Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Вартість парковки в центрі Києва хочуть підвищити в 10 разів, а евакуаторів стане більше

10 січня, 07:00

Олександр Марущак

Влада планує створити цілу армію з сотні евакуаторів та інспекторів з паркування

Реклама

Київ задихається від щоденних заторів на дорогах. Засилля автомобілів на вулицях столиці просто вражає, їх кількість стрімко збільшується щороку. Сайт "Сьогодні" з'ясував, що планують влади змінити в Києві, де зможуть паркуватися столичні водії, а також коли і на скільки зміниться вартість парковки.

За рік – плюс 150 тисяч авто в столиці

За даними КМДА, кількість автомобілів в місті збільшилася в порівнянні з 2018-м роком на 15%.

"За такий короткий період (в розрізі року) в місті додалося близько 150 тисяч автомобілів! Раніше в Києві було зареєстровано близько 1 мільйон авто. Одна з основних причин такого приросту пов'язана із завезенням і легалізацією "евроблях". Це відображається на міському трафіку. Він катастрофічний: дороги, мости, транспортні вузли перевантажені, плюс транзитний транспорт- місто на таку кількість авто просто не розраховане", – пояснює сайту "Сьогодні" Дмитро Рахматуллін, начальник інспекції з паркування та заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА.

/ Фото: Pixabay

За словами чиновника, за такого різкого збільшення кількості авто у місті погіршується проблема нестачі паркувальних місць.

"Якщо ви запитаєте, чи потрібно при такому збільшенні автомобілів в місті різко збільшувати кількість паркувальних місць, то я вам відповім: ні! Чому? Йдучи за такими тенденціям, ми будемо сприяти подальшому збільшенню кількості авто в місті і погіршувати і без того зіпсовану екологічну ситуацію. Але нам не потрібне місто тільки для машин. Якщо йти таким шляхом, то скільки б в Києві не будували багаторівневих розв'язок, паркінгів, нових доріг і мостів – ситуація тільки погіршуватиметься. Наші колеги в 2014-2015-х роках, розробляючи транспортну модель Києва, на той час вже зафіксували 213 автомобілів на 1000 жителів. У 2017 році рівень автомобілізації був уже 257 автомобілів. Наразі ми перестпаємо поріг в 300 автомобілів на 1000 жителів. Зараз кількість паркувальних місць у місті становить близько 50 тисяч. Є спеціально облаштовані майданчики – нічні парковки, які обладнані огорожею, шлагбаумом і охороняються. Більшість таких майданчиків виставляються через відкриті торги приватним контрагентам в тимчасову експлуатацію. Також є парковки в межах червоних ліній – уздовж доріг і на тротуарах. Такі парковки контролює тільки місто. І таких паркувальних місць досить багато по місту", – додає Рахматуллін.

Фото: Д. Рахматуллін

"Реанімація" вулиць Києва

У столиці створено і постійно функціонує робоча група, до якої входять десятки фахівців, які займаються "реанімацією" київських вулиць.

"Вулиці, які були облаштовані ще в радянські часи, вже не відповідають сучасним вимогам. Фахівці розробляють на них нові схеми організації дорожнього руху, оптимізують дорожні знаки, розмітку та паркувальні місця, пішохідні переходи, зупинки громадського транспорту, передбачають паркомісця для таксі. В такому форматі зараз переробляються всі вулиці Києва. Після проєктування ми бачимо, що кількість заявлених і пзаланованих паркувальних місць збільшується. Зокрема, за рахунок такої оптимізації і відбувається удосконалення паркувального простору в місті", – запевняє Рахматуллін.

Штрафують всіх без розбору

Водночас багато водіїв скаржаться, що паркувальних місць в місті бракує. А інспекція з паркування без розбору прибирає з вулиць автомобілі.

Фото: Д. Рахматуллін

"Ми евакуювали з вулиць тільки ті автомобілі, які злісно порушують правила паркування і стоянки. Винятків не робимо! Навіть якщо це автомобіль крутого бізнесмена, глави Верховного суду, Генерального прокурора або депутата Верховної ради. Якщо порушив – штрафуємо без розбору. З 2 липня 2019-го міськими паркувальними інспекторами з метою покарати порушників винесено 6111 постанов (станом на 22.12.2019). Загальна сума штрафів виписана на 2 мільйони 529 тисяч 150 гривень. З них оплачено квитанцій на більш 1,75 мільйона гривень. Відсоток оплати становить 65%. Також ми зачищаємо дороги від припаркованих авто, через які виникають затори. Іноді автомобілісти паркуються в ряд, займаючи одну смугу проїжджої частини саме в годину пік. У таких випадках інспекція уповноважена забирати авто, навіть якщо порушення не суттєве, і робиться це без участі патрульної поліції", – пояснює Рахматуллін.

/ Фото: Сьогодні

Ще одна функція роботи інспекції – це перевірка оплати парковки, чим і займаються інспектори. Робиться це поки що вручну, що забирає багато часу в інспекторів. Виявляється, для інспекції з парковки до цього часу не закуплений і не переданий програмно-апаратний комплекс, який повинен спростити їх роботу. Хоча багато міст України вже такі закупили і успішно використовують.

"Мова йде про автоматичну систему контролю оплати послуг паркування. За допомогою приладу (телефону або планшета), інспектор з паркування може швидко перевіряти, оплачена парковка чи ні. Якщо водій "забув" або "не вважав за необхідне", то інспектор може миттєво фіксувати порушення і виписувати штраф. Зараз все це теж робиться, але в ручному режимі, і забирає багато часу в інспекторів. Сподіваюся незабаром ми матимемо таку систу", – говорить Дмитро Рахматуллін.

Брак інспекторів

Інспекція постійно працює над збільшенням штату інспекторів.

"Зараз нам вдалося їх набрати загалом 25 осіб, хоча, за штатом має бути 100. І це тільки щоб наводити порядок в центрі Києва. Щоб охопити інспекторами все місто, нам потрібно набрати близько 350 осіб. Тоді це буде ефективно і продуктивно по всьому місту. У кожному районі Києва повинен з'явитися свій відділ інспекторів, залежно від завантаженості району. Набір інспекторів "кульгає", оскільки людей не влаштовують умови. Щоб стати інспектором, у людини має бути вища освіта, і вона повинна скласти тести для держслужбовців, бути готовим до роботи з великим об'ємом документів, ну і, звичайно, стійкість до стресів, оскільки йому доведеться спілкуватися з нервовими водіями. Багатьох такі вимоги просто лякають, та й зарплата не влаштовує. До недавнього часу вона становила до 15 тисяч гривень. Буквально 1-2 місяці тому нам вдалося знайти можливість і збільшити зарплату інспекторам до 20 тисяч гривень", – додає Рахматуллін.

Фото: Д. Рахматуллін

Тим часом інспектори з паркування разом з патрульною поліцією працюють над тим, щоб в Києві смуги для громадського транспортубули вільні від приватного транспорту, а тролейбуси, автобуси і маршрутки ходили за розкладом.

"Ситуація зміниться, коли київський водій побачить альтернативу. Коли зрозуміє, що витрачає більше грошей на пальне, паркування в центрі міста і ризикує бути евакуйованим в разі порушення правил паркування, тоді він оцінить, що, можливо, варто залишити свій автомобіль десь на околиці, біля метро, і скористатися громадським транспортом. І при цьому, наприклад, отримає знижку на проїзд на громадському транспорті. На ньому йому буде простіше пересісти, доїхати в потрібне місце швидше і з комфортом", – пояснює Дмитро Рахматуллін.

Де шукати парковки

За словами чиновника, в Києві достатньо паркінгів і парковок, де можна паркуватися в центрі міста.

"На сайті "Київтранспарксервісу" є детальна інформація про місця для паркування. Там позначені всі паркувальні місця в ТЦ, ТРЦ, вказані звичайні паркувальні майданчики. Зараз шукаємо цифрове рішення про те, як інтерактивно інформувати водіїв про наявність вільних місць для паркування в тому чи іншому місці. До речі, коли ми почали активно прибирати авто в центрі міста, то паркувальний майданчик в ЦУМі почав стрімко наповнюватися авто (година парковки тут коштує 50 гривень). І в дні активної евакуації завантаження паркінгу в ЦУМі досягає 100%. Люди зрозуміли, що просто так кидати автомобіль – дуже дорого, і можна на 1-3 дні залишитися без машини. Водіям просто лінь шукати паркінги в місті! Їм простіше кинути машину десь ближче", – підкреслює Дмитро Рахматуллін.

/ Фото: Pixabay

Нещодавно на вулиці Богдана Хмельницького відкрили першу експериментальну безкоштовну парковку для таксі. Вона облаштована колесовідбійником і шлагбаумами. Ще чотири таких з'являться найближчим часом. Майданчик популярний серед таксистів, але щодня і щоночі сюди через колесовідбійник заскакують любителі припаркуватися "на шару". Таких "любителів" доводиться особливо часто евакуювати на штраф-майданчик.

Наберуть армію з евакуаторів

"На жаль, окремих автомобілістів можна виховати тільки одним методом – жорсткою евакуацією автота фінансовими стягненнями. Зараз на вулицях Києва працює 20-30 евакуаторів. Їх кількість планується збільшувати. Працювати на вулицях міста зможе будь-яка компанія, що має необхідну техніку. Якщо вона відповідає викладеним на сайті КМДА вимогам і умовам, то зможе працювати разом з нашими інспекторами з паркування. Щоб повноцінно навести порядок на всіх вулицях і тротуарах столиці, нам потрібно як мінімум 100 евакуаторів. Але це короткострокова потреба в такій їх великій кількості. Тому що, коли ситуація в місті нормалізується, для цієї роботи цілком достатньо і 50 одиниць техніки. Але до нормалізації ситуації ще дуже далеко ... Деякі водії бачать, що працює евакуатор, завантажуючи авто порушників, чекають, поки звільниться місце, і відразу паркуються, не чекаючи, поки поїде евакуатор – не бояться паркуватися на тому ж місці! Навпаки, навіть радіють, що місце звільнилося ... І їх не бентежить навіть присутність інспектора по паркування та патрульної поліції ... Парадокс! "- обурюється Дмитро Рахматуллін.

Вартість паркування хочуть підвищити

Зараз вартість паркування в місті, залежно від паркувальної зони, становить – від 5 до 10 гривень за годину. Цей тариф не змінювався в столиці протягом декількох років.

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

У планах влади значно збільшити вартість парковки. Але, для перегляду тарифу столична мерія немає повноважень. Як запевняє Дмитро Рахматуллін, мерія неодноразово зверталася до Кабміну і Верховної Ради, щоб отримати такі повноваження, але поки безрезультатно.

"Яким саме має бути тариф за паркування, кожне місто має визначати сам для себе. І нам необхідні такі повноваження. При вартості паркування в центрі Києва в 10 гривень за годину, ми зараз фіксуємо 100% заповнені паркувальні місця в першій зоні. На жаль, такий тариф вже давно застарів. Люди залишають свій автомобіль на цілий день, а це до 10 годин часу по 10 гривень за годину становить 100 гривень в день. І більшість з них не платять! Адже штраф за несплату їх теж не лякає – максимально це 200 гривень. При цьому, якщо оплатити його протягом 10 днів з 50% знижкою, то виходить ті ж самі 100 грн. Як наслідок, ми маємо якусь гру в рулетку: не оштрафували за не оплату – виграв 100 грн. Оштрафували – оплатив 100 гривень за день паркування. Тому ми хочемо ввести обмеження за кількістю допустимих годин паркування в залежності від зони, наприклад, тільки на 2-3 години в центрі. Тариф за парковку повинен бути збільшений у центральній частині міста суттєво – як мінімум до 50 гривень за годину. Також повинні бути збільшені штрафи. Це буде додатковим стимулом для людей шукати вільні місця на парковках або залишати авто біля метро і пересуватися по місту на громадському транспорті", – запевняє Дмитро Рахматуллін.

Тим часом в уряді пропонують облаштовувати парковки на дахах будинків. Що саме хочуть зробити, дивіться в нашому сюжеті:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...