У Києві руйнується 7-й автопарк: дах може обвалитися, троси проржавіли, а підлога стерлася

Автопарк з'явився в 1973 році і мав окрасу: криту парковку для автобусів з незвичайним куполоподібним дахом

1/24

Якщо ви думаєте, що знаєте Київ – ви помиляєтеся. Подорожувати по столиці і відкривати для себе місто можна роками. Він незвичайний, таємничий, красивий і затишний. Одне з найбільш захоплюючих місць знаходиться на околиці столиці, ближче до Бориспільської трасі. Якщо розглядати його на карті Google, то складається враження, що в Києві давно і надовго пришвартувалася літаюча тарілка. Але якщо підійти ближче, то напис на воротах перед поржавілим і застарілим "НЛО" буде гласить, що за ними – всього лише київський автопарк №7. Хоча до цього незвичайного архітектурного об'єкту навряд чи можна застосувати словосполучення "всього лише". Він вражає уяву і захоплює. На вигляд холодний, темний, обвітрений, який зберігає у своїх глибинах залишки колишньої транспортної слави, а на перевірку самотній, спраглий уваги і балакучий "старий".

Реклама

Колись це місце було схоже на бджолиний вулик. Тут добу безперервно кипіла робота, звідси в далеку дорогу в усі напрямки роз'їжджалися тисячі пасажирів. Люди і транспорт постійно снували туди-сюди, в цехах і майстерень кипіла робота, а в кабінетах великий штат офісних співробітників вручну вів трудомісткі підрахунки.

Київський Автобусний парк №7 – найбільше і унікальне за своєю архітектурою підприємство. Воно з'явилося в 1973 році, і довгий час обслуговувало рейси, які відбувалися в будь-яку точку України. Його головна окраса – велика крита парковка для автобусів з незвичайним куполоподібним дахом, під яким свого часу ночували сотні машин. Хтось наполягає на цифрі 300, інші запевняють, що "Цирк" міг вмістити не менше півтисячі пихкаючих і диркаючих автобусів. Через незвичайну форму Автопарк №7 часто називали "літаючими тарілками" або "Цирком". А все ще працюють тут водії з ніжністю в голосі говорять про нього "Манеж" або "Барабан".

dsc02405

Реклама

Діаметр "Барабана" більше 160 метрів. У його центрі стоїть опорна вежа. Від неї до країв натягнуто 186 тросів, на яких тримаються сотні найтяжких бетонних плит купола. Виходить величезний вільний простір площею близько 20 тис. кв. метрів з єдиною точкою опори по центру. Така конструкція забезпечувала вільне маневрування автобусів і зручну для транспорту парковку. А розташовані тут же мийки та цехи значно прискорювали підготовку автобусів до виїзду.

Зараз тут також стоять автобуси. Але вони вже давно не виходили на лінію і навряд чи колись ще "фиркнуть" парами бензину. Київський Автопарк №7 нині більше нагадує кладовище для транспорту. Тут так само шанобливо тихо, пронизливо сиро. Іноді гавкають собаки-охоронці, але швидше від цікавості. Тварини хочуть подивитися – хто ж тут порушує спокій "старечого" зібрання парку. Зі стелі, під дією перших уже по-весняному теплих променів сонця, стікають брудні бурульки, що свідчать про протікання даху, а іржаві дверцята автобусів нервово скриплять під рукою цікавого візитера.

dsc02420

Реклама

Раніше це величезний простір було живим і теплим. Будівля опалювалася і взимку, всередині було близько 25 градусів. Водії згадують – кулею мчали після рейсу погрітися в свій "Барабан". Таких будівель, як Київський Автопарк №7, у світі було 3. За схожим проектам звели автобусні станції в Санкт-Петербурзі та Парижі. Українська залишилася останньою, та й ту обіцяють незабаром розібрати. Кажуть, продірявився дах і може в будь-який момент обвалитися, поржавіли троси, просіли бетонні плити, стерлася підлога, посипалися стіни. Зникає, розчиняється в історії міста ще один, колись дуже важливий, а зараз просто "об'єкт".

"Працювати у нас було престижно. У рейс не відправляли відразу найнятого водія. Він повинен був кілька років відпрацювати слюсарем, наладчиком і тільки потім йому дозволяли сісти за кермо міського автобуса. Якщо він був хорошим водієм, у нього була гідна характеристика, знання правил дорожнього руху, нормальне здоров'я – його відправляли на міжмісто. І тільки найкращих – у рейси за кордон. Ми їздили в Польщу, Болгарію, Чехословаччину, деякі капкраїни, регулярно на Кавказ, Прибалтику. Щодня з нашого автопарку в дорогу відправлялося 65 рейсів. Платили за роботу теж достойно, давали премії, молоко за шкідливість, а водіїв нічних рейсів безкоштовно годували. Всього у нас працювало близько двох тисяч співробітників", – згадує начальник дільниці Автопарку №7 Василь Швець.

"Колись подивитися на дивовижну конструкцію нашого автопарку приїжджали і японці, і американці – захоплювалися його інженерним рішенням. А ми своїм "барбаном" пишалися. Я не сумніваюся в його надійності і тепер. Він міцний, і якщо його довести до розуму, то ще 20 років вистоїть. Взяти хоча б позаторішній снігопад. Тоді дуже багато води лягло на його дах. Але ж вона витримала. І якщо зараз застосувати нові технології, то можна залатати щілини і усунути протікання, а значить і зупинити руйнування автопарку. Дуже боляче думати, що його незабаром може не стати. Але хто захоче витратити величезні гроші на його відновлення?" – Говорить заступник директора підприємства Григорій Чіча.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62028.02

Bitcoin Cash (BCH)

475.12

Binance Coin (BNB)

550.39

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

25.78

Litecoin (LTC)

80.38

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,81
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,62
56,49
55,02
54,97
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,56
51,08
26,95
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.55

Євро (€)

42.06

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти