Книги на літо

Степан у Каннах

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Як захистити себе від смс-спаму

Щоб справитися з ним, поменше заповнюйте анкети в магазинах, відключіть смс-розсилку оператора і встановіть на телефон спеціальну програму

Людство породжує колосальні потоки непотрібної інформації: на користувачів в інформаційній сфері та комунікаціях накочує просто якесь цифрове цунамі. Згадайте хоча б, скільки рекламних буклетів і газеток ви викидаєте з поштової скриньки протягом тижня і скільки банерів бовтається на кожній відкритій вами інтернет-сторінці? Про засилля реклами на ТБ і десятках електронних листів з пропозицією відвідати тренінги якихось гуру економіки та знавців людських душ вже і говорити не хочеться.

Мобільний зв'язок чаша сія теж не минула: потік непотрібних текстових повідомлень зростає з кожним роком. Більш того, серед докучливих, але в цілому безпечних есемесок, стало зустрічатися дедалі більше шахрайських (за експертними оцінками, їх кількість зросла з 10% в 2012-му до 20% в 2013-му). Але якщо в інтернеті зі спамом навчилися більш-менш ефективно боротися, то з мобільним зв'язком справа йде гірше.

Реклама

Ось чому буде незайвим дізнатися, як протистояти напору інфосміття на мобільному телефоні.

КУХНЯ МОБІЛЬНИХ РОЗСИЛОК

Популярність використання смс-повідомлень для реклами пояснюється, перш за все, дешевизною і можливістю охопити широке коло аудиторії. З точки зору маркетолога – це просто ідеальний інструмент, так як повідомлення не тільки доставляється абоненту в будь-якому місці і в будь-який час, але і забезпечується висока ймовірність того, що текст буде прочитаний. Статистика свідчить: до 90% людей читають всі вступники смски. При цьому показник ефективності (тобто Кількість відгуків на повідомлення) становить 4-15%: це у декілька разів перевищує ефективність розсилки електронних листів через інтернет.

Реклама

ЗВІДКИ ДАНІ. Отримати базу даних номерів мобільних телефонів в нашому інформатизованому світі нескладно. Найчастіше бази розсилок для смс-розсилок отримують (а потім банально перепродують) внаслідок витоку номерів телефонів з компаній, що отримали згоду абонентів на розсилку рекламних повідомлень – це служби таксі, інтернет-магазини та торгові мережі, магазини, піцерії, знижкові портали.

ХТО ЗЛОДІЙ. Як правило, розсилку проводить не мобільний оператор, а так званий смс-агрегатор. Клієнти роблять йому замовлення на кількість смс із зазначенням цільової аудиторії і тексту повідомлень. Агрегатор має якісь домовленості з оператором і є володарем всіляких баз даних номерів телефонів, за якими і розкидає рекламу замовника.

email-spam_1__

Реклама

БАГАТОЛИКИЙ СПАМ: РЕКЛАМА, ВІРУСИ, ШАХРАЙСТВО І ПРОВОКАЦІЇ

Крім роздратування від настирливої реклами гороскопів, служб таксі і рингтонів, активність смс-спамерів може привести і до більш серйозних наслідків. Приміром, вже згадані випадки шахрайства. Заради того, щоб роздобути гроші з вашого рахунку, зловмисники проявляють незвичайну фантазію. Повідомлення "Ви виграли приз від FM-станції!", Заклики взяти участь у вікторині та пропозиції знайомства, повідомлення "від техпідтримки" оператора, крик про допомогу – чого тільки не придумали за останні роки підприємливі шахраї. Місяць тому на смартфони, що працюють на ОС Android, повалили смс-повідомлення з посиланням і текстом "Дивися, ти виграв автомобіль!". Якщо абонент відкривав смску і переходив по посиланню, вірус отримував доступ до його телефонній книжці і розсилався по всіх номерах адресної книги і вхідних дзвінків. З рахунків довірливих абонентів, які відкривали посилання, починали зникати гроші. Віддамо належне нашим операторам: всі вони оперативно розмістили на сайтах докладні інструкції про те, що слід вжити.

Бувають випадки, коли масові смски несуть загрозу не гаманцю, а всьому суспільству. Так, під час нещодавніх протистоянь в центрі Києва були відзначені численні факти масової розсилки повідомлень екстремістського характеру. Самі розумієте: такі атаки не сприяли психологічному здоров'ю людей і адекватному сприйняттю того, що відбувається.

НЕ ВСЕ ТАК ПОГАНО. Втім, в Україні ситуація поки ще не настільки плачевна, як в інших куточках світу. "Порівняно з Азіатським регіоном і РФ, наш ринок перебуває більше на боці споживача, а не рекламодавця. З мого досвіду не більше 5% з усіх повідомлень, що відправляються споживачам, є класичним спамом. Цьому сприяє досить пильний контроль мобільних операторів за сторонніми смс-рас-посиланнями, а також такі ініціативи, як Кодекс мобільного маркетингу, який підтримали всі мобільні оператори, – пояснює директор агентства мобільного маркетингу LEAD9 Назар Гриник. – Україна, до речі, єдина країна на пострадянському просторі, яка може похвалитися таким документом".

Але про те, що проблема смс-спаму починає турбувати суспільство, говорить факт, що наприкінці минулого року до Верховної Ради було подано законопроект, що пропонує штрафувати винних у розповсюдженні інфомусора. Правда, його розгляд поки відкладено на невизначений термін – в силу останніх подій Рада зараз працює над актуальнішими речами. У Росії, до слова, схожий закон вступив в силу в липні цього року.

ОБОРОНА: СКАЖИ "НІ" АНКЕТАМ І ВІДКЛЮЧІТЬ USSD

Щоб не потрапити в бази смс-спамерів, кілька разів подумайте перед тим, як заповнювати анкети для участі в різних акціях або документи на отримання дисконтних карт. Той же принцип працює у випадку з будь-яким угодою, де просять вказати номер мобільного телефону (наприклад – скачування фільмів в інтернеті). Або хоча б прочитайте правила, найчастіше написані дрібним шрифтом. "По неуважності людина нерідко добровільно дає згоду на отримання смс-реклами, – попереджає юрист Віктор Посмітний. – Мені попався цікавий факт: у Росії більшість розглядів з приводу спаму в Федеральній антимонопольній службі закінчується пред'явленням згоди абонента, яке той колись вже дав, але не знав про це чи забув".

А як боротися з уже наявним спамом?

Зателефонуйте в службу підтримки свого оператора і відключіть послугу смс-розсилок. Оператор зобов'язаний це зробити безкоштовно.

Зверніться в компанію, від якої приходить спам (як правило, в повідомленні зазначено контактний телефон або лінк на сайт). За законом "Про захист персональних даних", треті особи не мають права без згоди власника зберігати і використовувати його номер мобільного телефону.

Вимкніть в телефоні послугу USSD (сервісу, який дає можливість абоненту за допомогою коротких повідомлень запитувати у оператора ту чи іншу послугу). Залежно від моделі телефону необхідні будуть різні маніпуляції: від відправки USSD-запиту у вигляді якогось коду до телефонного дзвінка оператору.

НЕСКОЛЬКО ПОЛЕЗНЫХ ПРОГРАММ

Для електронної пошти розроблений вже досить солідний арсенал спеціалізованого програмного забезпечення, спрямованого на боротьбу зі спамом. Що стосується мобільного зв'язку, то тут пропозицій хоч і менше, але вони є. Безкоштовні додатки для боротьби з смс-спамом розробили тільки для Android – Apple таким поки похвалитися не може.

"АнтиСпам" (блокує дзвінки + смс). Головні переваги – додаток безкоштовний, найпростіший інтерфейс, мінімум налаштувань.

"Тихий СМС Спам". Автоматично блокує смс з коротким або текстовим номером (назва компанії або магазину), номером без плюса на початку. Доступна блокування за ключовими фразами. У статистиці можна дізнатися причину попадання повідомлення в спам.

SmsBlocker. Додаток блокує тільки текстові повідомлення, але для більшості життєвих ситуацій цього цілком вистачає.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти