Київ без маршруток: які зміни готують для жителів столиці

40% маршруток в Києві курсує незаконно

Нещодавно Київрада схвалила розробку нової транспортної програми, яка вже до 2024 року має підвищити безпеку на дорогах і повністю реформувати систему громадського транспорту в столиці. Крім різних пропозицій, там зазначалося, що до призначеного в часі в Києві зникнуть маршрутки. Сайт "Сегодня" розбирався, чи дійсно це так, що зможе запропонувати нова програма і чи потрібні взагалі місту маршрутки?

Реклама

Маршрутки не заборонятимуть, але їх кількість скоротять

На початку жовтня депутати Київради прийняли рішення про розробку Міської комплексної цільової програми розвитку транспортного обслуговування населення та забезпечення безпеки дорожнього руху на 2019-2024 рр.

Готовий документ повинні представити в протягом 6 місяців після прийняття такого рішення. Але вже зараз влада розповідають, які зміни вони запланували. Так, пропонується оновити парк автобусів, тролейбусів і трамваїв, а також прибрати з доріг маршрутки. Зараз понад 40% маршруток у столиці працює незаконно,, жодного контролю за цією сферою немає, а ось додаткові проблеми маршрутки створюють досить часто.

Розмови про те, щоб зробити Київ вільним від маршруток, тривають в столиці чи не щороку. Але, зазвичай, далі ініціатив справа не йде, а жовті буси продовжують курсувати вулицями столиці.

На сайті Київради говориться, що цільова програма повинна прописати жорсткі правила організації транспортного обслуговування на комунальних маршрутах. Зокрема, повинні бути чітко прописані процедури надання пільг з оплати проїзду громадянам, у яких на це є право, на всіх маршрутках і на єдиних умовах.

Щоправда, автор ініціативи, депутат Київради Олександр Пабат зазначив, що відмова від маршруток – це всього лише одна з пропозицій. Трохи пізніше Пабат на своїй сторінці в Facebook написав, що маршрутки в Києві повністю скасовувати ніхто не збирається, тому паніку розводити не варто.

"На чолі питання – забезпечення безпеки і оптимізація транспортної інфраструктури, в тому числі на маршрутах руху громадського транспорту. Що передбачає пріоритетність пасажиромісткого рухомого складу. АЛЕ! При усвідомленні, що в столиці є маршрути, де технічно перевезення здатні здійснити виключно маршрутні таксі. Зрозуміло, повинні бути переглянуті умови вибору перевізника, головним чином, що виключає можливість виведення на лінію автомотлоху", – зазначив Пабат.

Таким чином, про скасування маршруток не йдеться, але ось їх кількість може істотно скоротитися, адже багато хто з них знаходяться практично в аварійному стані, та ще й працюють зовсім неофіційно.

Урбаніст Григорій Мельничук в коментарі сайту "Сегодня" зазначив, що йдеться про використання великогабаритного транспорту на головних маршрутах, а не про скасування маршруток в принципі. Але їх кількість дійсно потрібно скоротити, вважає експерт.

"Йдеться про використання великогабаритного транспорту на тих маршрутах, де великий пасажиропотік. Ну, і необхідно скоротити кількість маршрутів, оскільки їх у нас більше, ніж потрібно, є багато маршрутів, які дублюються", – пояснять Мельничук.

Що не так з маршрутками

Громадський транспорт в Україні завжди був збитковим. Що стосується муніципального транспорту, він давно застарів і потребує масштабної реконструкції або оновлення. Та й не можна сказати, що маршрутки знаходяться в кращому стані. До того ж, з маршрутками в столиці постійно стаються якісь події. Вони потрапляють в аварії, збивають людей і врізаються в зупинки.

Так, тільки у вівторок, 16 жовтня, маршрутка біля Солом'янської площі врізалася в тролейбус і вибила йому скло своїм дзеркалом. А на початку жовтня у маршрутки, яка їхала на Троєщину, на ходу вибухнуло колесо. Такі новини з'являються майже щотижня, але ситуація з маршрутками в Києві не змінюється.

Григорій Мельничук також додає, що ті жовті автобуси, які їздять Києвом – це далеко не маршрутки, а просто комерційні перевізники.

"Варто зрозуміти, що той транспорт, який їздить зараз – це не маршрутки, це маленькі комерційні автобуси без пільг. Ще в 80-ті роки були маршрутні таксі, і їх зміст полягав в тому, що вони не мали фіксованих зупинок. Це був транспорт, який забезпечував гарантоване місце сидіння, там ніхто не їхав стоячи, і проїзд там коштував втричі дорожче, ніж в громадському транспорті. Тобто маршрутки були альтернативою особистому автомобілю і таксі, а не муніципальному транспорту, як це є зараз", – пояснює Мельничук.

Так, згідно з даними сайту EasyWay, у київських маршруток зараз є близько 160 маршрутів. І якщо в деякі частини міста дійсно є резон пускати саме маршрутки, а не тролейбуси або трамваї, то в деяких місцях вони зовсім не потрібні.

Замінити маршрутки муніципальним великогабаритним транспортом не так складно, як здається на перший погляд. У Київській міській державній адміністрації на початку 2018 р. повідомляли, для того, щоб замінити маршрутки в столиці і при цьому задовольнити запити всіх громадян, місту необхідно купити ще 231 автобус великої місткості, 172 тролейбуси і 62 трамваї.

Проте, наразі маршрутки продовжують курсувати вулицями міста, і навряд чи кудись подінуться найближчим часом. Повністю позбавлятися від цього виду транспорту Київ не планує, але ось провести хорошу чистку нелегальних перевізників, перевірити стан транспорту і скоротити його кількість – цілком може.

Реклама

"Для різних ліній, для різних маршрутів потрібен різний транспорт, є невеликі райони, або приватний сектор, де стоїть кілька віддалених будинків, і де немає сенсу використовувати великогабаритний транспорт. І це ніша для таких перевізників. А на магістральних вулицях дійсно велика кількість маленьких автобусів створює додатковий рух і шкодить безпеці", – підсумував Мельничук.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66450.26

Bitcoin Cash (BCH)

511.37

Binance Coin (BNB)

602.34

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum Classic (ETC)

28

Litecoin (LTC)

84.67

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.78

Євро (€)

42.31

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти