеві в 200%. А невеликі магазини єдиних цін накручують до 50%".

Розвиваємо справу: без шуму і поспіху

Формат єдиних цін може бути актуальним в Україні також при відкритті нішевих точок продажів , ресторанів . " Можна відкривати аналоги fix price в таких сферах , як хендмейд , прикраси , канцтовари ... Але при виборі ніші важливо провести аналіз , щоб зрозуміти , чи буде попит на товар " , – зазначає Кривонос . За його словами , якщо підприємці хочуть запустити бізнес fix price , краще розвивати його поетапно , щоб знизити ризики .

МІСЦЕ. Щоб бізнес почав зростати , учасники ринку радять серйозно вибирати місце для магазинчика . " Потрібна точка з високою прохідністю людей . Це може бути біля метро , ринку . Причому клієнтопотік можна зрозуміти самостійно : виходиш з дверей приміщення , де може розміститися магазин , і відходиш на метр від виходу . Якщо вдень ж одна людина , що проходить повз , вас не помітила – точка не підходить " , – каже киянин Віктор Яковенко , який разом з партнером є власником мережі магазинів " Все від 10 грн " .

КОМАНДА. Найскладніше в бізнесі – знайти гарного продавця, адже мало хто сьогодні може відповідати таким критеріям, як комунікабельність, бажання подобатися людям, розуміння азів безготівкового/готівкового розрахунків. "Продавець повинен привітатися, усміхнутися, поспілкуватися з покупцем. Ніяких посиденьок або перекурів! Ми, наприклад, не беремо на роботу тих, хто курить, це заважає роботі. В принципі, всі плюси-мінуси нового співробітника можна визначити за 2-3 дні випробувального терміну", – пояснює Віктор Яковенко. При цьому підприємець уточнює: хороші продавці в такому магазині можуть заробляти 150-250 грн в день.

ЧЕК. За підрахунками підприємців, інвестиції в запуск магазину fix price обійдуться в $ 6-8 тис., а окупитися ці витрати можуть за 2 роки. "Важливо, щоб в мультитоварному магазині був широкий асортимент товарів. Так, маржа тут невелика – 50-60%, але дохід можна отримати за рахунок високих продажів, які забезпечують хороші продавці. Справа в тому, що бюджетні ціни і якісний товар залучають цільову аудиторію, яка буде приходити не в емоційному пориві, а на постійній основі. Причому нашими покупцями в основному є жінки у віці 18-68 років", – пояснює Яковенко. За його словами, щоб магазинчик окупався, потрібно, щоб кожен третій клієнт купував товари в середньому на 30 грн: "Тобто при касі в 3000 грн точку повинні відвідати 300 осіб, а 100 – придбати. Це – щоденний мінімум".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64313.85

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3148.74

Litecoin (LTC)

83.63

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти