Кабінет міністрів України вніс річковий і морський транспорт в пріоритетні сфери діяльності. При цьому поки що Україна використовує вантажний потенціал Дніпра всього на 7-8%. А для повноцінного розвитку внутрішнього водного шляху по цій річці знадобиться не менше 80 млн доларів інвестицій, розповів в інтерв'ю "Інтерфакс-Україна" керівник групи експертів європроекту "Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро" Едвін Лок.
"Точна загальна сума невідома, проте один технічний звіт, наданий ЄБРР, вказує на приблизну суму в 80 млн доларів США, з яких 20 млн – на реконструкцію шлюзів, приблизно 27 млн - для обслуговуючого річкового флоту", – сказав Лок.
Він підкреслив, що гроші потрібні, зокрема, на:
- ремонт шлюзів;
- досягнення на всіх ділянках глибини 3,65 м для забезпечення судноплавства;
- забезпечення роботи Дніпра в режимі 24/7, а саме – запуск повноцінної навігації і закупівлю спеціальних буїв.
Експерт також нагадав, що проект сприяння розвитку транспорту на Дніпрі, який фінансується з боку ЄС, було розпочато в січні 2019 року і буде завершено в грудні 2022 року. Загальний бюджет проекту становить майже 2 млн євро.
"Зараз в Україні лише 1% загального обсягу вантажних перевезень здійснюється внутрішніми водними шляхами і використовується тільки близько 7-8% можливостей самого Дніпра. Проте, коли будуть досягнуті вдосконалене регулювання і краща організація в сфері внутрішнього водного транспорту, без сумніву, по річці Дніпро стане перевозитися більший обсяг вантажів", – упевнений Лок.
Як повідомляв сайт "Сьогодні", за підрахунками експертів, Україна може отримувати 27 млн доларів на рік від вантажоперевезень по річках.
Раніше новини "Сьогодні" також розповідали про те, що в Дніпрі запустили безкоштовне водне таксі: