За півмісяця роботи нові нічні маршрути перевезли вже понад 1500 пасажирів. Працюють вони з 23:00 до 6:00, з інтервалом в годину, за проїзд потрібно віддати 3 грн.
БЕЗ КОНДКТОРІВ. Поки нічних маршрутів в місті чотири: три тролейбусних – №91H (Центральний залізничний вокзал – вул. Милославська), №92H (Південний залізничний вокзал – вул. Свободи) і №93H (Ст. м. "Площа Льва Толстого" – вул. Чорнобильська), а також один автобусний – №137 ("Центральний залізничний вокзал – ст.м. "Харківська"). Для нічного проїзду розробили і разові квитки особливого зразка. Вони більше звичайних і салатового кольору. "Вони дійсні для проїзду в тролейбусі, автобусі і трамваї, але тільки вночі. У квитках відсутня голографічна стрічка – вони відривні і їх не потрібно компостувати", – говорить директор "Київпастранс" Дмитро Левченко та додає, що талончики купувати обов'язково, щоб не бути оштрафованим контролером. А ось кондукторів на нічних маршрутах немає. Пропрацювали вони всього три дні. "Купити талони можна у водія", – кажуть у департаменті транспорту КМДА.
ПОКАТУШКИ. Як розповідає киянин Станіслав Шепелєв, більш ніж за тиждень поїздок на нічному маршруті йому прийшло надивитися всякого. "На маршруті №92Н на вул. Гарматній підібрали людину, якій треба було на Святошино. Пасажир дивним чином переконав водія, що грошей немає, а потім попросив закурити. На вул. Великій Васильківській на 91-му маршруті напросився чоловік з речами, який відверто закосив під бездомного. Бачили навіть зацепера, який катався на лірі нічного тролейбуса №93Н. А ось "нічні феї", на проспекті Перемоги, ховають обличчя, коли повз проїжджає тролейбус", – пише Шепелєв.
"А я в тролейбусі №93H бачив закохану парочку, яка їхала на Чорнобильську. Вони пили шампаское, а хлопець захоплено читав дівчині вірші на весь салон", – розповідає киянин Олександр Чернюк.
За одну поїздку на різних маршрутах перевозять від трьох до десяти пасажирів. Деякі відверто дивуються нічним тролейбусам. "Є водій, який вже мене знає в обличчя і вітається", – розповідає Станіслав.
"Їхала на нічному 91-му маршруті і була приємна здивована новорічною прикрасою салону з гірляндами і дощиком. На Центральному залізничному вокзалі зайшло троє пасажирів з сумками і валізами. Людям з поїзда такий транспорт більш ніж зручний", – пише киянка Юлія Безпалова.
Деякі городяни нарікають на те, що нічний транспорт не ходить чітко за розкладом. "Чекав 93-ий маршрут півгодини на холоді. Коли він мав бути вже на зупинці, трекер в мобільному показав, що тролейбус тільки виїхав з депо", – пише Владислав Козинець.
Контроль і збитки
У КМДА планують з'єднати нічними тролейбусами центр міста і Оболонь. Курсувати вони будуть з 23:00 до 6:00 з інтервалом в одну годину. Стартувати тролейбуси будуть від Майдану і доїжджати до вул. Північної. Правда, коли новий маршрут почне працювати, в департаменті транспорту КМДА ще не знають, рішення про запуск маршруту буде прийнято в кінці місяця.
"В кінці січня ми приймемо остаточне рішення. Що ж стосується можливого запуску інших нічних маршрутів (раніше обговорювалося запуск 12. – Авт.), про це поки не йдеться, так як діючі маршрути ще не заповнені пасажирами. Це 100-відсотковий збиток. Навіть ймовірна ціна за проїзд в 10 гривень", – кажуть у департаменті транспорту. До слова, заробили на нічних маршрутах і контролери. Перевірку проводять кілька разів на тиждень.