Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Таємниці Київського метрополітену: репортаж зі станції-привида "Львівська брама"

4 грудня 2019, 07:38

Олександр Марущак

Співробітники станції чергують тут по 12 годин і не бояться привидів

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Реклама

Проїжджаючи зеленою гілкою Київського метрополітену, на ділянці між "Лук'янівською" і "Золотими воротами" пасажири часто бачать вогні в тунелі й обриси найтаємничішої станції метро "Львівська брама", яку міська влада все ніяк не може добудувати і ввести в експлуатацію. Сайт "Сьогодні" побував на недобудованій станції, щоб розвідати, чим і як вона живе зараз.

Нагадаємо, будівництво "Львівської брами" почали в середині 1991 року, але роботи були заморожені в 1996 році через відсутність комплексного рішення реконструкції Львівської площі, на яку заплановано вихід зі станції. Нагадаємо, що журналісти "Сьогодні" були першими, хто відвідав цю станцію ще в жовтні 2001 року. Тоді побудувати виходи і запустити станцію міські чиновники обіцяли в 2004 році. Після цього пролунала незліченна кількість обіцянок, але всі вони так і не втілилися в життя.

Потрапити на станцію-привид можна на поїзді метро. Залагодивши всі документальні формальності, зустрічаємося з представниками метрополітену на станції "Лук'янівська" і заходимо в вагон біля кабіни машиніста.

Відео: Сьогодні

Кілька хвилин у дорозі – і поїзд зупиняється на станції-примарі, гучним зв'язком передають: "Технічна зупинка!" Пасажири з цікавістю дивляться у вікна. А для нас машиніст відкриває двері в свою кабіну. Через неї ми ступаємо на перон недобудованої станції.

"Якщо відкрити всі двері, то інші пасажири можуть вибігти на перон. Кому потрібні проблеми? Тому на станцію можна потрапити тільки так, через кабіну машиніста і групою не більше як п'ять людей, щоб не затримувати поїзд. Такий шлях проробляють усі співробітники різних служб метрополітену, які приїжджають сюди", – пояснює нам провідник.

На пероні напівтемрява. Уздовж нього тьмяно горять ліхтарі. Нас просять дивитися під ноги. Проходимо бетонним пероном, повертаємо направо, між арками вже відкрито невеликі двері, і нас зустрічають співробітники станції.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

До речі, мобільний зв'язок тут хоч і погано, та ловить, можна навіть зателефонувати.

"Незважаючи на те, що станція недобудована, тут є багато різних комунікацій. Тому тут постійно перебуває черговий. Загалом тут працюють чотири людини. На станції немає пасажирів, але є робоче обладнання, і його потрібно обслуговувати. На станцію приїжджають представники різних служб метрополітену – і вдень, і вночі. Черговий по станції здійснює допуск представників різних служб до комунікацій, а також стежить за ходом виконання робіт", – розповідає сайтові "Сьогодні" Леся Снігур, начальник станції "Львівська брама".

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Леся Іванівна працює начальником станції вже 11 років. Вона ж – начальник станції метро "Лук'янівська".

"Роботу починаю з "Лук'янівської", а потім займаюся "Львівської брамою". Ця станція обладнана охоронною та пожежною сигналізацією, також є електричне господарство та інше устаткування. Наші співробітники стежать за станом колії і тунельних конструкцій. Взагалі тут не страшно. Для тих, хто давно працює. Чергові трудяться за змінним графіком – 12 годин. Страшно й нудно тут не буває", – додає начальник станції.

Виходи між арками на пероні наглухо забиті й підключені до сигналізації. Вийти та зайти можна тільки через одні двері.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Повітря вологе, затхле. Через пів години перебування на станції відчувається брак кисню. Дихати легше стає після того, як проїжджають потяги і розганяють по тунелях повітря. Поїзди тут курсують у двох тунелях кожні 3-4 хвилини.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Помічаємо в залі станції калюжі на підлозі й час від часу ухиляємося від крапель води зі стелі.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

На ній помітні металеві "латки", які запобігають протіканню.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Зараз станція-привид нагадує печеру. Мало того, тут з'явилися сталагміти – натічні мінеральні утворення, що ростуть у вигляді конусів і стовпів просто на бетонній підлозі і під ребристими стінами станції.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

У головному залі ми нарахували їх кілька штук. Деякі досягають висоти 16-20 сантиметрів.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

"Їх тут багато. Бачите білі плями на підлозі? Це вже зрубані нарости. З ними борються співробітники нашої служби. Вони приїжджають рази три-чотири на місяць і збивають сталагміти молотками, а також вивозять їх зі станції на мотовозах. Якщо цього не робити, тут уже неможливо було б пройти – ліс би виріс! Це сольові утворення. На недобудованій станції сприятливі умови для їх росту. А це дуже небезпечно, за таку "бурульку" можна зачепитися, впасти і покалічитися", – розповідає нам співробітниця станції.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

До речі, станцію "Львівська брама" жодного разу не знімали для кліпів і художніх фільмів. Але один раз тут проходив показ мод. Незвичайний захід відбувся в березні 2013 року. Для цього було встановлено додаткове освітлення на склепінні головного залу, а також обладнані місця для гостей і моделей.

"Тоді на станції зібралося до 800 осіб. Грала музика, дефілювали моделі в красивих сукнях. Усіх учасників заходу суворо за списком возили поїздами від станції "Золоті ворота", де розпочався захід. А після його завершення гостей так само вивозили. Все це проводилося з дозволу керівництва метрополітену. Більше так багато відвідувачів на станції ніколи не було", – розповідає Леся Снігур.

У темних бічних частинах станції помічаємо провали і недобудовані конструкції, які чимось нагадують бомбосховище. Бути тут трохи моторошно, особливо коли чути скрегіт металу. Співробітники станції запевняють, що в недобудованому приміщенні ніколи не помічали якихось аномальних явищ.

"Усі, хто потрапляє на станцію "Львівська брама", запитують про метрових пацюків, які нібито живуть у тунелях метрополітену, а ще про привидів і мутантів. Мабуть, антураж недобудованих конструкцій і арматури, що звисає, цьому сприяє. Ну, немає тут привидів! Так, спочатку трохи моторошно. Особливо якщо хтось раптово заскрипить дверима або щось голосно скаже – акустика тут приголомшлива. Але запевняю вас: нічого аномального тут немає", – додає начальник станції.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

"Це все легенди про привидів і метрових щурів. Я вже 18 років працюю на цій станції і жодного разу нічого подібного не бачила. Шкода, звичайно, що за всі ці роки її так і не добудували. Але станцію метро "Печерська" теж довго не відкривали, а потім усе ж доробили й відкрили. Сподіваюся, що і відкриття "Львівської брами" я дочекаюся", – додає чергова по станції Валентина Галицька.

До речі, довжина станційного залу – 100 метрів. Прогулюючись по бетону, помічаємо стару вагонетку і металеві конструкції, які так і не вивезли звідси будівельники. Можливо, сподівалися на швидке відновлення робіт. Станція розміщена під Львівською площею, тільки відстань від неї до поверхні – більше 80 метрів.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

Нам показують місце, де мають бути побудовані виходи з "Львівської брами" і встановлені подвійні ескалатори, як на "Золотих воротах". Зараз там тупик. Під платформою залишилися недобудованими станційні приміщення, а в одному місці зяє великий провал.

/ Фото: Ігор Рець, Сьогодні

На станції є невелике приміщення, в якому перебуває співробітник під час чергування. Кімната ще в 2001 році була обладнана туалетом, умивальником і телефонним зв'язком. За інструкцією, черговий не може читати, використовувати мобільний телефон або плести. Це заборонено.

"Черговий зобов'язаний вивчати документацію і стежити за виконанням робіт різними службами. У разі потреби він повинен телефоном повідомити важливу інформацію. А якщо спрацює охоронна сигналізація, то наряд поліції прибуде на станцію протягом 10-15 хвилин – на поїзді з "Лук'янівки". На щастя, ще жодного разу на станцію ніхто самовільно не пробирався", – розповідає нам начальник станції.

Як пояснили "Сьогодні" в пресслужбі Київського метрополітену, поки на 2020 рік "Львівську браму" не внесли в програму соціально-економічного розвитку міста. А це означає, що майбутнє станції невизначене.

"Поки невідомо, що буде зі станцією. Відкрити її можуть лише після повної реконструкції Львівської площі. Тоді й має бути визначено, де саме будуть побудовані виходи зі станції. Поки ж місто навіть не оголошувало про плани реконструкції Львівської площі", – пояснила сайтові "Сьогодні" Наталія Макогон, радник начальника Київського метрополітену.

Крім станції "Львівська брама", у столичній підземці є ще дві станції-привида на зеленій гілці. Це "Теличка", розташована між станцією "Видубичі" та Південним мостом, і "Герцена" – між "Лук'янівкою" і "Дорогожичами".

"На станції "Теличка" є всього лише дві платформи з боків, а посередині проходять потяги. Виходи з неї не побудовані. Планів щодо будівництва станції у міста поки немає", – пояснюють у підземці.

Варто зауважити, що кілька років тому міська влада заявляла про плани винесення промислової зони в районі "Телички" за межі міста і забудови цієї території житловими будинками та офісами. Тоді розглядали можливість відкриття тут станції метро "Теличка". На жаль, тепер про це не згадують.

"Станція "Герцена" – це більше технічна зупинка для поїздів. Там є місток уздовж тунелю для проходу машиністів поїздів. Туди можна приїхати, але, крім містка і поїздів, що проїжджають, ви нічого не побачите. Будівництво цієї станції – це дуже далека перспектива", – додають у метрополітені.

Їхали ми зі станції "Львівська брама" так само, як і приїхали, – через двері кабіни машиніста зайшли в перший вагон. І своєю появою дуже здивували пасажирів. Для заспокоєння їхніх нервів довелося кинути фразу: "Ми з майбутнього!" А вже на "Лук'янівській" ми вийшли на перон разом з усіма пасажирами.

Раніше ми писали про те, як миють і прибирають поїзди в столичному метрополітені. Дізнавалися, чим і як миють станції столичної підземки, а поручні ескалаторів просочують тальком. Також ми підгледіли, навіщо в депо метрополітену машиністи влаштовують "аварійні гри".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...