В Україні запустили громадський транспорт: чи безпечно в ньому

Користуватися метро, автобусами і маршрутками можна лише за дотримання особливих правил

В Україні відновив роботу громадський транспорт. І якщо метро в Києві запустили тільки сьогодні, 25 травня, то автобуси, тролейбуси, трамваї та маршрутки стали доступні жителям столиці ще на вихідних. Наземний транспорт перевели на роботу в звичайному режимі – тобто не тільки для тих, у кого є спецпропуски.

Головна умова користування транспортом – дотримання масочного режиму та дистанції. Кількість пасажирів, які заходять в салон, контролюють водії та кондуктори. Частина пасажирів задоволена тим, як працює транспорт, але є й ті, хто не встиг виїхати вчасно через те, що водії беруть в салон лише обмежену кількість людей.

Реклама

А нинішнє метро відрізняється від докарантинного мітками на есклаторах і платформах – жовті й зелені лінії попереджають про необхідність дотримуватися дистанції. Інформація про коронавірус і запобіжні заходи – майже на кожному кроці. Вестибюлі, ескалатори, платформи і рухомий склад – вимиті та знезаражені засобами тривалої дії.

"Ми максимально посилили проведення дезінфекції. Будемо проводити двічі на день дезінфекцію всіх поверхонь, де пасажир теоретично може доторкнутися. Що стосується рухомого складу, то кожен поїзд, який буде виходити з ДЕПО, буде продезінфікований", – розповів начальник київського метрополітену Віктор Брагінський.

Вірусолог Алла Мироненко впевнена: за умови носіння маски і дотримання дистанції у громадському транспорті не небезпечніше, ніж у заповнених людьми магазинах.

"В метро навіть краще умовах для повітрообміну, фільтрується повітря, яке подається. Якщо всі будуть в масках, будуть обробляти руки, не думаю, що це (запуск метро. – Ред.) може вплинути на захворюваність. Тому що це короткий проміжок часу в засобах індивідуального захисту. Але маску потрібно міняти вчасно – хоч вона одноразова, хоч багаторазова", – розповідає Мироненко.

Реклама

Друга традиційна рекомендація – гігієна рук. Їх після тримання за поручні, сидіння і ручки дверей в громадському транспорті обов'язково треба мити або обробляти санітайзером.

Окрема тема – вентиляція в підземці. Через запах вогкості, може здатися, що там застояле повітря. Однак, у метрополітені запевняють, це не так.

"У метрополітені працює величезна система вентиляції. Цим окремий підрозділ займається. Це великі промислові вентилятори. Легені метро – це наші вентиляційні шахти, які виходять на вулицю ... У нас є датчики, і ми контролюємо якість повітря", – пояснює речник київського метрополітену Наталія Макогон.

Дійсно, вентиляційні виходи метро розташовані переважно в зелених зонах – наприклад, у парку політехнічного інституту, ботанічному саду або скверах.І хоча система стара, працює вона добре, стверджує дослідник метрополітену Олег Тоцький.

Реклама

"На старіших станціях, ранніх лініях, потужність вентиляторів була нижчою, тому що була розрахована на інший пасажиропотік. Але вентиляція в цілому працює добре, і повітря змінюється кілька разів на годину", – зазначає Тоцький.

Більше питань до контролю над дотриманням карантинних рекомендацій. Представники поліції, а також громадські організації стежать за дотриманням масочного режиму. Кількість людей в вагонах метро примусово обмежувати не будуть – кажуть, що це відповідальність самих пасажирів.

"У нас є нормативна щільність – 8 осіб на 1 кв. м, уявіть собі! Це ще радянські норми. Але якщо уявімо, що у нас потрібно мати соціальну дистанцію в півтора метра, то вагон метро замість 300 чоловік зможе возити 30 або 50. А тоді це не метро, це маршрутка. Звичайно, таке метро не впорається з попитом і пасажиропотоком", – упевнений експерт з питань транспортного планування Дмитро Беспалов.

Тим часом загалом і без того складна ситуація з українським транспортом загострюється. Комунального транспорту критично не вистачає, а його дефіцит компенсують маршрутками – нехай і некомфортними, але безальтернативними.

Тільки у столиці до карантину маршрутки перевозили понад мільйон пасажирів. А за час жорстких обмежень їх власники зазнали великих збитків, а тому хочуть підвищити тарифи на проїзд. Правда, напередодні місцевих виборів зробити цього їм не дозволяють. Експерт Дмитро Беспалов упевнений: без наслідків все одно не обійдеться.

"Думаю, вони будуть економити на сервісі. Тобто ще більше людей буде всередині маршруток, ще менше інтервали, ще менше безпеку руху, наприклад. Якщо можна не купити вогнегасник, то вони його не куплять – просто для того, щоб заощадити", – вважає фахівець.

Але, врешті-решт, без повноцінного запуску громадського транспорту, розмови про ослаблення карантину і відновлення економіки, не мають сенсу. Адже без транспорту більшість просто не може добиратися на роботу, відвозити дітей до садочків, їздити за продуктами на ринки.

Нагадаємо, раніше представники українського бізнесу розповіли, як налагодять роботу після карантину. Поки тільки 35% компаній готові повернутися в офіси в травні, ще 34% – в червні.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66186.45

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3173.11

Litecoin (LTC)

84.55

Ripple (XRP)

0.54

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти