На Другому міжнародному форумі "Один пояс – один шлях" в Пекіні перший віце-прем'єр-міністр – міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів запропонував Китаю прокласти через Україну логістичний коридор в ЄС. Пропозиція передбачає проектний портфель: "розвиток портової інфраструктури, об'єктів альтернативної енергетики, будівництво автомобільних доріг і мостів, розвиток об'єктів залізниці та аеропортів, високі технології, співпрацю в аерокосмічній сфері, переробку агропродукції".
Як розцінювати цю заяву, своєю думкою з сайтом "Сьогодні" поділилися експерти.
"Україна може бути цікава Китаю, якщо тут буде база, де Китай зможе частину продукції перетворювати в готову і поставляти в Європу", – зазначив економіст Борис Кушнірук.
Для цього, за його словами, Київ має створити податкові умови, зокрема, знизити ставки прямих податків.
Крім того, Україні, з огляду на розміщення на перетині світових торгових шляхів, економічно вигідно розвивати транзитні потужності, і отримувати гроші за транзит, каже експерт у сфері транспорту Богдан Долінце.
"Знаю, Україна розглядалася як елемент перевалочної бази для пересортовування і подальшої відправки авіаційних вантажів в частині посилок, які стрімко розвиваються в світі", – зазначив він.
Долінце нагадав, що Китай в рамках проекту "Один пояс – один шлях" активно інвестує в логістичну інфраструктуру. За його словами, створення вантажного аеропорту для цих цілей Україні не вигідно.
"Якщо створювати аеропорт чисто під вантажні перевезення, тобто ризики – це повинні бути дуже великі обсяги вантажних перевезень. Інакше виникне питання: як конкурувати з іншими хабами. Оскільки сьогодні більше половини світових авіаційних вантажів перевозяться не вантажними літаками, а довантажуються у звичайні пасажирські лайнери в вільні обсяги", – сказав експерт.
Нагадаємо, в 2013 році Китай оголосив про нову стратегію економічного розвитку "Один пояс – один шлях", спрямовану на створення інфраструктури та налагодження взаємозв'язків між країнами Євразії. Ідея Нового Шовкового шляху грунтується на прикладі Великого шовкового шляху, який у давнину був одним з найважливіших торговельних маршрутів у світі. Китай планує вкласти в реалізацію стратегії 800 млрд доларів до 2020 року. Раніше Європа висловила зацікавленість у Новому Шовковому шляху.
Як відомо, прем'єр-міністр України Володимир Гройсман зазначав, що стан доріг і транспортної інфраструктури країни "залишає бажати кращого". Втім, за словами Гройсмана, щороку ситуація виправляється – створений Дорожній фонд, відновлено більше шести тисяч кілометрів доріг.