Державна регуляторна служба України (ДРС) відмовила в реєстрації схваленого Міністерством інфраструктури України проекту наказу "Укрзалізниці" (УЗ) про підвищення тарифів на вантажні перевезення на 25% цього року. Про це повідомляє прес-служба ДРС.
"Враховуючи численні зауваження суб'єктів господарювання, які стали однією з ключових причин рішення ДРС про відмову в погодженні проекту наказу Мінінфраструктури України, нам необхідно знайти компромісний варіант вирішення існуючої проблеми у сфері залізничних вантажних перевезень. Крім того, тільки механічне підвищення тарифів, без структурних змін в складі "Укрзалізниці", не може бути ефективним заходом щодо підвищення рентабельності підприємства і, з часом, знову вимагатиме підвищення тарифів. Тому необхідні істотні структурні реформи галузі в цілому", – зазначила голова ДРС Ксенія Ляпіна.
Передумовами для розробки Міністерством інфраструктури України проекту наказу "Про внесення змін до коефіцієнти, які застосовуються до збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги" стали:
- складна ситуація в "Укрзалізниці", наслідком якої є недавно оголошений технічний дефолт підприємства;
- події у Східній Україні, що спричинили порушення операційної діяльності і що зробили істотний негативний вплив на господарську діяльність та фінансові показники,
- зростання цін на основні засоби (матеріали, паливо і т.д.),
- значне падіння товарообігу,
- борги з оплати праці працівників підприємства,
- корупційні прояви та зловживання службовими обов'язками деяких працівників "Укрзалізниці" в останні роки.
Міністерству інфраструктури України, Міністерству економіки України, керівництву "Укрзалізниці" запропонують публічно обговорити проект фінансового плану "Укрзалізниці", а також активізувати спільну роботу міністерств по створенню незалежного органу регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері транспорту та суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на суміжних ринках, відзначають в ДРС.
Крім того, "Укрзалізниці" рекомендували провести аналіз ефективності використання коштів отриманих від останніх підвищень тарифів на залізничні вантажні перевезення (зокрема, в січні 2015 року на 30%) і результати аналізу оприлюднити на офіційному сайті підприємства.
Нагадаємо, вантажоперевезення на початку року скоротилися відразу на 25%, пасажиропотік зменшився на 7%. Крім того, в УЗ заявляють, що стан рухомого складу та залізничного полотна в Україні вимагає термінового ремонту.