Книги на літо

Степан у Каннах

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Від аналізу сміття до парфумерних композицій: як виробляють побутову хімію

Техніка допомагає вченим проводити тести, а волонтери збирають сміття для переробки

Коли людина йде в магазин, щоб придбати упаковку прального порошку, навряд чи замислюється, як створюються товари битхіміі. А дарма, адже перш ніж продукт потрапляє на полиці, проходить кілька років досліджень. Вчені розробляють формули, відчувають їх ефективність і потім аналізують – чи відповідають результати очікуванням споживача. Причому ідеї, яким має бути ідеальний засіб для будинку, вченим часто підказують прості люди.

"Наприклад, одна з причин, чому ми поміняли формулу порошку, – зміна в процесі прання. Зараз споживачі перуть за допомогою машин при низьких температурах і в режимі швидкого прання. Все тому, що більшість тканин псується від прання в гарячій воді. Крім того, аналізуючи, як люди проводять прибирання, ми з'ясували, що їх дратує миття підлоги через те, що потрібно переносити відро по квартирі. в результаті була розроблена швабра з розприскувачем ", – розповідає Девід Інграм, директор Інноваційного центру великої компанії в Брюсселі.

У бельгійських стінах йде розробка звичних засобів по догляду за будинком, які потім розходяться серед 2,5 млрд споживачів. Корпорація з річною виручкою в $ 65 млрд щорічно інвестує $ 2 млрд в розробки. Це фінансування йде на забезпечення "мозкового штурму" 7,5 тис. Наукових співробітників (з них 600 осіб працює в Брюсселі) – інженерів, хіміків, технологів, які працюють в 15 дослідницьких центрах корпорації на всіх континентах. Це дозволяє вченим реєструвати 40 тисяч патентів на рік! "Сегодня" подивилася, як проходить цей процес.

Реклама

Споживачі

З чого починаються інновації в науковому центрі Брюсселя? Зі звичайною ... "квартири". Точніше, мова йде про Залі споживачів, який обладнали в інноваційному центрі.

"Важливо вивчати свого споживача, тому ми регулярно спілкуємося з людьми: і, намагаємося зрозуміти, що вони хочуть. Наш зал повністю повторює інтер'єр квартири, де є кухні, ванні, вітальні, а також звичні нам матеріали і поверхні, найпоширеніше обладнання: посудомийки , душові кабіни або ванни, пральні та сушильні апарати, глянцеві поверхні, нержавіюча сталь. Таким чином, ми відтворюємо побут середньостатистичного жителя Західної Європи, щоб тестувати нові продукти майже в домашніх умовах", – пояснює керівник напрямку з вивчення поведінки споживачів інноваційного центру Міке Мейфродт.

Устаткування дозволяє перевіряти одночасно кілька продуктів – засоби для миття посуду і підлоги, порошки для прання, освіжувачі повітря, зубні пасти, засоби для гоління.

"Дослідження проходять щодня. Тестування прання або миття посуду займає 1-1,5 години, за участю груп з 6-8 чоловік. Випробування нових ароматів триває всього 15 хвилин, але приходять групи по 30-50 осіб", – розповідає Мейфродт.

Дослідження поведінки споживачів допомагає проводити спеціалізоване агентство, яке підшукує учасників з одним єдиним вимогою до них – самостійно мити посуд і прати речі, а не вивантажувати роботу на домочадців.

Реклама

"Важливо відстежити, як працює, наприклад, новий засіб для миття посуду в різних умовах. Одні господині набирають раковину води, а інші миють під проточною водою. Різне поведінку людей по-різному впливає на сприйняття ефективності засобів. Одні можуть скаржитися на сухість шкіри після миття посуду, інші – на брак піни. Під їх вимоги ми адаптуємо формулу нового засобу", – пояснює Мейфродт.

До слова, ці квартири не зовсім прості – в приміщеннях встановлені односторонні дзеркала, що дозволяє спостерігати за споживачами.

Після досліджень в квартирах люди приходять в магазин, який є частиною Залу споживачів. Тут, як і в реальному магазині, на полицях розставлені продукція компанії і конкурентів. За допомогою цієї кімнати вчені оцінюють поведінку покупців при виборі того чи іншого товару, що згодом допомагає маркетологам правильно представляти товари в магазинах.

Запахи

Тема ароматів – особливе мистецтво.

Реклама

"У носі людини знаходиться 40 млн рецепторів, що сприймають запах. Завдяки цьому, мозок людини здатний дізнаватися до 1 трлн відтінків ароматів", – пояснює фахівець Парфумерної лабораторії Катрін Гана.

За статистикою, кожен 2-ий споживач перед покупкою нюхає засіб, який планує придбати. Якщо запах не сподобався – він навряд чи його купить. Тому виробники і додають парфум в продукти.

"Ми стежимо за поведінкою споживачів і основними трендами в цій сфері. Зараз, наприклад, через те що життя сучасної людини повне стресів, люди шукають усамітнення в природі, щоб розслабитися і відпочити. Це означає, що споживачам будуть приємні запахи моря, гір, лісів, квітів. Ці теми ми й беремо за основу ароматів", – уточнює Катрін.

Створення запаху триває від місяця до року. Парфумер придумує запах і відтворює його в ароматі.

"Є 4 тисячі парфумерних інгредієнтів. Поєднання синтетичних речовин з натуральними дозволяє отримати унікальні запахи", – говорить парфумер.

bic-eecar-visit-consumer-lounge-7-van-62-1

Дослідження. У спеціальних кухнях бельгійці тестують, як працюють нові товари для будинку. Фото: з архіву центру

Шукаємо упаковку на березі моря

Виробники особливу увагу приділяють вирішенню екопроблем. Ці процеси можна простежити в Лабораторії упаковки, де розробляються нові матеріали, що переробляються для пакування.

"Все частіше ми зустрічаємо тару з переробленого пластику, це знижує обсяги відходів. Ми бачимо нашу задачу в створенні упаковки, яка практично повністю підходила б для подальшої переробки", – зазначає співробітник лабораторії Джиан Дебелдер.

Ці завдання вчені досягають різними шляхами, в тому числі модернізуючи виробництво упаковки.

"Так, наприклад, в одному з проектів вдалося зменшити вагу тари і збільшити концентрацію миючого засобу. При цьому вся упаковка засобу проводиться з повністю переробляються", – говорить "Сегодня" Дебелдер.

Екотурбота лабораторії спрямована і на береги морів-океанів. Для цього розроблені програми, де пакувальні матеріали виготовляють із зібраного на пляжах пластика.

"Волонтери збирають пластик на узбережжі, потім це переробляється і матеріали йдуть на виготовлення упаковки. В одному з проектів було виготовлено 320 тисяч нових пляшок з тонни зібраного на пляжах пластика", – описує масштаби Дебелдер.

У планах учених центру знайти спосіб переробки підгузників.

"Зараз на фабриці в Італії ми намагаємося знайти можливість збирати брудні підгузки, виділяти з них целюлозу, пластик, вбираючу речовину", – говорить фахівець.

Правда, ці програми поки не поставиш на потік, адже не вирішена проблема автоматизації сортування пластику. Існуючі машини не розрізняють упаковку з-під харчових і нехарчових продуктів. Допоможуть в цьому водяні знаки. Але поки йдуть дослідження, де краще їх розміщувати – на пляшці або етикетці.

Є питання і до переробки пластику. Проблема в тому, що якщо з нафтопродуктів можна отримати світлий / прозорий пластик, то після його переробки вдається витягти сіру / чорну субстанцію. Дослідники намагаються ліквідувати "фарбують" речовини з переробки і подарувати матеріалу світлий тон / прозорість.

bic-eecar-visit-analytics-lab-11-van-22

Створення. Роботизована станція тестує нові формули. Фото: з архіву центру

Роботи: створюють формули засобів для чищення

Відчути суть інновацій можна в робототехнічні лабораторії. Цей дослідницький блок журналістам, до речі, показали вперше. У невеликому приміщенні – на 30-40 кв. м – затісно. Все тому, що буквально на кожному кроці тут "живуть" роботи. Вони постійно працюють – створюють нові формули, тестують миючі засоби і порошки, аналізують отримані дані.

"Тут в лабораторії використовуються високотехнологічні прилади й роботизована техніка, які допомагають досліджувати та аналізувати ефективність засобів для прання одягу, миття посуду та інших цілей. Безумовно, можна було б тестувати створювані кошти в ручному режимі – наприклад, мити підлогу самостійно або завантажувати брудний посуд в посудомийну машину. Але це зайняло б дуже багато часу. А завдяки "розумної" техніки реально проводити дослідження в тисячі разів швидше. Тим більше що різні засоби можна тестувати п раллельно ", – говорить керівник лабораторії Флоріс Даенен.

Дослідження проходять у такий спосіб. Хіміки беруть пластикові касети на 96 осередків. У кожен із секторів кладеться невеликий шматочок тканини з забрудненнями. Це непрості плями. Спеціально розроблений принтер друкує на матеріалі цікавить "бруд" – чорнило, жир, вино, кетчуп і т. д. Всього в бібліотеці лабораторії знаходиться до 100 варіантів.

Касети із забрудненими шматочками тканини кладуть в спеціальну станцію. Як відзначають співробітники лабораторії, раніше аналітична система використовувалася в лікарнях для аналізу крові. Але роботизовану станцію поліпшили і тепер на ній можна тестувати продукти для прання і прибирання.

"Машина бере різні інгредієнти, наприклад, зараз тестується три варіанти – рожевий, жовтий і синій. З них система становить різні формули чистячих засобів – тобто змішує цікавлять інгредієнти в різних пропорціях. Отриманий склад машина переносить на досліджувані зразки тканини і ці комбінації тестуються в кожному осередку касети. Так створюються різні формули чистячих засобів", – продовжує Флоріс Даен.

У підсумку "розумна" станція симулює процес прання в кожній з 96 осередків касети. Це дозволяє на тканинах з конкретним забрудненням перевіряти ефективність різних формул чистячих засобів.

"Паралельно працюють як би 96 маленьких пральних машин. У кожній з них знаходиться окреме засіб для чищення. Під час тесту можна контролювати температуру води або імітувати процес прання для пральних машин будь-якої країни. Ці дослідження дозволяють отримати величезний масив даних", – говорить керівник робототехнічні лабораторії .

Флоріс показує велику стопку контейнерів в кутку приміщення: "Весь цей обсяг тестів був проведений за чотири тижні. Це підсумок 35 тисяч прань. Досліджувалися поліестер, різні види тканин, жирні плями, кава". Для порівняння: щоб отримати аналогічний обсяг даних в ручному режимі або режимі автоматичного прання, треба було б 4-5 років активних досліджень.

"Але це невигідно і з економічної точки зору. Адже роботизовані дослідження дозволяють використовувати в 13 тисяч разів менше води, ніж в інших випробуваннях", – розповідає Даенен.

Дослідження ефективності нових формул проходять під контролем. Кожна касета з 96 осередками фотографується до і після прання. І потім спеціальна комп'ютерна програма фіксує тестування. Зокрема, вона відстежує, скільки забруднюючої речовини залишилося на тканини.

"За цією методикою можна перевірити результативність будь-якого миючого засобу – для чищення унітазів, підлог. Причому наносити забруднення можна на будь-яку поверхню – кахельну плитку, скло, нержавійку", – розповів "Сегодня" Даенен.

bic-eecar-visit-analytics-lab-7-van-22

Вивчення. У касетах на 96 осередків аналізуються різні формули. Фото: з архіву центру

Пральня: замовляє тканини з плямами і секонд-хенд

Найбільш успішні прототипи розроблених роботами формул тестуються в реальних умовах. І на допомогу тут приходить Лабораторія по оцінці ефективності засобів для прання.

У приміщенні, що нагадує світлу пральню, йде активна робота: співробітники завантажують в машинки брудну білизну для прання і виймають чисті речі з сушарок.

"Щорічно проводиться близько 1000 досліджень – а це понад 25 тисяч циклів. В цілому, досліджується понад 100 тисяч зразків тканини і видаляється понад 250 тисяч плям", – розповіла нам співробітниця лабораторії Анник Вандепуте.

Зі значним обсягом роботи справляються близько 280 пральних і сушильних машин. Наприклад, американські машини перуть речі при температурі до 30 ° С. А японські рідко оснащують нагрівальними елементами, тому прання відбувається при температурі 5 ° С.

"У лабораторії йде розробка продуктів для всього світу, так що важливо враховувати нюанси різних країн. Скажімо, в США і Японії вода м'яка, а в інших регіонах – жорстка. Тому ми передбачаємо можливість регулювання жорсткості води. Є й кімната для дослідження сушки, де можна регулювати вологість повітря, відтворюючи різні умови", – говорить Анник.

На всіх етапах тестів враховується думка споживачів, адже засіб повинен не тільки добре відпирати плями.

"Люди часто використовують синтетичне різнокольорове вбрання, з принтами. Це означає, що з часом речі можуть сіріти, жовтіти, накопичувати неприємні запахи. Тому споживачам потрібні кошти, зберігають білизну і яскравість кольорів, свіжість і запах речей", – уточнює Вандепуте.

bic-eecar-visit-pall-19-van-25

Різні варіанти. Нові засоби проходять перевірку в пральних машинках для японців і американців. Фото: з архіву центру

Щоб ці проблеми вирішувалися ефективно, співробітники лабораторії повинні розбиратися в причинах появи плям. Виявляється, лише 30% забруднень потрапляють на одяг ззовні: 10% – бруд з вулиці, 20% – випадкові плями. А причиною 70% невидимих забруднень є людина.

"В день дорослий виробляє близько 1 л поту, 10 г солей, 10 г відмираючої шкіри, 20 г шкірного жиру", – пояснює Анник.

Тестування ефективності нових формул має бути об'єктивним, тому лабораторія замовляє тканини з плямами.

"Є незалежна компанія, що спеціалізується на промисловому виготовленні плям. Ці забруднення однаково друкуються на матеріалах і ідентичні по складах. Всі виробники миючих засобів закуповують тканини для тестування. Завдання полягає не в тому, щоб відіпрати промислові плями, а в тому, щоб оцінити ступінь відпирання. І якщо комусь із виробників засобів вдається отримати хороший результат, компанія може сміливо заявляти про успіх, а у конкурентів не буде сумнівів в об'єктивності досліджень", – уточнює Вандепуте.

Крім тестування спецплям, в лабораторії вивчають і побутові забруднення. Для цього у людей і в секонд-хендах закуповується старий одяг.

"Ці речі розрізаємо навпіл. Одну частину стираємо нашими засобами, іншу – засобами конкурентів. І порівнюємо. Яскравість кольорів визначається по спецпалітрі стандартів від промвиробників плям, а білизна тканин перевіряється в ультрафіолетовому світлі", – говорить Анник.

bic-eecar-visit-pall-4-van-25

Непрості умови. Речі розрізають, перуть окремо і звіряють. Фото: з архіву центру

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти