Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Таємниці київського метро: хто, як і чим миє ескалатори і підлоги на станціях

26 листопада, 09:24

Олександр Марущак

Поручні на ескалаторах обробляють тальком, а підлоги станцій вимивають від пролитої сметани і фарби

Реклама

Холодна погода і мороз сприяють поширенню простудних захворювань в столиці. Більшість жителів Києва нарікають, що простудні бактерії приносять саме зі столичного метрополітену, де традиційно велике скупчення людей на перонах станцій і на ескалаторах. Сайт "Сьогодні" вирішив дізнатися: хто, як і чому саме миє підземку.

Для кожної станції – а їх в метрополітені Києва 52 – розроблені свої графіки прибирання. Про те, як миють і дезінфікують підземку, нам розповіли і показали на станції метро "Льва Толстого".

"Верхня частина ескалатора – балюстрада, протирається вологою ганчіркою з миючим засобом. Більшість пасажирів несправедливо говорять, що балюстраду миють старими ганчірками, але це не так. Матеріал видається нашим співробітникам новий. Його спеціально закуповують, і не в секонд-хенді, як пліткують люди. Все чисте: і вода, і ганчірки, і відра. Балюстраду ескалатора протирають ганчіркою двічі на день, в період з 8:00 до 20:00. У нічну зміну проводиться генеральне прибирання балюстради. Робиться це більш ретельно при відключеному ескалаторі. У нічну зміну, проводиться дезінфекція балюстради спеціальним розчином без кольору і запаху", – розповідає сайту "Сьогодні" Галина Грабійчук, заступник начальника дистанції руху на синій гілці метро.

Фото: Міла Князьська-Ханова, "Сьогодні"

За словами Грабійчук, в зоні їх відповідальності прибирання території від входу на станцію до перону, де пасажири сідають в поїзд.

"Підлога на станціях і вестибюлях протирається вологою ганчіркою, яку вимочили у воді з додаванням звичайного миючого засобу. Ви, напевно, бачили наших прибиральниць з великими швабрами. На підлозі збирається пісок, пил, сіль. Вони просто протирають підлогу, стягують все це і викидають. Робиться це двічі на день, а якщо негода, то й більше. Також використовуємо миючі машини для прибирання підлоги касових залів та перонів станцій. Машини є на акумуляторах і на електриці. Такою технікою укомплектовані всі станції, але її кількість різна і залежить від площі станції. Наприклад, на "Льва Толстого" таких машин працює дві – в касовому залі і на платформі", – додає Галина Грабійчук.

Також проводиться нічне генеральне прибирання всієї станції, після того як пасажири залишають метро. Миється підлога з використанням порошку або миючого засобу, як у звичайній квартирі. Фахівці проводять дезінфекції всієї станції. Наприклад, на "Льва Толстого" працюють троє прибиральниць.

Фото: Міла Князьська-Ханова, "Сьогодні"

Подейкують, що прибиральниці навіть співають на закритих станціях, тут приголомшлива акустика.

"Ніхто не забороняє співати під час роботи. Отже якщо є гарний настрій, то можна і заспівати. Жінки у нас працюють і по 20 років, а деякі вже й близько 30 років займаються прибиранням станцій", – додає одна зі співробітниць підземки.

Наприклад, Лариса Вдовенко прибирає станцію "Льва Толстого" третій рік. Показує нам, як миє балюстраду вологою ганчіркою, проїжджаючи знизу вверх на ескалаторі.

"Чого тільки не трапляється за зміну. Люди у нас різні. Хтось може і нагрубіянити, і штовхнути. Тому прибирання проводимо, коли пасажирів на станції небагато. А одного разу мені навіть квіти подарували. Просто так, щоб підняти настрій. Було дуже приємно. Взагалі приємно, коли тобі незнайома людина говорить спасибі за твою роботу. Це зігріває серце, і ти розумієш, що не дарма робиш свою роботу. Іноді, коли випадає багато снігу, нам допомагають звичайні перехожі прибирати його біля входу до станції", – розповідає Лариса Вдовенко.

Нерідко пасажири розливають щось на станції.

"У таких випадках нам доводиться все терміново прибирати. Бувало, що розбивали на пероні банку зі сметаною, яка випала з пакета жінки – справа кількох хвилин. Або проливали молоко, пиво. Одного разу відмивали пару годин фарбу, яку впустив разом з банкою з рук пасажир. Трапляється, що людям буває зле через самопочуття або від випитого. Все "це" теж прибирають наші дівчатка. Багато роботи в новорічні свята. Пасажири іноді зустрічають Новий рік прямо на пероні. Розуміючи, що вже спізнилися до головної ялинки, відкорковують шампанське майже на пероні біля станційного годинника. Звичайно, його проливають – прибираємо і це", – додає Галина Грабійчук.

Фото: Міла Князьська-Ханова, "Сьогодні"

Нам показали, як працює миюча машина в касовому залі на станції "Льва Толстого". З її допомогою прибирають весь бруд, який наносять взуттям пасажири.

До речі, в підземці прибиранням займаються ще кілька служб: наприклад, співробітники комерційної служби проводять прибирання вікон каси, турнікетів, кабіни контролера. Також миють плафони і навіть стіни станції. Все робиться вночі, коли метрополітен закривається.

На станції "Палац спорту" нам показали, як миють ескалатори. Цим займається окрема служба.

"Найбрудніше місце на ескалаторі – це поручень, за який тримаються всі пасажири. Його дезінфекція робиться один раз на день зрання, перед відкриттям станції. Для цього застосовується два дезінфікуючих засоби – "БіоЛонг" та "антихлор плюс". Його розводять в певних пропорціях і обробляють поручні, щільно притискаючи до них ганчірку. Для повної обробки потрібно, щоб ескалатор зробив два повних оберти. Потім також дезінфікують другий поручень. А щоб не заплутатися, з якого місця почали роботу, майстри роблять позначку крейдою на сходинках або на стику поручня", – пояснює нам Геннадій Ляшенко, заступник начальника дистанції технічного обслуговування ескалаторів №3, яка відповідає за роботу всіх ескалаторів на зеленій гілці метрополітену.

Ми не могли не запитати, звідки метрополітен бере таку кількість ганчір'я для миття ескалаторів.

"Щомісяця нам видають певну кількість ганчір'я. Для прибирання ескалаторів на зеленій гілці метро ми отримуємо 180-200 кілограмів ганчірок. Вони бувають білими, кольоровими і чорними, в залежності від робіт, які потрібно виконувати", – пояснює Ляшенко.

Найбільше поручні ескалаторів і бічні стіни балюстради на станції "Палац спорту" страждають від написів, які залишають футбольні фанати. Їх можна вивести лише розчинником. Вболівальники після кожного матчу пишуть на поручнях рахунок, назву улюбленої команди, матюки або "малюють всілякі дурниці" чорними маркерами.

Фото: Міла Князьська-Ханова, "Сьогодні"

"Все це доводиться позапланово відмивати нашим співробітникам. Одного разу балончиком з фарбою розмалювали після футболу весь ескалатор на пересадочному вузлі зі станції "Палац спорту" на "Льва Толстого". Ми відмивали його розчинниками чотири години! Щоб вранці пасажири побачили його чистим. А взагалі бічні частини балюстради миють тільки, коли ескалатор відключений. Борти балюстради миють п'ятипроцентним мильним розчином. Після цього насухо витирають сухою ганчіркою. За існуючими нормами, балюстраду ескалатора потрібно мити раз на місяць, але на "Палаці спорту" це доводиться робити дуже часто", – розповідає один з робітників Олексій Пучков.

До речі, щоб поручень ескалатора не лип до рук пасажирів, його обробляють тальком.

"Використовуємо тальк, який засипається в мішечок, і ним працівник торкається поручня, який рухається. При цьому робиться два повних оберти ескалатора. Після цього поручень витирається ганчіркою, для цього ескалатор теж проїжджає два оберти. Весь процес займає півгодини. Взимку тальком обробляємо поручні один раз на 15 днів, а влітку – один раз на два дні", – пояснюють співробітники підземки.

Раніше ми повідомляли, що невідомі розмалювали фарбою цілий склад метрополітену у Києві. Вандали зафарбували фарбою всі вікна і двері у вагонах.

Також ми повідомляли, що на станції метро "Осокорки" закінчили малювати гігантський мурал в рамках проекту MoreThanUs. Розмальовувати звід станції почали у вересні цього року. Роботи проводилися ночами. Поетапно свої мурали малювали вісім художників з різних країн світу, але всі роботи присвячені Україні. Проект обійшовся в 3,6 млн грн.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...