Незважаючи на всі переваги електромобілів, у них є кілька вад, які є серйозною перешкодою при їх експлуатації. Одним з недоліків є деградація заряду акумуляторної батареї електрокарів з часом. Але наскільки вони втрачають в ємності щорічно? На це питання відповіли експерти з компанії Geotab, що спеціалізується на системах глобального позиціонування і стеження за автотранспортом.
Дивіться також в сюжеті про те, як зробити сонячні батареї своїми руками:
Щоб з'ясувати, наскільки сильно втрачають ємність батареї, було відібрано 6300 електромобілів з різних марок і по всьому світу. Результати дослідження показали, що в середньому акумулятори втрачають 2,3% ємності щорічно. Підрахунки виявили, що при таких низьких втратах акумулятори можуть пережити навіть автомобілі, в які вони встановлені.
Оскільки під час експлуатації батареї сильно нагріваються, дуже важливо оснащувати електромобілі надійною системою охолодження. Експерти з Geolab довели, що на знос батареї сильно впливає якісна система зниження температури акумулятора. Наприклад, у Tesla Model S використовується система водяного охолодження, і її батарея за рік втратила всього 2,3% ємності. А "бюджетний" Nissan Leaf використовує пасивне повітряне охолодження, в результаті чого втрати ємності його батареї вище – 4,2% за рік.
Як відзначають автори дослідження, зниження ефективності батареї може бути нелінійним – за повільним спадом на початку може послідувати різке піке. На швидкість зарядки також може впливати програмне забезпечення. За словами власників Tesla, воно сильно впливає на зарядку автомобіля.
А ось періодичність експлуатації майже не впливає на термін служби батареї, тоді як клімат чинить серйозний вплив. У жаркому кліматі акумулятор буде "вмирати" швидше, ніж в холодному. Також на довговічність негативно впливає часте використання режиму швидкої зарядки – цим також страждають смартфони.
Нагадаємо, що раніше у Tesla після прошивки з'явилася гра Stardew Valley і покращений автопілот. Також минулого тижня оновлення подарувало звірячу потужність Tesla Model 3.