В Україні планують використовувати відходи при будівництві автодоріг

Зола зі шлаками можуть замінити пісок і щебінь у будівництві доріг

Відходи при будівництві автодоріг планують використовувати в Україні. Вчені довели: так будувати дешевше, і полотно буде міцніше. На нинішньому форумі місцевого розвитку в Трускавці європейські експерти розповіли, як в їхніх країнах роблять асфальт з відходами. Чи зможе Україна поставити на потік таку технологію і що для цього треба?

Реклама

Ось з таких ще цілих клаптиків покриття можна зрозуміти, що ця дорога була асфальтованою. Тепер же вона вся в ямах. Їх і об'їхати ніяк. В такому стані кілька кілометрів автодоріг. Вони з'єднують села. Водії стискають зуби і їдуть – іншої дороги немає.

За даними Міністерства інфраструктури, більше 90 відсотків українських автошляхів треба капітально ремонтувати. Тут, в Івано-Франківській області, допомогти з ремонтом доріг могли б енергетики.

"Може здатися, що я на високій горі. Але це гігантський склад. Піді мною – півсотні метрів відходів від спаленого вугілля – золи. Дівати її нікуди, тому вже кілька років золу з Бурштинської теплоелектростанції зливають і трамбують тут. Це третій золовідвал станції в регіоні . Він займає більше ста гектарів і вже майже заповнений ", – розповідає кореспондент телеканалу" Україна "Борис Бондарчук.

"Вони несуть звичайно шкоду навколишньому середовищу. Наше завдання, їх спочатку мінімізувати, а потім ліквідувати і не вивозити на поховання. Це можливо. Такі технології існують", – говорить міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак.

Реклама

Золовідвали є в кожному регіоні, де працюють теплоелектростанції. І скоро в Україні місця для них може не залишитися. А в Європі така зола давно стала будматеріалом.

"В Європі використовують приблизно 90 відсотків золошлаків, які утворюються. А в Чехії – 99! Золошлаки використовують найчастіше в цементі, в будівництві доріг, а також у відновленні ландшафтів", – пояснює проектант доріг з відходів Францішек Креста.

Зола зі шлаками, які теж складують після спалювання вугілля, можуть замінити пісок і щебінь в будівництві доріг. Надійність суміші перевірена і в українських лабораторіях.

"Золошлакові матеріали можуть нам дозволити підвищити довговічність автомобільних доріг і заощадити на їх будівництві до 30 відсотків вартості. Раніше ми не могли використовувати золошлаки для ремонту шляхів. Не було нормативної бази. Тепер – є", – говорить провідний науковий співробітник ДП "Державний дорожній науково -дослідний інститут імені М.П. Шульгіна "Сергій Головко.

Реклама

Залишилося переконати замовників будівництва доріг використовувати золу.

"Ми повинні ввести екологічні критерії для закупівлі за державні кошти, що дасть пріоритет вторинним матеріалам перед природними ресурсами", – вважає комерційний директор компанії, що займається стратегічним управлінням відходів промисловості Крістіан Єригін.

Першу дорогу з золошлаків планують побудувати на Івано-Франківщині. Її випробовують вантажівками. Коли витривалість шляху доведуть вже не в лабораторії, а на практиці, золошлаки будуть застосовувати масово.

Раніше ми писали, що турки і українці будують першу цементно-бетонну трасу в Україні. Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії.

Раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман показав, як траса Дніпро – Решетилівка перетворюється в бетонну дорогу.

Як повідомляв раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман, Кабінет міністрів України затвердив бюджет на ремонт доріг у 2019 році.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64566.1

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3157.34

Litecoin (LTC)

84.01

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти