Багато роботодавців вважають, що, найнявши молодого фахівця, вони вирішили відразу кілька проблем. Мовляв, отримали недорогого ентузіаста, який і вчиться швидко, і трудиться за двох, і нестандартні рішення пропонує. До того ж така людина довго пропрацює в компанії, після чого залишиться лояльною до керівництва – адже це перша і найважливіша сходинка в її кар'єрі.
Але на ділі така ідеальна картинка далека від реальності, говорять галузеві аналітики: більшість молодих людей при визначенні своєї вартості на ринку праці виходять з побажань, а не з реальних навичок. Ми дізналися у контент-експерта порталу Rabota.ua Тетяни Пашкіної, як починаючим підприємцям правильно наймати на роботу молодих співробітників.
ОЦІНЮЄМО.Засловамиекспертів ,найчастішеочікуванняшукачів тапропозиціїроботодавціввідрізняютьсяврази .Авсетому ,щостудентамскладнозрозуміти :роботодавецьспочаткутерпитьчималізбитки ,вкладаючигрошівїхнє навчання ,оформленняробочогомісця ,уніформу ,техобладнаннятощо .
"Тому коли роботодавець планує працевлаштувати молодого фахівця, насамперед потрібно провести моніторинг ринку кадрів і зрозуміти, скільки інші компанії пропонують початківцям співробітникам по аналогічним вакансіях. І якщо моніторинг підтверджує, що середня зарплата відповідає пропозиції роботодавця, варто починати пошук співробітника", – зазначає Тетяна Пашкіна. Так, за даними Rabota.ua, зараз роботодавці готові платити студентам і починаючим фахівцям в середньому від 3 до 8 тис. грн, в залежності від професії. Так, юристам пропонують 3 тис. грн, бухгалтерам – 3,4 тис. грн, маркетологам – 4,6 тис. грн, банкірам – 5 тис. грн, інженерам і продавцям – 5,6 тис. грн, перекладачам – 6,7 тис. грн, а айтішникам – 7,9 грн.
ДІЄМО.Спершу експертирадятьроботодавцямвизначитися ,заякийфронтробітвідповідатимеспівробітник ,аджевідцьогобудеоцінюватисярезультатйогодіяльності ,атакожчи будутьзаохоченняіштрафи .Наприклад ,якщопотрібенпродавецьнаточку ,тойомуможнавиділитиголийокладза"відсижування " ,ірозробитисистемувинагородизазростанняобсягупродажів .
" Такожпідприємцюважливорозумітиструктуруопераційнихвитратічасткузарплатиспівробітникавній-цедозволить ,зокрема ,визначитизростанняйогозарплати ,якщовінбудедобрепрацювати " ,-зазначаєПашкіна .
Експерт також рекомендує не наймати на роботу співробітника з функціями, які будуть зайві, але за які здобувач вимагає допоплату: "Якщо не потрібна вільна англійська, не беремо". Адже такий фахівець і хоче більше, і піде швидше – якщо зрозуміє, що його мова "пропадає". Не потрібні диплом Гарварду або водійські права, особливо якщо здобувач за них ще грошей хоче – значить, і без них обійдемося. Але якщо додаткові навички можна монетизувати, тоді за них слід доплатити. Умовно, якщо фахівець від природи є відмінним комунікатором, то при правильному навчанні він швидше знайде спільну мову з відвідувачами, зможе зробити їх більш лояльними до покупок саме у вас, і в підсумку збільшить обсяги продажів вашої продукції. Тобто такий співробітник швидше вийде на 100% -ву продуктивність".