Більше 50% проектів дорожнього будівництва, запланованих на 2018 рік, виконані або знаходяться на завершальній стадії. Про це заявив прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час урядової наради, присвяченої питанням дорожнього будівництва і розвитку дорожнього господарства.
Глава уряду зазначив, що "будівельна машина йде повним ходом".
"Більше половини планів вже виконано. Але в різних регіонах по-різному ця робота виконується. Я поставив чіткі завдання: темпи (будівництва) треба прискорювати, а кошти використати ефективно і раціонально", – цитує Гройсмана прес-служба уряду.
Гройсман уточнив, що зараз проводяться перевірки, а по їх завершенню будуть оприлюднені аудити.
"Далі – у вересні – будемо розуміти, хто впорався із завданнями, хто ні. Всім дам оцінку, хто, маючи ресурси, не зміг організувати роботу", – додав прем'єр.
Учасники наради підкреслювали, що в регіональному розрізі краще з поставленим завданням справляються Волинська, Дніпропетровська, Закарпатська, Запорізька, Кіровоградська, Львівська, Полтавська, Тернопільська, Херсонська та Хмельницька області, де відсоток виконання робіт перевищує 80%.
У Чернівецькій та Сумській області ситуація найгірша.
Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів в рамках проектів масштабного оновлення дорожнього господарства вводить європейську систему управління галуззю.
Йдеться про введення чітко окреслених вимог до проведення робіт , визначення відповідальності , формування дорожнього бюджету і системи контролю за використанням коштів , пояснив Гройсман. Уряд також посилить контроль за ремонтом доріг. Будівельниками доведеться за свій рахунок усувати помилки , допущені при ремонті .
Як відомо , дороги в Україні зношені на 95-97 % . У 2017 році " Укравтодор " відновив близько 2000 км – близько 1 % від усієї протяжності трас . Такими темпами країні не вистачить і 100 років , щоб відновити все дорожнє покриття . Крім того , траси потребують щорічного ремонті . Раніше сайт " Сегодня" дізнався, як Україні побудувати якісні траси раз і назавжди.
Хто відповідає за дороги
Загальна довжина українських доріг – 430 тис . км . Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору . Але 95 % доріг країни не відповідають нормам .
При цьому "Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинні ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти в суд і вимагати компенсацію.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві.
"Укравтодор" передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км .
За чий рахунок ремонтують дороги
Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду , а він наповнюється з акцизного збору , ввізного мита на нафтопродукти , імпортні машини і шини . Поки в фонд надходить половина цих податків . З 2019 року на траси направлять 75 % , в 2020 році – 100 % коштів . Для порівняння , в цьому році у фонді буде 33 млрд гривень , а в 2020 – 75,9 млрд грн .
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
60 % коштів з Фонду йде на дороги державного значення , за які відповідає " Укравтодор " . 35 % – на траси місцевого значення . Місцева влада сама вирішує , які дороги краще відремонтувати в першу чергу . Ще 5 % з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах .