Загальноприйнято, що електромобілі кращі для навколишнього середовища, ніж їх дизельні альтернативи. Але Mazda виступила з критикою перших. Японський автовиробник стверджує, що їх новий електричний кросовер MX-30 виділяє в атмосферу стільки ж вуглекислого газу, скільки і дизельний хетчбек Mazda 3.
Дивіться також в сюжеті про те, як Укрпошта тестує доставки на електросамокатах:
Коли Mazda представила кросовер MX-30 на Токійському автосалоні в жовтні 2019 року, вона представила також літій-іонну батарею потужністю 35,5 кВт/год для свого електромобіля. Батарея дозволяє проїхати MX-30 на відстань лише до 200 км. Це набагато менше, ніж у Tesla Model S з її батареєю на 100 кВт/год, яка дозволяє проїхати до 600 км. Навіть Hyundai Kona EV за аналогічною ціною проїжджає 289 км на своєму блоці потужністю 39 кВт/год.
Директор відділу аналітики Mazda Крістіан Шульце в інтерв'ю Automotive News пояснив вибір малопотужної батареї свого автовиробника – це рішення було пов'язане з екологічних міркувань. За словами аналітика, виробництво і термін служби батареї MX-30 (160 тисяч км) виділяє стільки ж вуглекислого газу в атмосферу, скільки викидає дизельна Mazda 3 Compact.
Mazda стверджує, що використання елементів живлення на 100 кВт/год, яка є у Tesla, виділяє в атмосферу навіть більше шкідливих викидів, ніж це роблять дизельні аналоги. Більш того, проблема ускладнюється при заміні батареї – витрати на її виробництво тільки погіршують екологію і збільшують викиди CO2.
Варто зазначити, що численні дослідження показують, що електромобілі виробляють менше викидів СО2 протягом свого терміну служби, ніж дизельні автомобілі. Mazda в своїх доводах використовує дані, засновані на середніх показниках вироблення електроенергії в Європі з 2016 року. Однак для деяких людей твердження про більш екологічно чисті електромобілі може переважити їх низький рівень автономного ходу.
Нагадаємо, що раніше Mazda відкликала 35 тисяч автомобілів через несправні гальма. А в минулому році японський автогігант відкликав сотні тисяч авто по всьому світу через проблеми з дизельним двигуном.