Брати чи не братикредит нарозвиток своєї справи ?Це питання задаютьсобібагато підприємці .Експерти вважають , що не вартооббивати порогибанків безгострої необхідності , адже сьогоднісередня вартістькредитів дляпідприємцівдуже висока, ідоходитьдо 27-28 % річних.Відповідно,варто підрахувати , чи зможутьвкладення відкредиту принести такуж прибутковість , щоб опинитися вприбутку?"Але якщови все ж вирішилиоформляти кредитв банку, токраще берітьйогопід фінансуванняпоточної діяльності,а піддовгострокові проективиділяйтегрошіз власних ресурсів.Адже, з одногобоку, банкине видадутькредит на термінбільш ніжтри роки,а з іншого -так буде дешевшерозвивати бізнес", —відзначає аналітик компанії "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко. Ми дізналися, кому банки готові видати бізнес-кредит, і як правильно спілкуватися з кредитним інспектором.
ДОКУМЕНТИ. Якщо бізнесуменше року,то вбанкчи можна незвертатися : кредитпідприємцюне дадуть.Не хочутьпрацюватифінустановиі ззбитковимбізнесом." Проситигроші в боргу банкудоцільнона розширення діяльності- наприклад,придбання нового обладнання , товарів , приміщення -тобто те,що в майбутньому можеприносити дохід.Акредит нарекламу імаркетингжоден банкточно не дасть", – зазначаєНікітченко .За його словами,якщопідприємець хочеотриматикредит, топовинен детальнорозписатисвою ситуаціюдля банку -з цифрами , а не простофразами:"милідер ринку "." Цифриповинні бути підтвердженідокументами -випискамиз рахунків,накладними, договорамиз контрагентами , звітамивдержоргани. Аналогічним чином треба розписати і плани на майбутнє – має бути обгрунтування, навіщо потрібен кредит, а також прогнози щодо того, як виросте бізнес-виручка завдяки позиці", – продовжує аналітик.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД. Потрібно розуміти, щорішення про видачу кредитуприймаєцентральний офісбанку абообласна дирекція ."Сюдипотрапляєсправа клієнта , яка "проганяється" через систему .Тобто,в програмувводяться даніпро наявністьбізнесу табажану сумукредиту , після чого системапоказуєпідсумковий балза заявкою- мовляв,можна видаватилюдинізаймчи ні",-роз'яснює Іван Нікітченко. Але уточнює: на це рішення може вплинути і спілкування клієнта з кредитним спеціалістом безпосередньо у відділенні: "В анкеті найчастіше є графа "Загальне враження про клієнта", куди може записуватися зовнішній вигляд людини, як вона спілкується тощо. Тому візит в банк треба здійснити в належному вигляді. Наприклад, якщо ви невеликий підприємець, то можнаприйтив повсякденному одязі , алене вспортивному костюмі.Але йділовий костюмбудезайвим.Сам одягповинен виглядати охайно .Крім того , розмовау банкуслід вестиякна переговорахз діловим партнером , ане проситиподаянняабо жнамагатися статидля менеджеракращим другом , жартуючиз ним іспілкуючисьна абстрактні теми".