I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Швейцарський монах-богослов в Києві: Я знаю, як ваша красива країна зараз страждає

Отець Гавриїл поспілкувався з ченцями Києво-Печерської лаври і зустрівся з віруючими

Київ відвідав відомий швейцарський богослов, патролог і духовний наставник схиархімандрит Гавриїл (Бунге). Біографія 76-річного старця справді унікальна.

У 22 роки отець Гавриїл став католицьким монахом ордену бенедиктинців, але у віці 70 років звернувся до православ'я.

Реклама

За його власним визнанням, навіть будучи католиком, отець Гавриїл відчував духовну приналежність до православної традиції.

Схиархімандрит Гавриїл відвідує Україну вперше. Де б він не з'являвся, його тут же оточує безліч віруючих, бажаючи отримати духовну пораду.

"Отцю Гавриїле, мені сняться сни, чи можуть вони бути віщими?" – підбігає з запитанням до старця чоловік в Києво-Печерській лаврі. "Сни бувають дуже різні, і найчастіше нам сниться те, що ми вже бачили, то, що ми згадуємо. Є сни від Бога, але вони бувають дуже рідко", – статечно відповідає старець, намагаючись кожному приділити увагу.

Реклама

У столиці отець Гавриїл поспілкувався з ченцями Києво-Печерської лаври, зустрівся з віруючими в галереї "Соборна" при кафедральному соборі Української Православної Церкви. Охочих поставити запитання відомому богослову зібрався повний зал. Старець відповів трьома мовами: французькою, німецькою та італійською.

Про що говорили на зустрічі і що отець Гавриїл розповів Центру інформації УПЦ ексклюзивно – в цьому матеріалі.

Про військовий конфлікт

Реклама

"Обидві сторони повинні шукати компроміс. Дуже добре людям було б згадати, що було в мирний час, перед війною. Я був в одному класі, де учні говорили і писали кожен на своїй мові: хтось російською, хтось українською, і це було нормально. Я ніколи такого не бачив. Наприклад, в Швейцарії таке уявити важко: у нас 4 офіційні мови, але не всі говорять на них. У вас дуже багата країна, у вас є абсолютно все, і земля, перш за все. Я дивлюся на вашу багату землю і впевнений, що ви повинні жити тільки в мирі і розвиватися. Все це повинно бути можливим. Я сподіваюся, що ви житимете в мирі".

Про розкол

"Найбільша проблема це поділ на частини, але не за вірою, а з особистих поглядів. Таких ситуацій в історії в різних країнах було безліч, перш за все – в Америці, коли розділялися за політичними, історичними мотивами. Але ясно, що це не те, чого хоче Господь. Ченці повинні більше працювати в цьому відношенні, і найбільша проблема тут – наші пристрасті. Всі повинні бути готові попросити одне в одного пробачення, поклонитися один одному. Перед Господом ми повинні будемо відповісти за кожне слово, навіть порожнє, а якщо це такі важливі питання, то буде запитано з нас набагато більше".

Про православ'я

"Перш ніж прийти до університету, будучи молодою людиною, я вже знав про справжнє чернецтво святих отців. Ці знання я почерпнув з таких книг як "Патерикон", "Добротолюбіє" і праці "Відверті розповіді мандрівника духовному своєму батькові". Завдяки читання цих основних текстів в моїй свідомості окреслився образ справжнього ченця, якого я ніколи не зустрічав у житті, оскільки в Кельні, де я народився, не було монастирів чорних ченців-бенедиктинців.

1961 року я поїхав на місяць до Греції, але затримався там на два місяці, оскільки почувався там дуже добре. Пережитий тоді досвід став для мене визначальним для мого життя як ченця і християнина. Саме в Греції в особистості архімандрита Серафима я побачив живий приклад того способу істинного ченця, який вже був в моїй свідомості завдяки читанню. Батько Серафим став першим моїм духовним батьком.

Але в Греції я вперше різко зіткнувся з драмою поділу між православним Сходом і католицьким Заходом. У 21 рік я ще не був готовий ні інтелектуально, ні духовно прийняти цей виклик. 1962 року я вступив до Бенедиктинського абатства в Бельгії, де сподівався пережити те, чого навчився в школі святих отців, і що на власні очі бачив в Греції.

Я довго вважав, що ліками, які зможуть загоїти відкриту "рану" поділу, є пошук примирення між сходом і заходом. Мені здавалося очевидним, що єдність Церкви це не предмет віри, а предмет відновлення на основі загального переказу. Але, врешті-решт, я схилився перед очевидністю того, що примирення між сходом і заходом на Церковному, інституційному рівні – неможливо. Я зрозумів, що на це здатна тільки особистість, а інституції не можуть дати задній хід.

Цей висновок видався мені єдино вірним з можливих, тому 2010 року я подав прохання формально прийняти мене до лона Православної Церкви, до якої давно вже належав духовно. Тільки лише духовного спілкування було для мене мало, я хотів повного спілкування в Таїнствах".

Про час і молитву

"До мене приходить все більше людей, тому часу на молитву залишається все менше. Я питав у старців в Росії, як мені бути в цій ситуації. Обидва старця в різний час і різні роки сказали мені одне й те саме: якщо не вистачає часу, то необхідний час, який є, заповнювати Ісусовою молитвою. Ця молитва завдяки своїй стислості як дихання. Чернець, якщо він хоче бути хорошим ченцем, повинен багато віддати і багато роздати.

Те, що йому залишається – це його власні сили і його рішучість щось робити. Коли людина стає старшою, то поступово позбавляється всього, що мала в молодості: здоров'я, сил і часу, який він міг присвячувати Богу і в цьому сенсі він стає бідним. Але я вдячний Богу за те, що хоч я і збіднів, Ісусова молитва залишилася частиною мого життя".

Про сповідь

"Потрібно розділяти сповідь і духовну бесіду. Дуже багато людей часто хочуть говорити на сповіді про своє життя, про відносини з іншими людьми, і сповідь стає нескінченною. На сповіді необхідно говорити тільки про свої гріхи. У духовних бесідах можна говорити про всі труднощі і проблеми в житті, які потрібно вирішити.

Часто я сповідую людей, які готуються до причастя і вони приходять з перерахуванням своїх гріхів, але потім я приймаю кожного, і ми говоримо про їхні проблеми окремо. Потрібно виховувати людей, щоб на сповіді вони говорили про гріхи, а не про свої проблеми. Але обидві ці форми розмови духівників необхідні. Це велике і складне завдання для кліру, тому монахи повинні допомагати білому духовенству, тому що вони покликані для духовної бесіди".

Про духовних наставників

"Тема духовного батька одна з найглибших. Я знаю праці святих отців, але в деяких випадках, навіть якщо ти знаєш добре відповіді святих отців – це не та ситуація, коли це прямо відноситься до запитання, яке ти ставиш собі сам і я теж часто повинен запитати ради. В моєму віці це не просто, оскільки високоповажні отці не хочуть мені давати порад з поваги. Як і де знайти справжнього старця, щоб отримати пораду? Але питання не в відсутності старців, а в тому, що у нас самих немає духу синівського або дочірнього. Коли я був молодий і жив у монастирі, я завжди робив молитву. Я просив у Господа, щоб він дав такого-то батькові слово для мене, і дав мені вухо, щоб почути його".

Про шлюб

"Я знаю прекрасних молодих людей, які не знаходять собі супутниць і стільки ж чудових жінок, які не можуть знайти собі гідного супутника. Чому так відбувається, мені важко відповісти, це відомо одному Господу. Можливо, у молодих хлопців і дівчат нереалістичні очікування і завищені претензії . Я думаю, що у них невірне уявлення про шлюб і обов’язок священика прояснити реальне призначення християнського шлюбу.

Реклама, фільми і багато інших речей, якими рясніє телебачення, дають купу всього, крім того, що могло б пролити світло на те, що таке справжній шлюб. Наприклад, мій друг, у якого п'ятеро дітей і він 50 років прожив разом з дружиною, говорить про те, що його батьки завжди розглядали шлюб як священний обов'язок. Тут питання полягає в справжньому терпінні, а не реактивності, коли при першому ж конфлікті подружжя йдуть наліво".

Про те, чи варто православним звертати в свою віру іновірців

"У мене дуже багато близьких друзів католиків. Перша людина, яку я прийняв у православ'я, – це моя рідна сестра. Але Православна Церква не займається прозелітизмом. Ми не тягнемо людей за рукав, як це роблять сектанти. Наші друзі: католики, протестанти бачать, як ми живемо і якщо ми світло живемо, вони починають цікавитися нашою вірою. але діє Сам Господь, не ми, а Дух Святий. Я один нікого не звернув, але прийняв вже шість чоловік в православну традицію.

Бог вдається до нас як до знаряддя. Я завжди говорив, що духівник – це віник за шафою. Коли Господу потрібно, він дістає його з-за шафи і підмітає, а коли справа зроблена, знову ставить за шафу. Все що я намагаюся зробити – це бути непоганий мітлою. Сам по собі віник нічого не вміє, це просто інструмент. І кожен християнин повинен бути таким. Як був звернений античний язичницький світ? У язичників викликало здивування як християни ставилися один до одного. Не було місіонерських товариств, кожен християнин був апостолом і сьогодні має бути так само".

Про спосіб досягнення миру

"Питання про мир, особливо у вашій країні, відіграє ключову роль. У питанні про мир, дуже важливо пам'ятати, що є мир, який дає Христос, і є мир, який йде від світу цього. Для того щоб зберігати внутрішній мир, даний Христом, потрібно обов'язково і точно виконувати заповіді Христові. Коли у людини виникає запитання, робити їй щось чи ні, потрібно відразу ставити собі запитання: благословив би цей вчинок Христос чи ні?

Апостол говорить, що Христос наш світ. У сучасному світі чимало насильства, пов'язаного з формами релігійного життя, але Євангеліє не допускає ніякого насильства, пов'язаного з нашим життям. Це дуже ясно і точно визначено".

Побажання Україні

"Я знаю, як ваша красива і багата країна зараз страждає. Знаю, скільки внутрішніх поділів і як багато на вас обрушується нещасть, але насильством не вирішити проблеми. Святе Письмо говорить, що Мойсей був цілком лагідною людиною на землі. Ми знаємо, що Мойсей не був слабкою людиною. Коли в пустелі поклонялися золотому теляті, і був відступ, Господь хотів знищити народ Ізраїлю. Але Він сказав Мойсеєві вийти звідти і "з тебе я створю новий народ". Але Мойсей сказав: "Ні". Він став перед народом і сказав: "Прости їм гріх їхній, а якщо ні, витри мене з книги Своєї, яку Ти написав". Для того щоб не карати Мойсея, оскільки Мойсей не згрішив, Господь простив весь народ. Один святий може відвести гнів Господній від цілого народу. Я вам бажаю таких святих".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти