"Живі" гроші за проїзд для пільговиків: скільки платитимуть в регіонах

Коли переходити на монетизацію пільг – кожне місто вирішуватиме саме, а виплачувати планують від 60 грн на місяць

14 березня Кабмін постановою №197 затвердив "Порядок надання пільг у грошовій формі з оплати проїзду всіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах". Відповідно до документа, розмір компенсації повинен щорічно визначатися обладміністраціями, а в столиці – Київською держадміністрацією.

Реклама

У документі також міститься вимога до обласних і Київської держадміністрації "забезпечити в двомісячний термін з дня набрання чинності цією постановою затвердження розміру щомісячної готівкової виплати 2018 року". Постанова була опублікована і набула чинності з 24 березня, а значить, до початку літа місцева влада мала визначитися з розміром компенсації.

Монетизація пільг на проїзд в областях

Черкаська область

Реклама

16 квітня Черкаська обладміністрація розмістила на своєму сайті проект розпорядження "Про затвердження розміру щомісячної готівкової виплати 2018 року пільг з оплати проїзду всіма видами транспорту...". У ньому йдеться: "У разі прийняття органом місцевого самоврядування рішення про надання пільг у грошовій формі" розмір щомісячної готівкової виплати в 2018 році на одного пільговика становитиме 60 грн на місяць.

Харківська область

Планується, що розмір щомісячної компенсації пільговикам становитиме 130 грн. Така цифра вказана в проекті розпорядження голови обладміністрації. Документ зараз проходить стадію обговорення.

Реклама

На Харківщині потрудилися пояснити, яким чином вийшли на таку суму: "розмір щомісячної готівкової виплати визначається шляхом множення середньої вартості проїзду в міському комунальному транспорті в області 4,33 грн на 30 поїздок".

Львівська область

А  ось на Львівщині 27 квітня вже прийняли розпорядження затвердити розмір щомісячної готівкової виплати в сумі 135 грн. Причому для осіб, які мають право на пільги на міжміських маршрутах, розмір виплат збільшиться на 20%. Як визначено Кабміном, для людей з інвалідністю I групи і дітям з інвалідністю (крім дітей до 6 років) розмір виплат подвоюється. А для людей з інвалідністю I або II групи і дітей з інвалідність (крім дітей до 6 років), які навчаються в школах, профтехзакладах або вузах, а також для тих, хто проходить реабілітацію, розмір щомісячних виплат додатково збільшується вдвічі.

Закарпатська область

На Закарпатті також вже прийнято розпорядження про затвердження суми компенсації. Причому воно вже навіть зареєстровано в управлінні юстиції. Крім того, в Закарпатській ОДА не обмежилися формулюваннями Кабінету міністрів, а чітко прописали всі суми з надбавками.

Після введення монетизації транспортних пільг в Ужгороді та області мінімальна сума виплат становитиме 120 грн. Для тих, хто має пільги на проїзд у міжміському транспорті, виплати становитимуть 144 грн на місяць. Люди з інвалідністю I групи і діти з інвалідністю отримуватимуть 240 грн, а якщо вони навчаються або проходять реабілітацію – 480 грн.

Волинська область

Мінімальна сума виплат в регіоні невелика – 69 грн, згідно з проектом розпорядження. Однак в обладміністрації також чітко розписали суми виплат з надбавками. Причому людям з інвалідністю подвоїли не мінімальну суму, а "мінімалку" з 20%-вою надбавкою за користування міжміськими маршрутами. Звичайні пільговики, які мають право на компенсацію проїзду в міжміському транспорті, отримуватимуть 83 грн нав місяць (мінімальна сума + 20%), люди з інвалідністю I групи і діти з інвалідністю – 166 грн, а якщо вони навчаються або проходять реабілітацію – 332 грн. Люди з інвалідністю II групи, які навчаються або проходять реабілітацію, – також отримають 166 грн.

"Розцінки" в інших регіонах

Вінницька область – 96,9 грн (проект)

Донецька область – 106,8 грн (проект)

Кіровоградська область – 97,5 грн

Миколаївська область – 110 грн

Рівненська область – 90 грн (проект)

Тернопільська область – 100 грн (проект)

Чернігівська область – 112,5 грн

Необов'язкова вимога

Кабмін передав місцевим органам влади не тільки питання про розмір компенсації, а й право визначатися: монетизувати пільги на проїзд чи залишити все, як є, тобто і далі продовжувати розраховуватися за пільговиків з транспортниками з місцевого бюджету в безготівковій формі. Причому якщо розмір компенсації повинна встановлювати обладміністрація (або Київська міськадміністрація), то вирішуватиме питання про введення монетизації кожне місто окремо.

"У разі неприйняття органом місцевого самоврядування рішення про надання пільг у грошовій формі... відповідні пільги продовжують надаватися в безготівковій формі", – йдеться в постанові.

Тобто переходити на видачу готівки – не обов'язково. Принаймні офіційні документи не вимагають, щоб місцева влада робили це негайно і в обов'язковому порядку.

Якщо місцева влада прийме рішення про монетизацію пільг , вона повинна протягом місяця після цього проінформувати Міністерство соціальної політики, а міністерство зобов'язане опублікувати список регіонів, де пільги на проїзд монетизовані, на своєму офіційному сайті.

Станом на 1 червня такого списку на сайті Мінсоцполітики немає.

"На сьогодні навіть теоретично не може бути цього списку, оскільки тільки закінчився термін затвердження облдержадміністраціями мінімального розміру компенсації. А без розуміння мінімального розміру виплат не можна порахувати і затвердити загальну суму", – пояснив "Сегодня" директор Департаменту державної соціальної допомоги Мінсоцполітики Віталій Музиченко.

Перспективи отримувати пільги готівкою

У регіонах неоднозначно ставляться до монетизації субсидій на проїзд. Хтось вважає, що суми виплат не покриють витрати пільговиків. Десь влада скаржиться, що в бюджеті немає грошей. Хоча в Кабміні ще раніше попереджали, що аргументи про нестачу грошей на монетизацію пільг не братимуть до уваги, оскільки після децентралізації місцевих бюджетів зросли майже вдвічі: з 2016 по 2018 рік – з 146,6 млрд до 231 млрд грн.

Є регіони, які активно готують пакет документів і вже заявляють, що монетизації – бути. Але є і такі, де влада зберігає цілковите мовчання про перспективи монетизації, змушуючи жителів гадати: чи збережуться старі правила, чи потрібно готуватися до нових?

Останнього дня травня питання про форму компенсації за перевезення пасажирів пільгових категорій обговорювалося з перевізниками у Львівській облдержадміністрації. Дійшли згоди, що пільговики, як і раніше, їздитимуть в міських, приміських і міжміських автобусах безкоштовно, а місцева влада до середини червня повинні остаточно визначитися з формою компенсації за проїзд: платити пільговикам, по-новому, чи перевізникам, по-старому.

За даними Львівської ОДА, монетизацію вже затвердили в Пустомитівському районі. Водночас у Львові та Стрию вирішили проводити компенсацію по-старому. Зокрема, мер Львова Андрій Садовий аргументував це рішення тим, що цього року в бюджеті міста не передбачено коштів на монетизацію, тому монетизація відкладається до 2019 року.

Київ, зайнятий підвищенням цін на проїзд, за останній час не зробив жодних повідомлень і не оприлюднив жодних документів, що стосуються компенсації проїзду пільговиків. Повідомлялося лише, що після подорожчання проїзду в столичному комунальному транспорті пільговики, як і раніше, зможуть їздити безкоштовно.

Тим часом, наприкінці квітня Київська міська рада прийняла зміни до програми "Турбота", збільшивши розмір компенсації КП "Київпастранс" та КП "Київський метрополітен" за пільговий проїзд киян майже на 30% – до 1 млрд 24 млн грн.

Крім того, Київ готується запровадити автоматизовану систему обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті. У проекті розпорядження з цього приводу, який розміщений на сайті КМДА 25 травня, говориться, що після запуску цієї системи 99% пасажирів-пільговиків їздитимуть за електронними квитками. Однак ця інформація не проливає світло на питання, чи перейде Київ на монетизацію пільг.

Судячи з висловлювань посадових осіб, в Краматорську Донецької області планують ввести монетизацію після завершення всіх формальностей. А ось в Маріуполі – ні, посилаючись на відсутність грошей у бюджеті.

Таким чином, чутки про повсюдну монетизацію пільг на проїзд 2018 року, найімовірніше, не підтвердяться. У кращому випадку до осені ми почуємо про такі експерименти лише в деяких регіонах.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63863.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3115.11

Litecoin (LTC)

82.55

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти