Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Боротьба за пост головного архітектора Києва: претенденти обіцяють канатні дороги, вокзали і боротьбу з кіосками

3 березня 2016, 07:13

Наталя Мамчур

Фіналіст визначиться до кінця березня

Столиця. Кандидати обіцяють зробити Київ комфортним для життя

Столиця. Кандидати обіцяють зробити Київ комфортним для життя / Фото: Юрій Кузнєцов

До кінця березня у Києва повинен з'явитися головний архітектор: його вперше обирають на відкритому конкурсі. Вчора визначили 5 фіналістів з 12 претендентів на цей пост. Але вже зараз за крісло розпалюється справжня війна: з'являються компромати, вибори бурхливо обговорюються в соцмережах, а кияни пригадують кандидатам старі проекти. Ми подивилися, яким бачать Київ фіналісти.

ПЕРСОНИ. На фінішну пряму вийшли: проектний директор ТОВ "Проектні системи ЛТД" Сергій Миргородський, відомий своїми проектами реконструкції Поштової площі та Гостиного двору. Також в п'ятірці – начальник КО "Інститут генплану Києва" Сергій Броневицький, директор ТОВ "Компанія "Раден" і замдиректора інституту "УкрНДІпроектреставрація" Сергій Казарянц, директор ТОВ "Проектне бюро "Місто" Юрій Скляренко (з 2011 року по травень 2014 він був начальником управління містобудування та архітектури в міськадміністрації Севастополя). У фіналі також директор, головний архітектор проектів ТОВ "Архітектурний дім" Ігор Писарець. У всіх них є схожі ідеї, але є і свої родзинки. "З 14 березня розпочнуться публічні презентації їх бачення розвитку Києва. Після цього буде обраний переможець", – говорить заступник голови конкурсної комісії, голова апарату КМДА Володимир Бондаренко. Інші члени комісії кажуть, що "вибори" можуть бути завершені до кінця березня.

ПЕРЕСЕЛЕННЯ. Сергій Броневицький пропонує будувати перехоплюючі паркінги на в'їздах в місто, розвивати громадський транспорт, МАФи біля станцій метро замінити громадськими комплексами, а також створити схему підземних паркінгів і легких паркінгів-етажерок біля міських магістралей і площ. Серед його ідей – будівництво автотунелів, а Дніпровські острови він планує перетворити в "рекреаційну зону з різними архітектурно-ландшафтними рішеннями". Андрій Миргородський вважає, що в першу чергу потрібно затвердити Генплан, зонінг і ДПТ за всього міста. Також він виступає за очищення історичних районів від МАФів, і пропонує повернутися до ідеї недільних продовольчих ринків. У його концепції – затвердити комплексну схему розміщення реклами та основні типи рекламних конструкцій, очистити від великогабаритної реклами Хрещатик і території пам'яток історії та архітектури. Він, як і інші претенденти, виступає за створення нових маршрутів міськтранспорту, автопарків, ліній метро, розвиток річкового транспорту. А також підтримує ідею винесення центральних органів держвлади і установ за кордоном ядра міста.

Реклама

ВОКЗАЛИ І МОНОРЕЛЬС. Писарець пропонує побудувати на в'їздах до Києва "візитні картки": сучасні транспортно-торговельні вузли та підвісну канатну дорогу вздовж Дніпра. Розвантажити Київ, на його думку, можна за рахунок розвитку міст-сателітів (створити там підприємства, бізнес-центри, нові школи, сучасні лікарні). Також серед ідей архітектора – будівництво окружної дороги навколо Києва довжиною 214 км і створення нового західного залізничного вокзалу – між Жулянами і пр. Леся Курбаса.

Скляренко в першу чергу хоче розібратися з Генпланом і розробити плани зонування територій. Також він пропонує винести за межі Києва всі об'єкти, які не відповідають столичних функцій, в тому числі – екологічно шкідливі підприємства, і розробити механізм реконструкції промзон: Рибальський острів, Жуляни, Нижня Теличка.

В тренді
Коронавірус на Київщині: хворих вже 52

Сергій Казарянц також хоче створити урядове і парламентське містечка в районі Нижньої Телички. У сфері транспорту пропонує розвивати швидкісний трамвай і міськелектричку і впровадити монорельсовий транспорт, як у Європі. Також він виступає за розвиток концепції Smart City.

ТІ, ХТО ВИБУЛИ. Не потрапила в п'ятірку Анна Бондар, яка зараз виконує обов'язки головного архітектора. Вона виступала проти хаотичного ущільнення забудови, а всі питання пропонувала вирішувати спільними зусиллями влади, бізнесу і з обговоренням і за підтримки самих киян. Серед кандидатів, яких відсіяли, також Микола Віхарєв, якого народ встиг розкритикувати за ідею створення центрального парку на київських островах з церемоніальною площею і стелою державності. Хоча він також пропонував відродити річки Либідь, Почайна, Десенку, створити парк радянського періоду і навіть будівництво нових гілок метро: не тільки на Троєщину, але також в Вишгород, Вишневе, Бровари, Бориспіль.

Вибула з перегонів Олена Олійник, яка робила акцент на збереженні історико-культурної спадщини столиці. Цікаво, що прізвище Олійник "спливло" нещодавно в контексті зруйнованого будинку на вул. Б. Хмельницького, 12-14: кажуть, що в 2006 році вона була одним з архітекторів проекту реконструкції цієї будівлі, коли на місці старого будинку пропонували побудувати 20-поверхівку. Але, як пояснює сама Олена, проект робився саме для того, щоб показати замовнику, що висотка в цьому місці буде недоречна.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...