"Роздача слонів" була передбачена
"Уряд усвідомлює, що для того, щоб провести законопроект про бюджет через парламент, необхідно в тому числі "роздати певну кількість слонів". Що мається на увазі? Хтось просить гроші на округ, цільову субвенцію на будівництво школи, медичні заклади, моста і т.д. Хтось просить підтримати якусь галузь. І уряд змушений, коли розраховує бюджет, відразу закладати в нього "заначку", яку потім можна використовувати для задоволення цих "хотілок".
Це не тільки українська історія. Це історія будь-якої країни, де уряд змушений проводити проект бюджету через парламент. І до цього треба ставитися, як до робочої моделі. У укладачів бюджету завжди є "технічні хитрощі", за рахунок яких можна, не порушуючи баланс, забезпечити певним чином збалансованість цього фінансового документа. Тому я як раз не чекаю якихось несподіванок.
Незвичайна скромність влади
При цьому зарплатний фонд Апарату Верховної Ради виросте більш ніж на 70 % ( з 934 млн грн до 1620 млн ) , Секретаріату Кабінету міністрів – на 39 % ( з 224,5 до 313,7 млрд грн ) . А ось зарплатний фонд Державного управління справами президента передбачається збільшити лише на 19 % ( з 770 до 921 млрд грн ) .
Загальні витрати на утримання центральних органів влади також виростуть нерівномірно . Так , на апарат Верховної Ради витратять на 36 % більше бюджетних коштів ( 138,7 млрд замість з 111,7 млрд ) , на Секретаріат Кабміну – + 44 % (739 млрд замість 512 ) , а ось витрати на Держуправління справами зростуть всього на 1 % ( до 2 млрд 395 млн грн ) . Експерти вважають , що така ситуація пов'язана в тому числі з планами приватизації збиткових держпідприємств , в зв'язку з чим навантаження на держбюджет скоротиться .
Чому не можна порівнювати зарплати співробітника міністерства і пенсіонера
"Якщо ми хочемо залучати до такої відповідальної роботи грамотних, професійних людей, їм потрібно платити адекватну зарплату. Привабити на зарплату в 300 доларів людину, яка має дійсно високий рівень знань – давайте говорити прямо, такого бути не може. І "волонтерство" деяких з таких людей не може тривати довго. Їм потрібно істотно збільшити зарплати, пропорційно тому рівню відповідальності і професіоналізму, який повинен бути на таких посадах. А зараз у нас є серйозна проблема відверто низького рівня професіоналізму людей середньої ланки, на рівні начальників управлінь. Дуже часто це люди з "совковою" ментальністю, які готові отримувати мінімальну зарплату і потихеньку красти, заробляючи на лобіюванні, на просуванні якихось документів по інстанціях. Чи потрібно в даному випадку
Що стосується бюджетних витрат на роботу окремих міністерств ( не галузям в цілому ! ) , то безумовним лідером є Мін'юст . На його роботу витратить понад 4 млрд грн на рік . На другому місці за витратами – Міністерства фінансів : 517 млн грн на рік . На третьому – Міноборони – майже 500 млн грн .
Найскромніші витрати передбачені на діяльність міністерства інформаційної політики – 16,4 млн грн ( з яких 12,5 млн – зарплата співробітників ) . На другому місці по скромності витрат – Міністерство з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб – 36 млн грн витрат , з яких 27,6 млн – зарплати співробітників .