В Украине введут электронный билет на транспорт

Ведь все, что в скором времени нужно будет пассажиру, – пластиковая карточка

Передайте на квиток будь ласка! Ця фраза, яку ми щодня чуємо в громадському транспорті, скоро стане неактуальною. У містах – нехай навіть повільно – але вводять електронний квиток. Те, що давно успішно працює в Європі, в Україні – поки щось фантастичне. Адже все, що незабаром потрібно буде пасажиру, – пластикова картка, поповнювати яку можна буде як мобільний телефон. Але скільки буде коштувати всім нам прогрес? І чи стане кращим сам транспорт?

Реклама

Марія живе в Брюсселі сім років. З рідного Києва поїхала здобувати освіту архітектора, але так і залишилася в столиці Євросоюзу. Свого автомобіля немає – до роботи добирається громадським транспортом. Робить дві пересадки, але за проїзд платить один раз – купує спеціальний електронний квиток.

Реклама

Є два види карток, відповідно, магнітна картка, яку можна поповнювати, і поїздки коштують дешевше. Або якщо ти не встиг підійти до автомата перед тим, як зайти в трамвай, ти можеш купити у водія картку на один раз, яка діє годину і коштує 2,50. Тобто це в два рази дорожче, ніж поповнити свою.

Єдиний електронний квиток бельгійці почали впроваджувати ще в дев'яностих. Проїзний документ, підключений до єдиної бази міського транспорту, діє в трамваях, тролейбусах, автобусах і метро.

Реклама

У Бельгії є комплексна система квитків – вона базується на технології "розумної карти".

Одна карта – це дуже зручно. З нею не потрібно купувати квиток для кожної окремої поїздки... Це немов ключі від машини: заводите двигун і їдете.

Завдяки такій системі, дуже просто відстежувати пасажиропотік і організовувати рух громадського транспорту. Також внаслідок впровадження електронного квитка суттєво зменшилася кількість "зайців". За проїзд без квитка доведеться викласти сто євро. Повторне порушення обійдеться в рази дорожче.

Крім того, ринок перевезень став цілком прозорим.

Олена вже тринадцять років водить столичний трамвай. Днями їй довірили сучасну чеську машину. Її пустили по швидкісній лінії.

Раніше Олена працювала кондуктором. Каже: боротьба з безбілетниками ведеться, але вона малоефективна.

Купити квиток пасажирові іноді просто ніде.

Буває, тому що кіоски закриваються, або обід на турнікетах. Тому купують талони у водія. Але є такі, які просто не платять – і все.

Інша справа електронна карта – заплатив, і їдеш спокійно. Про її впровадження в Україні вже давно йдуть розмови. На ділі обмежилися точковими пілотними випробуваннями в різних містах. Більш-менш працюючою системою може похвалитися хіба що столиця.

У міністерстві інфраструктури стверджують: виною всьому – відсутність необхідних законів.

Але ось-ось з'явиться – обіцяють народні депутати.

Це – центр управління рухом громадського транспорту Львова. На карті в режимі реального часу можна відстежити – де знаходиться той чи інший автобус, тролейбус або трамвай.

Запущений днями і так довго очікуваний трамвай на Сихів додати в базу ще не встигли. Це питання часу.

Питанням часу залишається і впровадження нової системи оплати за проїзд.

Трамваї – нові, а оплата – по-старому.

Однак чекати рішень від Верховної Ради у Львові не стали – підписали договір з Європейським Банком реконструкції та розвитку – щоб скоріше забезпечити львів'ян пластиковими картками. Пояснювати європейським кредиторам, навіщо це потрібно – не довелося.

До 2018-го року в кожному львівському трамваї, автобусі і тролейбусі встановлять спеціальні пристрої – валідатори. З їх допомогою можна буде сканувати електронні квитки. Гроші з картки буде списуватися після кожної поїздки. Поповнити її можна буде в терміналах на зупинках, в банках або через інтернет.

У столиці повноцінно система повинна запрацювати вже наступного року.

Система допоможе вивести перевезення з тіні, а значить – збільшити відрахування до місцевого бюджету.

Крім того, вирішується ще одне питання – перевезення пільговиків.

На сьогодні вже 17 міст хотіли б впровадити електронний квиток. Протистояти цьому перевізникам не вдасться. При проведенні нових конкурсів на маршрути з них вимагатимуть установки валідаторів.

Тим часом бельгійці вже і пластикову картку не жалують. Її функції хочуть довірити мобільним телефонам.

Від впровадження електронного квитка виграють не тільки пасажири.

Чим більше це буде автоматизовано, тим легше буде і водієві, в принципі менше звертатимуться пасажири за талонами.

І звичні в переповненому автобусі вигуки: Передайте на два! Водій! Де моя здача з сотні?!! – у найближчі роки зникнуть. Як і безкоштовний масаж пасажирів нерозторопним кондуктором.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "Події тижня" на каналі "Україна".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62876.55

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3043.72

Litecoin (LTC)

80.46

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти