Голова Держфіскальної служби Ігор Білоус: Роблячи крок, ми обрізаємо дуже багато чого в системі, це багатьом не подобається

Голова Державної фіскальної служби України розповів про те, з чим він пов'язує своє відсторонення від роботи, які відносини в нього склалися з представниками уряду, чого ДФС вдалося досягти у 2014 році і як планується змінити підхід до оподаткування у майбутньому

- Коли ви очолили нині Державну фіскальну службу, а тоді Міністерство доходів і зборів, до чого готувалися?

- Відверто кажучи, у березні минулого року було небагато охочих очолити це відомство. Переді мною була поставлена задача – взяти ситуацію під контроль, стабілізувати і повернути грошові потоки в державний бюджет. Хоча як людина я не рубав з плеча, діяти потрібно було швидко. Важливо було не допустити розвалу системи, оскільки починався хаос – одні втекли з "батонами", інші просто втекли. Система починала руйнуватися. Це була піраміда – добре організована, дисциплінована авторитарна вертикаль. Звичайно, це непогано, коли у відомстві такого типу все організовано і є дисципліна. Але проблема полягала в тому, що вона працювала не на державні інтереси. У лютому минулого року пішов обрив повернення ПДВ, у всіх паніка, прийшли нові люди, почали вникати в ситуацію. Уявіть масштаб – понад 60 тисяч людей у податковій разом з митницею та міліцією.

Реклама

- З чого почали?

- Перше й основне завдання, з яким ми впоралися, це була стабілізація і мобілізація надходжень до бюджету. Завдяки вжитим заходам ми забезпечили надходжень більше, ніж у 2013 році. Треба розуміти, що 2013 і 2014 роки – різні. Торік ми втратили надходження з Криму, частково з Донбасу. Люди почали скорочувати споживання, почала змінюватися структура споживання. У будь-якої країни, яка воює, присутня така ситуація. Наївно думати, що, мовляв, десь там, в окремому регіоні, війна, а тут все буде добре. Це неможливо.

- Який підсумок 2014?

Реклама

- Мобілізація відомства, стабілізація наповнення бюджету і кадрові зміни. Особливо помітний кадровий блок, до якого відноситься і люстрація. Нам кажуть, що ми мало люстрували. Так ми звільнили близько 7 тисяч осіб! Ніколи цей орган не працював у такому скороченому обсязі. При цьому нам обіцяли залишити фонд заробітної плати. Ми хотіли за рахунок скорочень підвищити зарплату поточним співробітникам. Це немаленька сума, близько 0,5 млрд. грн. Але, у нас ці гроші забрали. А потім пішли розмови про реформу, і це питання доручили Міністерству економіки. Напевно, в теорії правильне рішення. Але цей процес тривав до серпня і потім всі побачили, що, крім проектів концепцій і гасел, немає нічого. Ми включилися в процес і до кінця місяця разом з Мінфіном зробили необхідну роботу. Ті зміни, які голосували у парламенті під Новий рік, це плоди нашої річної роботи. Це стосується запровадження ПДВ-рахунків, оподаткування прибутку, ЄСВ.

_e2a1907

- Ви говорите про реформи в самій системі оподаткування. Важко назвати реформою, коли по суті податки не змінилися, а за формою з 22 податків стало 11?

Реклама

- Це перший крок. Результат ми зможемо побачити за підсумками першого півріччя. Якщо говорити по правді, то це перша системна робота над Податковим кодексом. Якщо говорити про реальні реформи, це електронне адміністрування ПДВ. Це вкрай важливий податок для бюджету і він формує його на 40%. Якщо ввести електронне адміністрування, буде сформована дисципліна надходжень, а схеми ухиляння від виплати податку перестануть процвітати. Ми добиваємося того, щоб ліквідовувати масштабні махінації навколо цього податку, оскільки недобір з року в бюджет становить мільярди грн. Зрозуміло, що ті, хто бере участь у цих маніпуляціях, будуть проти – вони позбавляються величезних сум. Очевидно, що вони і їхні "рупори" виявлять максимум винахідливості, критикуючи зміни.

- Повернення ПДВ – це зараз найболючіша тема?

- Ні, повірте, ми 55% ПДВ віддаємо автоматично. До нас було 43%, якщо я не помиляюся. Що стосується ПДВ, який повертається не автоматично, так, є якісь прохання. Але називати це, як раніше, бізнесом, – це не відповідає дійсності.

"Ми повинні працювати на підтримку виробництва та стимулювання споживання"

- Що ви пропонуєте стосовно податків?

- У нашій країні повинно бути декілька основних податків. Ми повинні працювати на підтримку виробництва та стимулювання споживання, а також робити акцент на оподаткування споживання. Очевидно, нам треба платити ПДВ, різні акцизи, ренту за невідновлювані природні ресурси і ПДФО. Податок на прибуток не повинен бути основним і великим.

Тепер про ЄСВ. Коли ми почали розбиратися з маніпуляціями з ПДВ, стало очевидно, що вони значною мірою спрямовані на отримання готівки. Цей кеш йде, в тому числі, на виплату зарплат у конвертах. Тіньовий ринок оплати праці в середньому за місяць становить близько 20 млрд. грн., а то й більше. За нашими даними, це близько 50% від усього обсягу ФОП. Тому ми прийшли до того, щоб впорядкувати ситуацію з ПДВ, ввести електронне адміністрування, таким чином дисциплінувати ринок і знизити ЄСВ. Щоб "відбілити" ринок праці, нам треба, щоб ПДФО та ЄСВ разом не були більше 30-33%. Звичайно, відразу не можна сказати, скільки додатково надійде в бюджет, тому що немає такої формули, яка скаже, скільки грошей точно вийде з тіні. Крім того, у нас ментальність така – будь-який новий податок ніхто не захоче платити відразу, і навіть якщо ЄСВ буде 5%, то перший місяць нічого не буде. І ми вважали, що тільки до кінця другого кварталу можна буде порахувати результат.

Враховуючи ситуацію з бюджетом, найближчим часом на зменшення доходів навряд чи можна буде піти. Але, безсумнівно, зниження навантаження на оплату праці – крок неминучий, і він не за горами.

- А після проведення податкової реформи, яку ви пропонуєте, податки зменшаться?

- У нас один обов'язковий платіж, який вискакував через дах, це ЄСВ. Більшість інших податків у нас нижче, ніж у Європі. 20% ПДВ – це нижче, ніж у багатьох країнах Європи. Зараз зменшувати ПДВ не можна, це буде удар по бюджету. Як тільки економіка почне підніматися, тоді можна буде обговорювати зниження податків. Важливо перейти на білі зарплати.

bilous-nb-2-2

- На вас тиснули, щоб ви більше збирали грошей у бюджет?

- У податковій завжди запитували і будуть питати "Де гроші?". В країні з розвиненою культурою ухилення від оподаткування перед податковою завжди виникатиме безліч проблем. Але ми дали непоганий результат, незважаючи на непрості умови. Ми тихо і добре робили свою роботу. Вже в цьому році, за підсумками лютого, ми перевиконали план з надходження і вперше це була рекордна сума з ПДВ. Як ви думаєте, звідки це?

- За рахунок чого перевиконали план?

- Основне – це за рахунок виведення економіки з тіні. Також за рахунок того, що ми провели відповідну роботу з великими боржниками, такими як "Укрнафта" і "Нафтогаз", і вони зробили проплати. А митниця дала хороші результати за рахунок стрибка валютного курсу.

- Яким чином – змусили? Бізнес скаржиться, що перевірок стало більше...

- Неправда. Кількість перевірок зменшилася на 10-15%. У нас серйозно зросла ефективність перевірок. Раніше аудитор з порога вже озвучував суму до виплати, ми ще в квітні минулого року відмовилися від таких критеріїв і скасували таку практику. Підставою для складання акту може бути тільки результат перевірки. Так, є неякісна робота аудиторів, іноді їхній непрофесіоналізм. Тим не менш, система функціонує. Зараз працює всього близько 6 тис. осіб. Наше завдання – підвищити мотивацію людей працювати сумлінно. Реформування треба починати з фундаментальних речей. У першу чергу мова йде про винагороду чиновників.

"Як тільки призначаєш навіть нових інспекторів, до них у кабінет одразу шикується черга, намагаються заздалегідь віддячити"

- Ви говорите про низьку зарплату податківців, але, судячи по тому, на яких авто вони розсікають і в яких будинках живуть, явно їхній дохід не складається з однієї зарплати. Що плануєте з цим робити?

- Ми звільнили 98% керівного складу. Деякі з нами досі судяться. Але оскільки це було Міністерство доходів та зборів, а зараз це Державна фіскальна служба, це дало нам можливість вирішити питання зі звільненнями. Крім того, у нас в ліквідації знаходиться не тільки Міндоходів, але і низка інших установ. Є складнощі зі звільненням одіозних особистостей, яких попереднє керівництво навіть не чіпало. За фактом тільки ми на конкурсі відбирали і продовжуємо відбирати людей як для податкової, так і для митниці.

- Ну, скарг на митницю досі багато. Хіба там щось сильно змінилося?

- Питання в іншому. При всій моїй повазі до Анатолія Вікторовича Макаренка, нас всіх трьох призначили одним рішенням Кабміну і поставили перед фактом, що я повинен працювати з Хоменком і Макаренком. Вони координують роботу податкової міліції та митниці. Але у них є повноваження вибирати ті кадри, з якими вони готові працювати. Вони подають прохання про призначення своїх людей і, якщо я його не підписую, відразу входжу з ними у "воєнний" стан. Я прийшов із бізнесу і коли є люди, які вже працюють у цій сфері довго, яким я повинен довіряти, я не можу цього не робити. Незважаючи на все, результат щодо митниці непоганий. Інша справа, що допомогло забезпечити такий результат багато факторів, серед яких, зокрема, девальвація та інфляція. Треба констатувати, що ми намагалися робити реформи податкової, а у митниці не сильно хотіли проводити реформи. Це факт, і я про це говорив з Макаренком.

- Щодо Одеси не говорять про хороші результати роботи митниці, а навпаки...

- Ми поміняли 8 керівників митниці в Одесі, міняли по одному на місяць. У мене кілька разів була важка розмова з Макаренком з цього приводу. Буквально з вересня я почав значно більше приділяти часу митниці, і з тих пір там почали зростати показники. Це було важко, було багато суперечок, але я вважаю, що нам вдалося зрушити питання з місця. А якщо про хабарі на митниці, знаєте, що розповідають навіть нові інспектори: як тільки їх призначаєш, до них у кабінет одразу шикується черга і намагаються прислужитися, вшанувати і заздалегідь віддячити. І там це вважається нормальним – прийти і засвідчити свою повагу. Але корупція, яка є на дрібному рівні, викликана тим невеликим рівнем компенсації, яка є на сьогодні. Взяти всіх вигнати – не варіант, тому що охочих (правильно мотивованих) на ці місця небагато. Тому зараз, працюючи над реформою, одним з основних питань, які ми хочемо вирішити, є рівень зарплати. Але в бюджеті зараз цих грошей немає. Я думаю, що на перехідний період треба створювати якісь фонди, які б покривали наші потреби. Є досвід тієї ж Грузії, коли міжнародні фонди компенсують зарубіжні організації.

- І як ви плануєте шукати ці фонди?

- Це не може бути рішенням тільки податкової і для податкової. Це велика задача, рішення якої має бути одним із пріоритетів уряду і всіх, хто займається реформами. Але, щоб не було ситуацій, одну з яких ви описали (офіційно низькооплачуваний чиновник "розсікає" на дорогих авто та користується дорогим майном), необхідно, щоб люди йшли на державну службу за гідною зарплатою і цікавою роботою, а не займатися корупцією.

_e2a1829

"Оборот роздрібної торгівлі упав на 8,6%. Ми втрачаємо споживчий ринок"

- Ви будували прогнози щодо доходів до кінця року?

- Ми будували. Ми будували і торік. Але деякі показники виявилися замінені, тому що курс, за яким ми будували, був близько 17,5 грн за долар. Немає вже цього курсу. Інфляція також зовсім інша. Думаю, що за підсумками роботи в першому кварталі потрібно провести перегляд показників. Тим більше, зараз прийняли зміни до бюджету, змінили ставки рентної плати.

- Враховуючи падіння економіки, чи вдасться цього року виконати план по доходах до держбюджету?

- Поки ми йдемо нормально. Навіть краще, ніж очікувалося. Але обороти в економіці знижуються. Зараз в Україні взагалі важко планувати. У нас одна мета – припинити війну і вирівняти економіку.

- Які показники падіння обертів?

- Торік оборот роздрібної торгівлі – це дуже показова річ – впав на 8,6%. Це дуже багато, ми втрачаємо споживчий ринок, це дуже небезпечно. Зараз ми ще не аналізували ситуацію.

З одного боку, курс національної валюти допомагає багатьом експортерам і здешевлює собівартість продукції. Будь-яка девальвація, за великим рахунком, також стимулює внутрішнє виробництво, яке заміщує імпорт. Наведу приклад. Розмовляв із представниками одного з великих будівельних супермаркетів. Імпорт паркету стає недоцільним. Миттєво відкрився ринок для внутрішніх виробників ламінату та паркету. Вони підняли потужність, працюють у чотири зміни, і все одно продукції не вистачає. Це створює поштовх для внутрішнього виробництва. Його треба зараз підтримати.

- Як ви оцінюєте останні зміни в законодавство, зокрема, щодо зростання рентної плати?

- Щодо рентної плати – те, що я почув, що мене здивувало. І я вважаю, що це не дуже добре. Треба розбиратися.

"У людей, які намагаються впливати на структуру, стає менше грошей у кишенях"

- Зараз ви відсторонені від роботи на посаді глави ДФС. Кому ви перейшли дорогу?

- Щодня комусь переходимо дорогу. Роблячи крок, ми обрізаємо дуже багато чого в системі, це багатьом не подобається. У людей, які намагаються впливати на структуру, стає менше грошей у кишенях.

У мене є своє бачення цієї сфери. Я багато в чому не згоден із податковою міліцією. Я в чомусь не згоден з митницею. Я не хочу про них погано говорити – там працюють генерали з досвідом, значно більшим, ніж у мене, вони заслужені діячі, а я – новий чоловік, який прийшов з бізнесу і жодного разу не працював у цій системі раніше.

- Як ви бачите свою подальшу кар'єру? Хочете залишитися в ДФС, піти вище, наприклад, стати міністром?

- Я не страждаю таким – міністри, прем'єр-міністри, депутати... Мені кажуть, що я вчепився. Та не вчепився я. Будь ласка, приходьте на зміну і покажіть, що ви будете робити.

- Яка у вас зараз мотивація працювати в Держфіскальній службі?

- Не хотілось би йти на півслові. Хотілося б цю реформу доробити або, принаймні, закласти фундамент, зробити нашу державу кращою. Я просто хочу жити в цій країні. У мене мотивації не зводяться до життєвого благополуччя. Я був досить успішним бізнесменом. Я давно пройшов ці зарплати, в рази більші. У мене є декларація, це все можна побачити. Я хочу зробити щось для своєї країни. Якби я не хотів, я б давно виїхав звідси. Я вже попрацював і в Лондоні, і в Москві, і в інших містах.

Іноді я насправді хотів піти, тому що це не є життя в кайф, повірте. Ти багато чим жертвуєш, тебе не бачить сім'я. Я не можу дітям більше часу приділити: дитина захворіла, а я можу тільки по телефону поговорити.

Але, хоча будь-якому ентузіазму є межа, у мене і у моєї команди він не вичерпаний.

- Як ви думаєте, чому вас відсторонили від посади?

- Це запитання ставте не мені. Мені нічого не пояснювали. Сказали, що є якісь скарги і ми нібито не впоралися із завданням. Є багато скарг на податкову міліцію, є багато скарг на митницю. Але немає такої податкової в світі, на яку немає скарг. Може, в Швейцарії, і то, я не впевнений. Ми не купюра в 100 доларів, щоб усім подобатися.

- Ви вважаєте, на місце керівника ДФС хочуть поставити когось свого?

- Без поняття. Ви знаєте, що в уряді багато сюрпризів.

Справа не в тому, своя людина чи не своя. Завдання потрібно ставити. Якщо не справляється, то яка різниця. Якщо ви поставите заступником свою людину, вона сплохує, вам соромно буде за неї, ви її повинні будете швидко зняти. Інакше всі скажуть: це ж ви її поставили. А я їх не ставив об'єктивно. Я готовий відповідати за речі, за які я несу відповідальність.

- Чи повернетесь до роботи керівником Державної фіскальної служби?

- Це не я вирішую. Якщо буде вирішено, що я не повинен повернутися, значить, я буду займатися чимось іншим. Я пройшов найважчий етап – 2014 рік. Я чогось навчився, щось побачив.

Насправді нова людина, яка заходить в цю систему, може кілька місяців тільки розбиратися. А в такій системі, яка працює з грошима, це загрожує втратами.

- Скільки, на вашу думку, потрібно часу для того, щоб налагодити роботу фіскальної служби?

- Люди часто хочуть швидких змін. Відразу починають звинувачувати: де радикальні поліпшення за підсумками минулих 10 місяців? Відбувається постійний тиск, під цим тиском постійно зносять якихось людей. Ті, хто приходить, працюють короткий термін. Але за короткий термін систему не зміниш. І люди, які приходять, розуміють, що тривалий термін ніяк їм не опрацювати. Треба давати людям умови: вибрали команду, затвердили план, побігли працювати. І вести чіткий контроль.

Я сказав нашим партнерам у МВФ, що така посада, як глава ДФС, повинна бути контрактною років на два. Не домігся результатів – контракт не подовжують.

Також дуже важливо знайти вирішення проблеми з компенсаціями працівників. Будь-яка реформа не варта нічого, якщо ми не придумаємо, що робити з компенсаціями. У мене люди кидають на стіл заяву про звільнення і йдуть. Якщо ми продовжимо в тому ж дусі, завтра не буде кому працювати.

Чиновник повинен отримувати дві третіх зарплати свого візаві в приватному секторі. Тільки тоді працюватиме машина. Потрібно дати соціальний пакет, перспективу кар'єрного росту. І питати з чиновника.

- Складно було після роботи в приватному бізнесі перебудуватися під державну службу і в чому ви бачите основні відмінності?

- Як людина з бізнесу я вам скажу, що державна система непроста штука. Що дивує, коли приходиш сюди, це, звичайно, жахливі процеси, кількість людей, які їх обслуговують і контролюють, приносять якісь папери. Все це нагадує безперервний процес зігрівання, без результату. Напевно, так було все життя. Ніхто не ставить великі цілі, тому що під це немає мотивації. Мотивація є тільки в процесі: чим довше триває процес, чим довше людина тут сидить, тим тепліше їй. Логіка інша, і вона залишилася, може, не в центральних апаратах, але внизу вона є. Це треба міняти. Це б'є дуже сильно по всіх людях, які орієнтовані на результат.

У бізнесі, якщо людина не впоралася із завданням, їй потрібно зробити китайське попередження. Якщо після другого ситуація не покращилася, перевести на іншу роботу або взагалі зняти. А на держслужбі людина тобі каже: доведи, що я не впорався. Хочеш звільнити – через суд. А можна взяти лікарняний або піти у відпустку. А потім знову на лікарняний, і так три роки. Ти б'єшся головою, а тобі кажуть, що ти неправий.

У бізнесі ти провів зміни, і результат вистрілює у видимій перспективі. У нашій організації – ДФС – це можна порівняти з великим кораблем, який не можна розвернути за 5 хвилин у порту. Це машина, яку треба вигнати в море, розвернути і потім загнати назад. Тут треба планувати на кілька кроків вперед, передбачити все, в тому числі кадрові розрахунки, які займають дуже багато часу. Є люди на місцях, які готові працювати, але не результативно. Тобто їх треба міняти. На кого міняти, незрозуміло. Немає критичної кількості людей, які є однодумцями і готові щось робити. Бояться! У Львові досі людина не призначена (головним управлінням ДФС у Львівській області керує Андрій Дідик у статусі в. о.). Не тому, що я не хочу призначити, а тому, що у мене немає кандидатури. З бізнесу чоловіка запрошував, він думав 6 місяців, позавчора відмовився, коли довідався, що нас усунули.

"Дали іноземцям повноваження, нехай зроблять щось"

- Які у вас відносини з прем'єр-міністром Арсенієм Яценюком, головою Мінфіну Наталією Яресько?

- З Арсенієм Петровичем у нас з моменту нашої спільної роботи ділові конструктивні відносини. Він глава уряду, від результатів роботи якого залежить доля майбутньої України. Саме виходячи з цих завдань, ми будуємо наші відносини з ним. З Наталею Яресько ми дуже добре знайомі, ми працювали разом на декількох проектах. Ця людина – професіонал у своїй справі, вона фінансист. У неї своя місія. Вона досить безстрашна і йде напролом. У неї є стрижень. Це дуже важливо – на неї складно впливати. У неї є бажання щось змінити. Вона намагається підсилити свою команду. Але у нас зараз всі такі міністри, ви ж бачите. Хтось уперше, хтось – півраза десь був.

Міністр економіки Айварас Абромавічюс також багато робить, але у кожного дуже великий обсяг роботи.

- Як ви ставитеся до того, що в уряді зараз багато іноземців?

- Давайте подивимося. Дали людям повноваження, нехай зроблять щось. Навіщо прийшла Ека (Ека Згуладзе – перший заступник глави МВС, займається реформою ДАІ і патрульної служби)? Зробити реформу. Нехай зробить. Не можна за місяць її завершити. Робить? Робить: є ресурс, зарплати 6-8 тис грн. А Айварас вже "сто років живе тут, він такий же іноземець, як ми з вами. Наталка (Яреськи) – також із 90-х років тут.

"Ми перестали заганяти бізнес у кут, лупити його палицею по голові"

- Які цілі стоять перед Державною фіскальною службою у поточному році, крім основної – наповнення казни?

- Крім того, що потрібно збирати надходження в бюджет, адже ніхто не відміняв нашу основну функцію, необхідно також навчати новим податковим законам. І не забувайте про децентралізацію. У нас є два великі нововведення: це регіональний податок із підакцизних товарів і зміни у сфері нерухомості (нагадаємо, з 1 січня 2015 року набрав чинності новий Податковий кодекс з оновленими податковими ставками на нерухомість). У галузі нерухомості є складність, тому що реєстри нерухомості існують в електронному вигляді тільки з 2011 року. І таких проблем дуже багато. Їх всі треба вирішити.

Друга дуже важлива задача ДФС – це розробка стратегії, як жити далі. Ми разом із представниками Міжнародного валютного фонду вже відпрацювали перші три тижні, визначили, що треба робити не просто перестановку, а функціональну реформу. Бізнес навіть не повинен знати, хто у них головний податківець в країні. Така ситуація, наприклад, зараз у Польщі, я вже мовчу про інші країни.

Але час для реформ вибрали не найкращий. Реформи треба проводити, коли зростає економіка, бізнес, коли зміни не були б настільки болісними. Однак ми повинні чітко розуміти, що якщо не провести всі зміни зараз, нам не вдасться створити прийнятні умови і залучити інвесторів (внутрішніх і зовнішніх).

- Вже розроблені головні напрямки реформ, які планується впровадити всередині ДФС?

- У нас є місія – реорганізувати податкову машину. Вона спрямована на три основні речі: автоматизація процесів, електронізація адміністрування й обслуговування та якісно-кількісні показники особового складу. Тобто підвищити професійність людей, навчити їх. Цього ніхто ніколи системно не робив. З точки зору професіоналізму співробітників, якщо виключити Київ, є складнощі.

У нас також є велика проблема з офісом великих платників, які забезпечують понад 50% всіх податків. Його потрібно структурувати інакше. Ми вивчили різні моделі і розробили свою. Зараз у нас трирівнева організація, а повинна бути дворівнева. Централізація всіх бухгалтерій, робота з юридичними особами – переносяться наверх. Все решта – на рівні представництв і територіальних органів. Але тоді потрібно вкластися в автоматизацію, щоб довідки були електронні.

Це тільки податкова частина, а є ще й митна. Там потрібно налагодити обмін інформацією, поставити технічні засоби, попрацювати зі складом, зменшити людський фактор. Цього ніхто не робив, оскільки були певні причини, що обчислюються десятками мільйонів доларів. Зараз таких цифр немає. Якщо хтось взяв 100 доларів, вже піднімається шум, гам... Просто митниця у всіх на виду, а насправді це все сильно роздувається.

Зміни повинні торкнутися також податкової міліції. У перспективі можливе створення служби фінансових розслідувань. Туди треба вкласти інші функції, прибрати дублюючі повноваження з іншими органами.

Взагалі податкова міліція має бути демілітаризована. Вона повинна стати частиною оновленої ревізорно-аналітичної функції.

Моє завдання – забезпечити проходження точки неповернення на шляху до створення модернізованої фіскальної служби.

- У яких секторах найбільші показники ухилення від податків?

- Це сірі імпортери, нафтовики, газовики. Ще є держсектор, а там насправді крадіжок відбувається значно більше, ніж у приватному секторі – в рази. Я вже мовчу про конвертацію, "обнальщиків"... Коли ми маємо такий ринок, нам потрібно будувати партнерські відносини з платником, але говорити йому: "Ти працюй чесно, тому що прийдуть хлопці з належними повноваженнями".

- Що конкретно зміниться для бізнесу після проведення реформи ДФС?

- У результаті нашої реформи ми хочемо змінити підхід до перевірок великого бізнесу. Вони у нас будуть на радарі щодня, ми будемо здійснювати моніторинг. Кожен день ми бачимо електронний реєстр податкових накладних. По ньому видно весь рух товарів і грошей. Якщо є сумнівна транзакція, її видно. Не треба ходити до них з перевірками. Повинні бути нормальні відносини, повинен бути закріплений менеджер. Якщо щось викликає сумнів, спочатку проводиться аналіз, а потім перевірка, у тому числі документальна. Потім, якщо є підтвердження явного криміналу, підключаються силовики. А не так, як зараз: цивільні перевірки йдуть окремо, а міліціонери – окремо... Загнали в кут, палицею дали по голові, сказали суму, бізнес віддав – і всі звинувачення зняли... Це потрібно ліквідувати.

Для малого та середнього бізнесу заборонені перевірки строком на два роки. Але їхній законодавець зобов'язав поставити касові апарати. Це не нова ідея. Але ми як служба і я особисто її активно підтримували й обґрунтовували. У неї досі є противники. От як ви думаєте, чому вони проти? Це погано, якщо ви в будь-якому місті спокійно зможете розрахуватися карткою, отримати чек? Ні! Це крок назустріч нормальній звітності в роздрібній торгівлі. Це крок назустріч боротьбі з контрабандою. Якщо ми зробимо електронний сервіс з точки зору підакцизних товарів, введемо електронну акцизну марку, будемо бачити, скільки товару зайшло, скільки по касовому апарату продалося, елементарно зрозуміти, наприклад, продали більше, ніж є. Або нічого не продають.

- Що зміниться для пересічного українця в результаті ваших реформ?

- За рахунок реформи ми хочемо полегшити адміністрування, тобто спілкування з нашим органом. Нам потрібно допомогти платнику. Нам потрібно стати більш аналітично підкованими, скрупульозними. Зараз як відбувається: домовилися про фінансове навантаженні – й утримуємо його. А насправді повинні бути правила, це все повинно бути автоматизовано. Потрібно змінити формат і приводи для контакту між платником податків та податківцем. Тоді і буде менше корупції.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66306.65

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3173.3

Litecoin (LTC)

84.75

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти