I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Як заробити на опитуваннях і "фокус-групах"

Запрошують майже всіх, хто платить від 150 грн і пригощають чаєм з печивом

Фокус-група – метод дослідження, який маркетологи застосовують для отримання інформації про свій товар, безпосередньо спілкуючись зі споживачем цього товару. Це, так би мовити, групова дискусія, в якій незнайомі між собою люди (їх називають респондентами) обговорюють і висловлюють ставлення до якогось продукту або виду діяльності. А потім маркетологи роблять висновки. Наприклад, можуть попросити протестувати рекламні матеріали, якість і дизайн упаковки, функціонал електроніки, смак нового продукту – в загальному, все що завгодно. Як правило, це комерційна інформація, яка зачіпає багатьох, адже виробники хочуть знати думку про своїх шоколадки, кетчупи, страховку, іпотечні кредити та інші продукти, з якими регулярно стикаються багато людей. Звичайній же людині вони цікаві тим, що участь в них приносить трохи грошей, а також розширює рамки буденності, дає можливість познайомитися з іншими людьми і спробувати якісь нові продукти. Про нюанси, які можуть бути на опитуванні, кого на них чекають і як знаходити такий підробіток, "Сегодня" розповіли столичний рекрутер Володимир Москаленко і бібліотекар, любитель таких підробітків, Ірина Ломако.

ХТО ПОТРІБЕН. Основна категорія респондентів (т. зв. цільова група) – споживачі від 18 до 34 років. Таке обмеження за віком зумовлено тим, що більшість людей в цей період життя відкриті для всього нового, у них є ентузіазм і бажання купити. Як виняток, бувають опитування і людей до 60 років (але не старше) – якщо справа стосується лікарських препаратів або приладів для здоров'я.

Реклама

Також грає роль тематика. Наприклад, чоловіків не покличуть обговорювати фарбу для волосся або памперси, а молодих матусь – машинне масло і набори викруток. Також, за правилами, не можна брати участь в фокус-групі, якщо людина вже була опитана протягом півроку. "Вважається, що вона ще в курсі минулих трендів і є зацікавленою особою, у неї збереглися залишкові враження і думки. Насправді ж ніхто нічого не перевіряє, і вже через два місяці зрозуміти, що ця людина брала участь в фокус-групі, неможливо – звичайно, якщо її не впізнає модератор. Тому можна схитрувати на цей рахунок. Хоча питання щодо часу вам зададуть обов'язково", – пояснює Ірина. Також категорично заборонено брати участь в таких групах професіоналам: журналістам, маркетологам, співробітникам конкуруючої компанії. Також важливо, щоб людина, яка йде на фокус-групу, не була затиснутою і мовчазною і не боялася висловлювати свою думку – бо саме за неї платять гроші. Ну а найбільший недолік такої підробки в тому, що найчастіше фокус-групи проводяться в робочий час. Це не зовсім зручно і для працюючих учасників, і для рекрутерів, яким доводиться шукати успішних людей, згодних витратити пару годин робочого часу на розмови.

РІЗНИЙ ФОРМАТ

Дослідження бувають трьох видів. "В полях" – коротке інтерв'ю (макс. 15 хв.), для якого людей вербують прямо на вулиці. Винагорода за нього – шоколадка, чай, продукт, який досліджували. Найпопулярніший формат – дискусія: за столом збираються 10-12 осіб, і 1,5-2 години спілкуються на задану тему. Розмова направляє модератор, він же дає висловитися мовчунам і приструнювати занадто активних. Платять 150-500 грн кожному. Третій – "глибинка": індивідуальне інтерв'ю, які беруть у представників вузькоспеціальних професій, людей з психологічними або фізіологічними особливостями, захопленнями та ін. Може триває 5-6 годин. Платять від 1 тис. грн.

Реклама

ДЕ ШУКАТИ І СКІЛЬКИ КОШТУЄ

Найскладніше знайти такий підробіток новачкам, але з часом, коли ви візьмете участь в парочці фокус-груп, ви запам'ятались рекрутерам, і вони будуть дзвонити вам самі, запрошуючи взяти участь в опитуванні. А для початку потрібно зареєструватися в соцмережах в групах "Платні опитування", "Участь у фокус-групах" та ін. Можна написати рекрутерам, які зазвичай є адміністраторами цих груп, безпосередньо і повідомити коротку інформацію про себе: вік, стать і час, коли ви вільні.

СКІЛЬКИ КОШТУЄ. Ціна за участь в опитуваннях залежить від безлічі факторів. Чим більш невибагливі вимоги до учасників (опитування про шоколадки або рекламу на білбордах), тим менше платять. А чим більша специфічність теми, тим більше можна заробити. "Середня ціна – 150-160 грн за один сеанс. Але все дуже індивідуально. Наприклад, недавно у нас було опитування власників іномарок – про те, яке масло вони використовують. Час їх роботи коштував 500 грн. Фармацевти, яких опитували п'ять годин заробили по 1,5 тис. грн", – пояснює Володимир.

Реклама

І ЩЕ. Компанії, що займаються дослідженнями, потребують і в рекрутерів: вони отримують відсоток за знайдених і наведених людей (в місяць можна заробити від 1 тис. грн). Потрібні також розшифровувача: вони отримують близько 150 грн за переклад в текст двох годин запису.

ОПИТУВАННЯ: ОСОБИСТИЙ ДОСВІД

Ірина Ломако, бібліотекар:

"Вперше мене " ловили" на вулиці і після короткого анкетування "вік-професія-люблю я полуничні йогурти?" запропонували пройти в приміщення. Там я спробувала п'ять різних йогуртів, відповідаючи на питання: "Цей солодший, ніж попередній? Вам подобаються кісточки в фактурі або краще без них? Ви вважаєте цей червоний колір пляшечки освіжаючим, приємним або відразливим?". Питання дублювалися, напевно, для того, щоб перевірити, що я не лукавлю. Весь опитування зайняв близько 15 хвилин, а на знак подяки я отримала гарну шоколадку і пачку дорогого чаю. Мені це сподобалося, і коли подруга запропонувала піти на фокус-групу з електронних книг, я з радістю погодилася. За столом сиділи 10 осіб, кожен зі своєю "читалкою". На столі – чай, кава, печиво, а модератор попередив, що розмова буде записуватися. Перші 20 хвилин ми обговорювали свої пристрої, потім нам принесли моделі електронних книг, які тільки вийдуть на ринок, і запропонували ознайомитися: оцінити функціонал, зовнішній вигляд тощо. Все це було в ході дружньої бесіди, і ми з іншими респондентами так здружилися, що потім пішли пити каву. Всім вручили по конверту з 150 грн. Тепер, коли мене запрошують брати участь у фокус-групах, я ніколи не відмовляюся. Але це буває нечасто: один раз в 3-5 місяців.

АНКЕТИ В ІНТЕРНЕТІ. Існують також спеціальні сайти, на яких можна заповнювати анкети. Але найчастіше вони працюють некоректно (не зараховують бали, за які повинні платити). Є інший варіант – коли рекрутери, з якими я працюю, дають мені посилання на анкети. Теми там найрізноманітніші, наприклад, чи подобається мені упаковка товару, шрифт тощо. Це займає 7-10 хв, а потім на телефон "капає" 10-20 грн.

Висловився – отримай гроші.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти