Потяги в Україні поділять на три класи: хто їздитиме з комфортом

Пасажири зможуть вибрати, в яких умовах провести поїздку

Економ, стандарт і комфорт. Такі класи комфортності поїздів хоче ввести "Укрзалізниця". Вони відрізнятимуться наявністю кондиціонера, біотуалету, новою постільною білизною і вартістю квитка.

Про свої плани змінити класи комфортності потяга "Укрзалізниця" заявила рік тому. Проект змін тепер має затвердити Міністерство інфраструктури.

Реклама

Хто їздитиме з комфортом в українських поїздах, дізнавався сайт "Сегодня".

Кому комфорт?

Жодних старих радянських вагонів. Тільки нові купейні, капітально відремонтовані, або СВ-вагони з кондиціонерами і біотуалетами. Такими будуть потяги класу "комфорт". Ще для пасажирів буде послуга повноцінного харчування, нова постільна білизна, холодильник і мікрохвильова піч. Ці потяги їздитимуть зі швидкістю від 70 км/год.

1298879Фото: Д. Павлов

Реклама

Якщо "комфортні" потяги повинні бути віком не старше 10 років, то планка для складів "стандарт" – класу нижче – до 20 років. Спальні вагони будуть майже такими ж, як "комфортні", проте не гарантуватиметься розетка в кожному купе, а вік постільної білизни не буде обмежений шістьма місяцями. У плацкартних вагонах "стандарту" не буде ні кондиціонера, ні біотуалету. Їздитимуть "стандартні" потяги повільніше – до 70 км/год.

З усіх інших потягів старше 20 років зроблять "економ"-клас. Кондиціонер і біотуалет буде тільки в СВ-вагонах. У плацкартах і купе вагонах "економ"-класу будуть найнижчі умови комфорту.

До слова, середній вік вагонів "Укрзалізниці" – 31,8 року, а вагонів старше 20 років в "Укрзалізниці" 90%. Найімовірніше, більшість потягів стануть "економ"-класу, і в них нічого не зміниться.

Реклама

Що буде з цінами на квитки? Зараз "Укрзалізниця" не може впливати на свої тарифи. Їх встановлює Кабінет міністрів. Коли набудуть чинності нові класи комфорту, "Укрзалізниця" сама визначатиме тарифи для "комфорту" і "стандарту". В "економ"-класі ціни встановлюватиме держава.

Вартість квитка на потяг класу "комфорт" буде в два з половиною рази вище, ніж на потяг класу "економ", заявив в ефірі "Радіо НВ" начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування "Укрзалізниці" Олександр Красноштан.

Що отримають пасажири?

Коли купуєш квиток на потяг, ніколи не вгадаєш, в які умови потрапиш. В "Укрзалізниці" зазначають, що класи комфортності створюють саме для пасажирів.

1297476Фото: А. Яремчук

При купівлі квитка можна буде вибрати умови поїздки. Або морально підготуватися, якщо вибору не буде.

"Купуючи квиток до потяг класу "комфорт", пасажир розумітиме, за що він платить, тому зможе вимагати від обслуговуючого персоналу дотримання відповідних стандартів, а якщо вони не будуть дотримані – вимагати компенсації, аж до повного повернення вартості проїзду", – говорить Юрій Самойлов, головний редактор журналу "Український туризм".

За його словами, така класифікація існує в країнах Європи. Наприклад, в сусідній Польщі між Краковом і Варшавою курсують потяги кількох категорій, наприклад, TLK, які можна умовно перекласти як "Дешеві залізні дороги", і "Супер експрес".

"Перший потяг відстань в 315 км подолає приблизно за 5 годин, зупиняючись біля кожного стовпа, вагони там будуть 60-х років народження, і, крім сидячих місць (по 6 у кожному купе), жодних послуг там не буде. Що стосується "Супер експреса", то для цих потягів використовуються нові склади Pendolino, крісла дуже зручні, а на борту доступний ціла низка послуг – від безкоштовних напоїв і тістечок до свіжої преси та швидкісного інтернету. Відповідно, вартість квитка в потязі TLK за вказаним маршрутом становитиме близько 50 злотих у другому класі, а на Pendolino – близько 120 злотих", – розповідає Юрій Самойлов.

За даними Держкомстату України, на кінець 2017 року Україні налічувалося 80 пасажирських вагонів до 8 років і 340 вагонів від 9 до 15 років. Всього в парку "Укрзалізниці" більше 3000 вагонів. При цьому кількість тепло- і електровозів віком до 8 років становило 92 одиниці. Саме на цей рухомий склад і поширюватиметься класифікація "комфорт", зазначає старший економіст Центру економічної стратегії Оксана Затворницька.

Більшість потягів може стати "економ"-класом

Існує велика ймовірність, що в потягах комфортніше не стане. З огляду на, що вагони зношені більш, ніж на 90%, левова їх частка стане "економ"-класу: так "Укрзалізниця" зніме з себе відповідальність за те, що вагони занадто старі, або за відсутність кондиціонерів – адже це "економ"-клас .

Щоб купити один новий вагон, "Укрзалізниці" треба 20 млн грн. Капітальний ремонт обійдеться трохи дешевше – в 8,5 млн грн, каже Ярослав Пилипчук, експерт напряму "Інфраструктура майбутнього" Українського інституту майбутнього. За 27 років "УЗ" купила за свій рахунок лише 500 вагонів. Для проведення реформи потрібні 1500. У держкомпанії збираються закупити стільки вагонів за п'ять років.

"Я не бачу дорожньої карти, де "Укрзалізниця" братиме гроші. Я думаю, що в вагонах зроблять мінімальний ремонт і введуть класи. І, за фактом, незначні поліпшення видадуть за комфортні умови", – зазначає Пилипчук.

За словами Олександра Красноштана, проект змін уже знаходиться в Міністерстві інфраструктури. Як тільки відомство його затвердить, класи відразу ж введуть. З боку "Укрзалізниці" вже все готово.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розбирався, чи зможе Україна побудувати швидкісну залізницю – таку, як, наприклад, в Японії.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64187.7

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3080.21

Litecoin (LTC)

81.18

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти