Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Всі вільні: чому звільняються українці і чого чекають від роботодавців

Мало кому вдається пройти трудовий шлях і не зіткнутися зі звільненнями

Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання. Фото: pixabay
Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання.
Фото: pixabay

Будь-яка людина, яка працює, рано чи пізно стикається зі звільненням. Воно може бути за своїм бажанням, на вимогу керівництва або як наслідок скорочення.

Чому звільняються українці і що роблять співробітники щодо компаній, з яких вони були звільнені, з'ясовували фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

Мало кому вдається пройти трудовий шлях, що не зіткнувшись зі звільненнями. Серед респондентів, які взяли участь в опитуванні, 86% припадало звільнятися/потрапляти під скорочення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Як стосунки з колегами впливають на якість сну: незвичайне дослідження вчених

Попередні опитування hh.ua показали, що 44% респондентів змінюють роботу раз на 2-4 роки. При цьому 18% роблять це набагато рідше – раз на 5-7 років. Тих, хто змінює місце роботи в середньому раз на рік, виявилося 13% від усіх респондентів. Ще менше виявилося тих, хто ніколи в житті не змінював роботу, – 5%. Чому українці змінюють роботу, як часто і де шукають.

Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання – 59%. Не рідкість також звільнення через скорочення штату (29%), реорганізацію компанії (20%) і закриття офісу (13%). Майже кожному десятому доводилося йти з роботи через невдоволення керівництва якістю виконуваної роботи. 4% стикалися із ситуаціями, коли не проходили випробувальний термін. Серед інших причин респонденти зазначили, наприклад, незадоволеність рівнем доходу, конфлікти в колективі, переїзди тощо.

Лише 30% респондентів ішли з компанії без всякого негативу – ні явного, ні прихованого. Тоді як дві третини опитаних зазначили, що у них залишалися неприємні почуття стосовно колишніх роботодавців.

І цей негатив мав свої наслідки. 66% ішли з компанії з неприємним осадом в душі, потім погано відгукувалися про організацію. 9% писали негативні відгуки в інтернеті, 5% подавали до суду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Вдала співбесіда: які питання важливо поставити роботодавцю

Негативний ефект від звільнень може бути зменшений у випадках, коли компанія надає якусь допомогу співробітникам, які підпадають під звільнення/скорочення. Найкращою допомогою, з точки зору співробітників, є фінансова компенсація, надання рекомендацій та психологічна підтримка. Причому ТОП-3 очікувань збігаються для двох категорій працівників: тих, кому доводилося потрапляти під скорочення, і тих, кому не доводилося.

Таким чином, негатив щодо роботодавця після звільнення – досить поширене явище. Найчастіше він проявляється в неприємних відгуках в особистому спілкуванні. Причиною такого ставлення є різні випадки, але звільнені співробітники все ж очікують допомоги з боку роботодавця. Причому допомога може бути як матеріального, так і нематеріального характеру.

Дослідження проводилося в березні 2018 року за участю 689 респондентів з різних регіонів України.

Раніше сайт "Сегодня" повідомляв, що третина жінок знімає обручку перед співбесідою. Але пам'ятайте, що роботодавці не мають права цікавитися сімейним станом здобувачів.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
робота звільнення вкорочення стосунки співробітники компанія

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів