Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні
Ексклюзив

Лідер групи ONUKA Ната Жижченко – про гастролі в Китаї, творчий тандем з Євгеном Філатовим і сумніви в собі

Ната Жижченко дала ексклюзивне інтерв'ю Сьогодні.Lifestyle

Лідер української самобутньої групи ONUKA Ната Жижченко в ексклюзивному інтерв'ю Сьогодні.Lifestyle розповіла про гастролі в Китаї, різницю в ментальності з Азією, а також відверто зізналася, що її життя не обходиться без депресій і сумнівів в собі.

Прослухати інтерв'ю з лідером групи ONUKA Натой Жижченко:

Наприкінці серпня в пресі з'явилося безліч новин про те, що ONUKA залишає країну. Насправді, ви вирушили на гастролі до Китаю. Що здивувало там і з яким досвідом повернулися додому?

У нас ЗМІ люблять робити скандальні заголовки. І всі про це знають. Один ресурс написав, а всі інші підхопили хвилю. Ми їздили на наші перші гастролі до Азії. У нас було три концерти – в Гуанчжоу, Тяньцзіні та на Міжнародному фестивалі молоді. Але фестиваль – це м'яко сказано, бо масштаби заходу вражають! У нас на сольному концерті було 1800 слухачів – це аншлаг. Квитки купити неможливо, оскільки їх все розкупили заздалегідь. Навіть люди з української діаспори не могли знайти квитки. Абсолютно по-іншому працює система організації виступів в Китаї, ніж у нас.

Ната Жижченко в ексклюзивному інтерв'ю Сьогодні.Lifestyle
Ната Жижченко в ексклюзивному інтерв'ю Сьогодні.Lifestyle
Фото: Іван Марчук

У них дуже багато локацій, які побудувала держава. Запит є у людей, а локального контенту мало, тому запозичується музика з інших країн. Люди чекають виступів зарубіжних артистів і проблем із заповненням залів немає. Є ще такий момент у них – політика партії. Це позначилося на наших переговорах перед поїздкою до Китаю. Все дуже довго і рішення приймаються виключно через Міністерство культури Китаю. Не можна організувати виступ з допомогою приватного підрядника або організатора. Наші тексти перекладалися...

Англійською чи китайською мовою?

Спочатку – з української мови англійською, а потім і китайською! Вони переводили всі наші пісні, щоб слухачі розуміли, про що ми співаємо. На бічних екранах під час нашого виступу транслювалися субтитри. Трек-лист – список пісень – в міністерстві Китаю стверджували за пів року до нашої поїздки. Міняти порядок виконання суворо забороняється.

Коли їхали туди, не очікували такого пильного контролю. Все дуже строго і згідно з регламентом.

А як вас прийняла публіка?

Дуже тепло. Нова публіка – нова реакція. Було дуже цікаво. У Китаї глядачам забороняється голосно виявляти свої емоції під час концерту і навіть знімати на відео виконавця. У залі знаходяться спостерігачі, які за допомогою лазерної указки показують на твій телефон – це перше попередження. На другий раз гаджет конфіскують на час концерту. Місцями такі правила нагадували піонерський табір і Радянський Союз. Але було цікаво зануритися в таку атмосферу.

Інтерв'ю з лідером групи ONUKA
Інтерв'ю з лідером групи ONUKA
Фото: Іван Марчук

Але все одно реакція у глядачів була позитивною, вони вставали і аплодували стоячи. Представників української діаспори було мало – 5-10% від загальної кількості місцевих. Мене попередили, що прийом може бути холодним – глядачі можуть не аплодувати і мовчати. Більш того, їх ментальність дозволяє просвистіти в разі, якщо виступ не сподобалося. Ми були готові до всього і дуже хвилювалися! Саундчек тривав по 9-10 годин. Ми вже і спали, поки підключалася техніка.

А чому так довго?

Китайці купили для нас спеціально в магазині апаратуру, тому що у них немає такого райдера і такої техніки. Цікавий момент був, коли наш звукорежисер налаштував звук, все підключив, а вони підбігли і весь процес на відео зняли. Тому що раніше такого не бачили і намагалися у наших хлопців чогось навчитися.

Це і смішно, і страшно було. Особливо на саундчеку. До всього, складнощів додавав той момент, що ніхто там майже англійською не говорить. Але ми впоралися, тому що професіоналізм вже на високому рівні. Однак, стрес отримали колосальний.

Вам довелося вийти із зони комфорту, адже група ONUKA звикла працювати з організаторами-професіоналами?

Я думаю, зі мною погодяться багато колег, що в Україні цей ринок надзвичайно розвинений. І те, як у нас працюють технічні служби, навіть в Європі не скрізь так. Українські команди дуже швидко працюють. А для гастролює артиста найважливіше – якісне звучання зі сцени. Тим більше, з таким складом інструментів, як у нас. Завдання номер один – подати якісний звук.

Величезна кількість гастролей підготувало нашу групу до будь-яких складнощів і форс-мажорів. А Китай для нас став своєрідним іспитом, який ми успішно здали.

Що найбільше вразило в Китаї?

Локація. Коли ми приїхали до першої зали, обімліли. Це виявився театр, який проектувала архітектор Заха Хадід. Побувати там – це вже момент екстазу! З точки зору логістики розумно продумані гримерки. Ми виступили і в малому, і у великому залі. Це велика честь для нас.

А ще вразив таймінг! Все повинно бути вчасно. Концерт був заявлений о 19:30, але прийшло дуже багато людей і не всі змогли пройти до зали. Організатор каже нам про затримку концерту на три хвилини, тобто початок о 19:33. У Києві зовсім не так, оскільки пропускна можливість майданчиків технічно слабка. Ми не можемо почати вчасно, тому що велика частина глядачів потрапить лише на половину концерту. Бувають випадки, коли затримка концерту – вимога від майданчика, на якій ми виступаємо.

Українська співачка Ната Жижченко
Українська співачка Ната Жижченко
Фото: Іван Марчук

Мене завжди це турбує, тому ми намагаємося прописувати точний час виходу на сцену. Більше, ніж на годину, наша група концерт не затримувала. На жаль, у нас в країні є умови, з якими ти не можеш боротися.

Ви пунктуальна людина?

Так, і це передалося мені від мами. Вона вважала все життя, якщо ти не прийшов на 10 хвилин раніше, ти вже запізнився. Насправді – це німецький етикет. Пунктуальність мами передалася не тільки мені, але і братові. У цьому є і свої мінуси. У мене є така штука, як біологічний будильник. Я можу прокинутися за дві хвилини до дзвінка будильника, навіть якщо проспала дві години.

Так, я можу запізнитися через затори. Все буває. Але в робочих моментах я намагаюся бути вчасно. Я вважають, що це передусім повага до себе. Мені кармічно пощастило з Євгеном (чоловіком), у якого відсутнє відчуття часу. Коли він працює на студії, зовсім не стежить за часом. Але я до цього вже звикла, мені комфортно. У нас творчий тандем, я його орієнтую за часом, а він під таймінг підганяє мою творчу енергію.

Я розумію, що творчі люди сприймаються хаотичними особистостями, але це зовсім не про мене. Я високоорганізована людина і таймінг для мене на першому місці. Ось мій секрет успіху.

У вас в арсеналі такий набір етнічних інструментів, який китайці точно не бачили. Яка у них була реакція?

Зрозуміло, вони цікавилися. Їх народ любить все, чого немає в Китаї. Їх найбільше цікавили наш зовнішній вигляд і костюми. Для них люди зі світлим волоссям і блакитними очима – божество. У нічні клуби вони запрошують за гроші європейців, щоб ті просто посиділи там. Закладу це піднімає рейтинг.

ONUKA
ONUKA
Фото: Іван Марчук

Стосовно музичних інструментів, то їх заворожив бугай. Бандура і цимбали схожі на китайські інструменти. У нашому випадку самобутнім вийшло звучання струнних в поєднанні з електронною музикою. Найбільше китайської публіці сподобалися пісні "Місто" і "1986".

Страждаєте від прокрастинації? Як часто відкладаєте справи "на потім"?

Я на кожен день прописую собі перелік справ і буває таке, що переношу пункти на наступний. А взагалі, у мене своя система планів на рік, місяць, тиждень і кожен день. Не прописую нічого тільки під час відпочинку.

Які пункти в вашому щоденнику відзначені галочкою must have?

Погуляти з собакою, позайматися йогою, вранці – склянка води і коротка медитація, виконання вокальних вправ – дихальні техніки. Декілька разів на тиждень я з тренером займаюся в спортивному залі, де, крім мене, Євгенія і собаки, немає нікого.

Як вдається відновлювати сили після важкого робочого дня?

Не завжди вдається. Але для цього у мене є улюблений собака Піф. Коли я приходжу додому і беру його на руки, відчуваю, як від мене йде негативна енергія. Це така чиста любов! Ти розумієш, скільки щастя приносить тобі ця маленька істота. Я дуже люблю тварин, особливо собак.

Собака співачки Піф
Собака співачки Піф
Фото: instagram.com/onukaofficial

Ви також говорили, що найкращий спосіб розслаблення – водити автомобіль. Як багато пісень ви написали за кермом?

Так, це дійсно так, люблю водити свій автомобіль. Пісня "Місто" була написана, коли я їхала містом. Буває, що мелодію сама собі наспівую, а потім вже і гармонія з'являється.

Насправді, багато синглів або мотивом до них народилося саме, коли я кудись їхала.

Спочатку ви не хотіли випускати пісню "Це моє місто", яка надалі стала хітом?

Так, я сумнівалася. Ще й Леся Патока (український художник по костюмах) підтвердила мої сумніви. Я хотіла спочатку випустити сингл англійською мовою, але ми з Євгеном все ж взяли в роботу українську версію. Текст пісні та мотив дуже багато разів переробляли, Євгену навіть акцент не подобався місцями. Він постійно говорив: "Це не те, це не те". І у мене зараз немає пояснення, чому пісня стала хітом.

В гостях у Сьогодні.Lifestyle Ната Жижченко
В гостях у Сьогодні.Lifestyle Ната Жижченко
Фото: Іван Марчук

Стосовно пісні "Відлік", я пішла на ризик. Вона зовсім не схожа на попередні сингли. Чому в тексті є дієслова-інфінітиви? Мені було цікаво поекспериментувати з феноменом англійської мови і подивитися, чи не загубиться сенс тексту, якщо в ньому будуть інфінітиви. Транслювати цю пісню можна по-різному і я не дуже люблю пояснювати сенс своєї творчості, пісень. Вважаю, чим більше загадок, тим більше сенсу. Кожна людина може знайти в тій чи іншій композиції щось своє.

9 грудня вийшов новий кліп на пісню ZENIT. Розкажіть детальніше про створення пісні і костюмів.

Коли ми писали цю пісню, мені хотілося відійти від соціальних і політичних меседжів. Тому, що альбом MOZAЇKA був семіотичний, з безліччю порушених проблем. Він вийшов не музичним, а інформативнішим. Хотілося просто зробити пісню в форматі старовинної колядки або веснянки з мотивом, який наспівував б гуцульський дитячий ансамбль. Але на сучасний лад.

Ось така у нас була ідея і, коли ми почали писати пісню, ми в Чернігові дістали пластинки мого дідуся. Вона називається троїстої музикою. Записи датуються ще 1960-м. Семпли (записи звуків інструментів) були записані ще за радянських часів, але якість на вищому рівні.

Ці звуки були настільки крутими, що ми використовували в нашому синглі ZENIT. Цією музикою мені хотілося передати момент з дитинства, коли звуки магічним чином змушують забувати слухачів про всі проблеми і зливатися з природою. Мені здається, що нам вдалося зробити легку і веселу музику.

Стосовно костюмів, в їх створенні допомогла Леся Патока – український художник по костюмах. Ідея досить проста – показати казкову картинку українського світу з домішкою містики. Деякі істоти прокидаються під музику і починають танцювати. Все це ми хотіли показати з етномотивами. Майже всі образи Леся робила з компонентів, які знаходила на секонд-хендах. Майже нічого не шилося з нуля. Кожен костюм був виконаний з безлічі шарів тканини.

Костюм ONUKA для кліпу ZENIT
Костюм ONUKA для кліпу ZENIT
Фото: instagram.com/onukaofficial

Ви – прихильник розумного споживання і боретеся в нашій країні з проблемами екології?

Група ONUKA спільно з громадською організацією "Україна без сміття" запустила ініціативу ECOSTRUM. Ми зняли кліп на пісню STRUM на одній сміттєзвалищі під Києвом. Всі кошти від монетизації нового кліпу, розміщеному на YouTube-каналі, спрямовані громадській організації.

Я дійсно вважаю, що ми можемо потонути у власному смітті. Така сюрреалістична картина і відображена в кліпі. Я особисто сортую сміття і на перший погляд здається, що це складно. Сортуючи сміття, ти чітко розумієш, що купувати в магазині. У кожного є пакет з пакетом, але у мене немає. Авоська – найзручніша тара для продуктів. У гримерках ми після себе прибираємо, а пластик здаємо на переробку.

Лідер групи ONUKA Ната Жижченко
Лідер групи ONUKA Ната Жижченко
Фото: Іван Марчук

Ви читаєте коментарі в соціальних мережах? Як ставитеся до критики?

На жаль, я володію поганим синдромом – зовсім сприймаю хороші коментарі, але дуже сильно зациклююсь на поганих. Тому коментарі я взагалі не читаю. Правда, іноді читаю в Instagram, тому що сама веду свій аккаунт.

У перші 30 хвилин після випуску синглу я можу переглянути загальну тенденцію на YouTube-каналі, а потім вже цю долю перекладаю на піарників. Бувають дуже щирі і глибокі відгуки. Це приємно і рятує мене від депресивних відчуттів. Я часто сумніваюся і в собі, і в тому, що я роблю. Взагалі, сумніватися – моя константа.

Якщо я бачу чистий хейт, не звертаю на це увагу. Просто шкода, що в сучасному суспільстві негативний коментар – інструмент для прояву своєї особистості і самоствердження, самореалізації. До конструктивної критики я прислухаюся, беру до уваги зауваження щодо мого виступу.

Раніше ми писали, що соліст The Maneken Євген Філатов пояснив, чому група виступала на території РФ 2016 року.

Також Ната Жижченко показала, як давала перше інтерв'ю в 9 років.

Всі подробиці в спецтемі Сьогодні з зіркою

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів