Укрзалізниця піднімає тарифи на вантажоперевезення в наступному році

Звістка обурила український бізнес

Укрзалізниця піднімає тарифи на вантажоперевезення в наступному році. На 15 відсотків з січня, і ще на 15 – у липні. При тому, що на початку цього року тарифи вже зросли на третину. Звістка обурила український бізнес, а експерти кажуть – це вдарить не тільки по підприємствах. Що загрожує кожному українцеві?

Реклама

Підняли і ще піднімемо. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський у четвер на засіданні Ради експортерів у Кабміні всіх переконував – Укрзалізниці потрібно терміново оновлювати рухомий склад і ремонтувати полотно.

"Так ми в лютому зробили одне підняття, яке допомогло, і ми це плануємо зробити в 2016 році, якщо ми разом з вами не знайдемо механізм – відновлення основних фондів, а це можна зробити за рахунок тарифу в основному – у нас буде біда в принципі" , – зазначив Андрій Пивоварський міністр інфраструктури України.

З таким підходом експортерів в Україні скоро не залишиться, говорить керівник центру транспортних стратегій.

Реклама

"Якщо подивитися на ситуацію гірничо-металургійного комплексу. Зараз період рекордно низьких цін взагалі за весь період, за який проводився аналіз цін. Якщо тарифи будуть підвищені, зросте вартість логістики і ціла низка виробництв просто випаде з рентабельності. Виробляти товар і експортувати буде просто невигідно", – зазначив Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій.

Економіст Борис Кушнірук переконаний – підвищення тарифів – це найпростіший шлях, але не найефективніший. Замість механічного підняття тарифів, до якого звикли в держкомпанії, слід провести обіцяну реформу. Як мінімум – віддати вагони з локомотивами в приватні руки, а рейки залишити державі.

"Це шлях у нікуди, поки там не проводиться кардинальна реформа, яка максимально передбачає виділення з компанії природної монополії, пов'язаної з рейками, а все решта має бути приватизоване і створено конкурентне середовище", – говорить Борис Кушнірук, голова експертно-аналітичної ради Українського аналітичного центру.

Реклама

Про створення конкурентного середовища на залізниці говорять уже майже десять років. Але нової стратегії реформування Укрзалізниці – навіть після обіцянок у профільному міністерстві – так і не представили. На сайті держкомпанії розміщено документ, підписаний у 2006-му – тоді ще прем'єр-міністром Віктором Януковичем. Ось кілька пунктів:

- Розмежування в системі залізничного транспорту природно-монопольного і конкурентного секторів, створення умов для демонополізації окремих сфер діяльності галузі та розвитку конкуренції, забезпечення доступності інфраструктури залізниць для користувачів;

- Удосконалення системи тарифів на послуги залізничного транспорту.

Якщо не створити конкуренцію на ринку залізничних перевезень до підняття тарифу, це провокує стрибок цін. Першими подорожчають зерно, нафта, нерухомість, продукція металургійної та хімічної галузей, будівництво та ремонт доріг. Для них реальної альтернативи залізничним перевезенням немає.

Відгукнеться підвищення тарифів і самій Укрзалізниці. Частина компаній перейде на послуги автоперевізників. І тоді всі бажання монополії заробити обернеться лише втратою клієнтів.

Але збільшення автоперевезень також несе в собі проблеми для всієї України.

"Як тільки тариф зростає – вони відразу пересідають на автомобілі. Ми відразу отримаємо перевантаження автомобілів – при відсутності контролю за навантаженням ми відразу отримаємо руйнування тих залишків доріг, які ми маємо. І ми відразу повинні діставати десятки мільярдів гривень, щоб відновлювати дороги", – говорить Сергій Вовк, директор центру транспортних стратегій.

Але найболючіше новий тариф Укрзалізниці вдарить по вугільній галузі.

"Суттєво збільшиться вартість вугілля на теплоелектростанціях. За підрахунками фахівців галузі десь 150 грн на тонні буде перевезення. Це додасться до поточної ціни продажної, за якою реалізується паливо шахтами для теплоелектростанцій", – говорить Дмитро Марунич, співголова фонду енергетичних стратегій.

Якщо врахувати, що ТЕС спалюють вугілля мільйонами тонн на рік, підприємствам додатково доведеться викладати сотні мільйонів гривень. Ці витрати неминуче приплюсують до тарифу для населення. А якщо ТЕС знизять обсяги закупівель вугілля у шахт, гірники, з якими і так не розраховуються місяцями, зовсім залишаться без зарплат.

"Що, давайте знищувати тоді вугільну галузь? Ніхто цього не дозволить зробити. Шахтарі вже готові, як у 90-х роках, взяти в свої руки. Виганяти корумпованих директорів з вугільної галузі. Ми пропонуємо владі: шановні, давайте підходити збалансовано, давайте проведемо консультації, давайте прорахуємо і подивимося, до чого ми можемо прийти", – зазначає Михайло Волинець, голова незалежної профспілки гірників.

Обговорити і знайти компроміс Укрзалізниці і виробникам потрібно вже до кінця року.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64729.7

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3178.42

Litecoin (LTC)

84.9

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти