Пластикові карти для багатьох стали предметом щоденного користування, і випадкова втрата або крадіжка – це справжній стрес, який можна порівняти з втратою грошей або документів. Однак у випадку з картою все може бути не так плачевно.
1. ОПЕРАТИВНІСТЬ
Незалежно, дебетову або кредитну карту ви втратили, перше, що потрібно зробити, – це заблокувати. Тут на допомогу найближчого відділення вашого банку, мобільний додаток або інтернет-банкінг.
"Найшвидший спосіб – зателефонувати на гарячу лінію банку. Ми рекомендуємо зберегти номер телефону в контактах мобільного, щоб не витрачати час на пошуки, за який можуть бути зняті гроші, – радять в прес-службі UKRSIBBANK BNP Paribas Group. – Після дзвінка і ідентифікації свого клієнта співробітник банку відразу ж заблокує платіжну карту".
Юристи підкреслюють: бажано запам'ятати дані співробітника банку або час дзвінка – на випадок виникнення суперечок щодо блокування і повернення втрачених коштів.
2. ПЕРЕВИПУСК
Далі у власника зниклої карти є два варіанти: отримати гроші, які були на картці, в касі банку (потрібен паспорт) або попросити перевипустити нову карту замість втраченої (це можна зробити без відвідування відділення) – тоді, після її випуску, наявні на рахунку кошти можна буде зняти вже з нової карти. "Коли нова карта буде готова, клієнт отримає смс від банку", – додали в прес-службі.
3. ЯКЩО ГРОШЕЙ НЕМАЄ
Якщо по карті були проведені операції, які клієнт не підтверджує або не розпізнає, потрібно оперативно повідомити про це банк, написавши відповідну заяву. Кожна заява розглядається співробітниками банку в індивідуальному порядку, і по кожній проводиться перевірка. Рішення про повернення коштів приймається, керуючись законами України, постановами НБУ, правилами міжнародних платіжних систем Visa Inc. і Mastercard Europe, пояснюють юристи.
"Банк при кожній відмові клієнта від проведеної операції проводить внутрішнє службове розслідування (вивчають відео з камер банкоматів, місце розташування, де знімалися гроші, і багато іншого), після якого приймається рішення про відшкодування шкоди клієнту. Якщо доведено, що операція проводилася шахраями – збиток відшкодовується банком в повному обсязі. Але якщо дані потрапили до аферистів з вини клієнта, банк нічого не компенсує, адже при випуску платіжної картки клієнт підписує договір і зобов'язується не розголошувати конфіденційну інформацію", – розповіла начальник відділу безпеки каналів передачі і платіжних карт "Укрсоцбанку" Ірина Соломенко.
У банках радять встановити добовий ліміт на зняття/розрахунок: це убезпечить клієнта від втрати всієї наявної суми, навіть якщо картою все ж заволоділи зловмисники.
Читайте також:
- Заступник начальника управління ГПУ попався на вимаганні
- Шахраї придумали нову автомобільну аферу в Україні
- Жителі острові в Тихому океані розтягнули вантаж кокаїну яхти, яка розбилася біля його берегів
- Проходять обшуки у колишніх службових осіб "ПриватБанку" і юросіб, пов'язаних з банком
- Одеська контора завдала державі майже п'ять мільйонів гривень збитків
- У Києві зловили зухвалого 17-річного грабіжника
- Українців масово атакують шахраї: як "врятувати" свої гроші і не попастися на "вудку"